[quote=Doktorphil|66700910]
Citat:
Ursprungligen postat av
TheOriginalJulhund
Vet inte vad du har för preferenser , men dom är ju lätt ett av Sveriges bäst säljande artister genom tiderna, samt har ju sångaren varit med i en Sveriges bäst säljande grupper utomlands
Någonsin.
Alla har olika musiksmak, så enkelt är det. Är man tvungen att tycka om nåt bara för att det säljer bra? Blir en artist bra bara för att plattorna säljer? Enligt den logiken borde alltså Håkan Hellström vara bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
rikastistorstan
Tjäna miljarder på sin musik och sälja ut jättearenor både i Sverige och världen måste väl vara själva definition av att lyckas? Vad är din definition?
Herregud vad bitter man kan vara. Det finns nog hundratals megaartister som jag aldrig skulle lyssna på frivilligt. Ändå kan jag förstå att dom uppenbarligen är duktiga på sin grej och har lyckats.
Med svenska mått är det att lyckas, ja. Det finns säkert gott om undantag men svenska artister som helhet är bara efter att synas och tjäna pengar och därmed blir deras musik totalt värdelös ur ett estetiskt perspektiv och i min mening är det just det estetiska värdet som gäller, inte hur mycket artisterna tjänar på musiken.