2011-03-25, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
När nånting är "trallvänligt" blir det väldigt enkelt, och enkelspårigt...enligt mig då.
Exempelvis;
http://www.youtube.com/watch?v=o3JrC...eature=related

Enkelspårigt, dålig text, nödrim och bara pinsamt taskigt.

Lite tyngre och mer avancerad musik;
http://www.youtube.com/watch?v=jx3DtXyEqrE

Jo, men jag nämnde ju faktiskt PF i min huvudpost. Och ja, "Jag går och fiskar" är väl kanse inte GTs paradnummer, även om låten i sig faktiskt är mycket svängigare än 99% av det Pink Floyd spottat ut sig.
Citera
2011-03-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climber
Jo, men jag nämnde ju faktiskt PF i min huvudpost. Och ja, "Jag går och fiskar" är väl kanse inte GTs paradnummer, även om låten i sig faktiskt är mycket svängigare än 99% av det Pink Floyd spottat ut sig.

Du är ett ganska lost cause, man kan inte på något sätt jämföra Pink Floyd med GT. Må hända att GT är mer "svängigt" men då kan man ju lyssna på vilken skit som helst? Till exempel Cascada eller dylik eurocrap?
Citera
2011-05-31, 14:04
Medlem
Nu när sommaren nalkas igen i Sverige väcker jag liv i tråden. De har nämligen bara gjort fem så kallade orginalalbum "Gyllene Tider" (1980), "Moderna Tider" (1981), "Puls" (1982), "Heartland Café (1984) och "Finn 5 fel!" (2004).
Citera
2011-05-31, 14:47
Medlem
Marie I Växeln
Vänta På Mig!
Kustvägen Söderut
Leva Livet (Kom Så Ska Vi)
Vill Ha Ett Svar
Du Är En Gangster Älskling
Fån Telefån (Live GT25-versionen)
Om Hon Visste Vad Hon Ville
Ska Vi Älska, Så Ska Vi Älska...
Himmel No.7
Vän Till En Vän
Som Regn PÅ En Akvarell
Povel Ramel, Paul McCartney och Jag
Ljudet Av Ett Annat Hjärta
Billy
Faller Ner På Knä
Revolver Upp
Det Hjärta Som Brinner
För Dina Bruna Ögon Skull

Blandat från alla skivorna.
Citera
2011-06-29, 01:13
Medlem
Gillar Billy, låten som var mer allvarlig.
Citera
2015-08-16, 06:53
Bannlyst
Gyllene Tider är det klass på, jag älskar några av deras låtar. De gör mig motiverad att göra saker faktiskt. Peppande musik. Enkel musik.
Citera
2015-08-16, 10:15
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Gyllene Tider är det klass på, jag älskar några av deras låtar. De gör mig motiverad att göra saker faktiskt. Peppande musik. Enkel musik.

Jag tycker också att de är bra att göra saker till, som att diska och dammsuga. Jag gillar vanligtvis lite "smartare" musik, men Gessle har en fantastisk näsa för kommersiell tuggummipop som går hem.
Citera
2015-08-16, 14:29
Medlem
proconsuls avatar
Om något är de överskattade. Värre skit får man ju leta efter. Gessle låter som en smurf på helium och texterna är verkligen under all kritik. Sveriges sämsta band, alla kategorier.
Citera
2015-08-17, 21:26
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om något är de överskattade. Värre skit får man ju leta efter. Gessle låter som en smurf på helium och texterna är verkligen under all kritik. Sveriges sämsta band, alla kategorier.

Krävs ju en viss intelligens för att kunna uppskatta Gessles talang för harmonier och melodier. Håll dig du till Avenged Sevenfold och Dream Theater
Citera
2015-08-17, 21:33
Medlem
deadzantas avatar
De är bra musiker helt klart.

Sen har de insett att de aldrig skulle funka som ett fortgående band hela tiden.

De hade sin period där de var populäraste bandet i Sverige i början av 80-talet. Sen funkar det alltid med en come-back vart 7-10:e år just för att folket gillar låtarna.. Så enkelt är det
Citera
2015-08-17, 21:45
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Antagligen för att de hyllas av medelsvensson. Inom elitistkretsar brukar det sällan vara coolt att tänka och tycka som alla andra.

Inte omöjligt. Samma skäl som Maiden, Springsteen, Metallica m.fl. hånas av obegåvade nollor som vill vara mer viktiga/orginella än de egentligen är.

Jag tycker tidiga GT är bra. Men kanske inte deras återföreningsskivor lika mycket.
Citera
2015-08-18, 09:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Krävs ju en viss intelligens för att kunna uppskatta Gessles talang för harmonier och melodier. Håll dig du till Avenged Sevenfold och Dream Theater

Thore Skogman hade också talang för melodier. Pop opp i topp, surströmmingspolskan, storfiskarvalsen etc etc etc, 22 låtar på svensktoppen säger ju en del.

Nåt för dig antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in