Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Sveriges absolut sämsta låt "Min tjej och jag" vill man ju gärna slippa.
Sedan vill jag gärna höra "Det är över nu" som sista eller näst sista låt :-)

Jag tänkte också det... att "Det är över nu" skulle passa bra men de brukar spela "När alla vännerna gått hem" sist.
Citera
2019-02-09, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Vilka låtar skulle ni vilja att Gyllene Tider absolut spelade under turnén? Är det några låtar ni verkligen inte vill höra? Borde Per spela några sololåtar?

Finns nästan ingen låt de inte "borde" spela, möjligtvis från Dags att tänka på refrängen, det albumet är inte direkt jättebra.

Men jag har/haft alla album utom det senaste så har lyssnat så mycket på deras låtar att jag gillar nästan allihop. Upphetsad och Vän till en vän gillar jag mycket, och Dansar inte lika bra som sjömän. Och Speciell. Och Solsken. När ska jag sluta rabbla upp bra låtar, haha men nej, varför skulle han spela sololåtar på GTs turné? Det hoppas jag inte sker.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Sveriges absolut sämsta låt "Min tjej och jag" vill man ju gärna slippa.
Sedan vill jag gärna höra "Det är över nu" som sista eller näst sista låt :-)

Ba ba ba ba ba
Hon säger na na na na
Doo doo doo wop
Doo doo doo wop
Åh diddy diddy
När vi älskar med varann

Kommer ha den på hjärnan idag, tack!

Minns att jag reagerade på att den var med 2013.
Citera
2019-02-09, 07:19
Medlem
Citat:
Jag tänkte också det... att "Det är över nu" skulle passa bra men de brukar spela "När alla vännerna gått hem" sist.

De kanske spelar den som "sista" låt, innan de går av scenen och man ska tro att det är slut men kommer tillbaka igen och sen blir När alla vännerna gått hem sista på riktigt.
Citera
2019-02-09, 08:11
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Vilka låtar skulle ni vilja att Gyllene Tider absolut spelade under turnén? Är det några låtar ni verkligen inte vill höra? Borde Per spela några sololåtar?

Sommartider och flickorna på tv2
Citera
2019-02-09, 08:12
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
GT är åtminstone i min mening ett av de mest överskattade banden någonsin i svensk musikhistoria. Deras menlösa framtoning i kombination med det töntiga soundet och de ännu töntigare texterna lyckas till och med få Mora Träsk att framstå som seriösa.

Kan man sälja ut konserter med låtar som är 35 år gamla så har man väl lyckats kan jag tycka i alla fall
Citera
2019-02-09, 09:50
Medlem
proconsuls avatar
Gyllene Tider är ett dåligt skämt. Gessles röst är ju för fan ren tortyr, som en smurf på helium.
Texterna ska vi bara inte nämna. Melodierna är banala, musikerna är ytterst mediokra. GT är ett av Sveriges sämsta band någonsin och det är helt obegripligt att de existerar fortfarande.
Jävla dagispop.
Citera
2019-02-09, 09:53
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Vilka låtar skulle ni vilja att Gyllene Tider absolut spelade under turnén?

Inga alls.

Citat:
Är det några låtar ni verkligen inte vill höra?

Alla.

Citat:
Borde Per spela några sololåtar?
Kung av sand. Den enda bra låten han gjort. Om någon annan sjunger den.
Citera
2019-02-09, 09:55
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Underskattade ? Överskattade snarare är ju i klass med musik som Eddie Meduza och Ronny & Ragge. Sådant normalt funtade kanske uppskattar efter viss promile . Annars är det ju enbart skämskudde på allt de gjort .Vilket kioskmongo som helst kunde fan knåpa hop deras texter.
Citera
2019-02-09, 10:07
Medlem
McCarthy01s avatar
Har aldrig kunnat med Gessles pubertetsröst, har svårt för honom som person. Dessutom lyssnade syrran på Gyllene Tider och Roxette under flera år under min uppväxt i föräldrahemmet. Dag ut och dag in, så jag hann bli duktigt less på dem redan då. Snarare är de överskattade.
Citera
2019-02-09, 10:15
Medlem
ADHD-syndromets avatar
https://www.youtube.com/watch?v=o3JrCEE793c . Ett lysande exempel på en av deras guldklimpar till texter .Tror jag skrev liknande saker i ett kollegieblock när jag var 11-år .
Citera
2019-02-09, 10:27
Medlem
[quote=proconsul|66696674]
Citat:

Inga alls.

Alla.

Kung av sand. Den enda bra låten han gjort. Om någon annan sjunger den.

Fast nu är väl inte det en av hans sololåtar utan kom väl typ 1995 på nåt samlingsalbum som Gt gav ut..?
Citera
2019-02-09, 12:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium

Fast nu är väl inte det en av hans sololåtar utan kom väl typ 1995 på nåt samlingsalbum som Gt gav ut..?

Det stämmer, jag kollade. Bra spelat på den låten också, trodde det var studiomusiker.
Alltså gillar jag en låt med Gyllene Tider. Fruktansvärt. Hela min självbild har rämnat.
Senast redigerad av proconsul 2019-02-09 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in