Citat:
Ursprungligen postat av climber
Fester mest bestående av arbetare och universitetsstuderande. En salig blandning alltså

Det kanske är ett skånskt fenomen, men här spelas i alla fall gamla Gyllene tider-klassiker på hyffsat regelbunden basis, och inte mig emot. Det ska sägas att GT så klart blandas med kreddiga (

) artister som The Smiths, pink Floyd och what not, men det tar inte i från det faktumet att GT är jävligt somrigt och faktiskt jävligt fin pop.
Kan väl hålla med om att Pink Floyd hänger lite på linjen, men inget av det du radade upp anser jag vara elitistiskt. Det är väl helt enkelt personer som har en hyfsad smak, jag gillar inte Gyllene Tider men jag skulle säga att Magnus Uggla är ganska underskattad (hans tidigare alster, kanske en låt) eftersom att han gjort ett jävligt bra avstamp.
Låter mer som att du hänger med eller har hamnat bland pseudoelitister, jag skulle nog till och med föredra GT över The Smiths.
Men att säga att GT är vad de är inom svensk pop är ganska överdrivet, möjligtvis inom smörpop men inte annars. Finns en jäkla massa band från 80-talet som är mycket mer underskattade än vad GT någonsin kommer att vara.
Jag bor också i Skåne.