Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-11, 19:32
Medlem
Rockenrollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climber
Det här är nånting jag har gått och grubblat på länge. Eller ja, inte grubblat på, men i alla fall funderat på, med tanke på att frågan dyker upp väldigt ofta. Ja, GT är jävligt okreddigt, och jävligt ocoolt, men inte fan kan man bortse ifrån det faktumet att många (de flesta?) de flesta av deras hits jäkligt bra svensk, pop?

Varför är GT så pass hatade i elitiska musikkretsar? Finns det någon annan svensk artist som ger så pass positivt gehör på festen? Visst är det lättuggat och trallvänligt, men visst fan är det med det syftet låtarna är skrivna och det lyckas ju dom med.

Är du bitterfittan som börjar lipa såfort "När vi två blir en" dras på (med tillhörande allsång) på festen? Om ja, varför?

GT rocks! Så enkelt är det!
Citera
2019-02-14, 22:30
Medlem
Spyrrans avatar
På frågan om Gyllene Tider är underskattade, så måste jag bara svara nej. Även om jag inte är ett stort fan (jag gillar bara några av låtarna), så kan jag ändå förstå varför Gyllene Tider har blivit så pass framgångsrika med många hits. Dessutom går det rätt bra för dem när de har konserter. Med tanke på det, så har jag svårt att se hur de kan anses vara underskattade?

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Skulle ni hellre se Gyllene Tider än Roxette??

Nej. Mycket hellre Roxette. För övrigt är det rätt osannolikt att jag någonsin skulle se Gyllene Tider live. Inte för att de är usla egentligen, det finns ju låtar som jag tycker om. Det är bara inte tillräckligt många låtar för att jag skulle vilja se dem. Roxette är inte ett av mina favoritband heller, men de har i alla fall fler bra låtar än vad Gyllene Tider har. Så jag rankar dem högre.
Citera
2019-02-16, 09:03
Medlem
Gyllene Tider och deras låtar har man många minnen till. Nostalgi

Köpt biljetter till mig och min partner hoppas få höra några av dom här.

Ljudet av ett annat hjärta

När vi två blir en

Ska vi älska, så ska vi älska till Buddy Holly

Flickorna på tv2

Sommartider
Citera
2019-02-16, 14:54
Medlem
urgts avatar
Gillar Gyllene Tider, i alla fall de äldre grejerna. Det är bra melodier, och Gessle kan sjunga. Tycker hans sologrejer är tråkiga dock.

Musik för mig handlar om talang, inte om hur Svensson eller töntigt något är. Tidiga Sven-Ingvars var jävligt talangfulla också.
Citera
2019-02-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climber
Det här är nånting jag har gått och grubblat på länge. Eller ja, inte grubblat på, men i alla fall funderat på, med tanke på att frågan dyker upp väldigt ofta. Ja, GT är jävligt okreddigt, och jävligt ocoolt, men inte fan kan man bortse ifrån det faktumet att många (de flesta?) de flesta av deras hits jäkligt bra svensk, pop?

Varför är GT så pass hatade i elitiska musikkretsar? Finns det någon annan svensk artist som ger så pass positivt gehör på festen? Visst är det lättuggat och trallvänligt, men visst fan är det med det syftet låtarna är skrivna och det lyckas ju dom med.

Är du bitterfittan som börjar lipa såfort "När vi två blir en" dras på (med tillhörande allsång) på festen? Om ja, varför?

Tycker GT är överskattade men eftersom så många har goda minnen av dem bortser vi från musikens kvalitet.
Citera
2019-02-16, 15:04
Medlem
urgts avatar
Stör mig för övrigt på folk som tror att det är så jävla enkelt att skriva pop.

Vilket någorlunda musikaliskt spån som helst kan teknikrunka. Att kunna skriva en melodi som sätter sig, det är det som kräver medfödd talang, speciellt om man ska göra det regelbundet.
Citera
2019-05-11, 12:38
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/noje/musik/gyllene-tider-sl%c3%a4pper-l%c3%a5t-om-m%c3%a4rklig-dr%c3%b6m/ar-AABdDeZ?li=BBqxHCs

"Inför avskedet i sommar har Gyllene Tider släppt en ny låt. Den heter "Jag drömde jag mötte fluortanten" - en solig poplåt med text baserad på "en märklig dröm" som bandets basist Anders Herrlin hade i julas.

Låten är ett första smakprov från albumet "Samma skrot och korn" som kommer den 14 juni."
Citera
2019-05-11, 18:03
Medlem
Oavsett om man gillar gruppen eller inte, så sätter sig deras låtar i huvudet vare sig man vill det eller ej.
Jag är inget fan av gruppen, men Per Gessle är en mästare på att snickra ihop melodier.
Citera
2019-05-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
https://www.msn.com/sv-se/noje/musik/gyllene-tider-sl%c3%a4pper-l%c3%a5t-om-m%c3%a4rklig-dr%c3%b6m/ar-AABdDeZ?li=BBqxHCs

"Inför avskedet i sommar har Gyllene Tider släppt en ny låt. Den heter "Jag drömde jag mötte fluortanten" - en solig poplåt med text baserad på "en märklig dröm" som bandets basist Anders Herrlin hade i julas.

Låten är ett första smakprov från albumet "Samma skrot och korn" som kommer den 14 juni."

Låten känns mysig! Möjligtvis lite tjatig då den går likadant typ hela tiden men jag gillar den.
Citera
2019-06-28, 23:23
Bannlyst
Snart dax för konser i Malmö för gyllene tidet
Citera
2019-07-28, 01:02
Medlem
Hirvis avatar
Lite som U2 tycker jag gyllene tider är underskattade av folk som kan mycket om musik men kanske överskattade av gemene man.

Såg deras sista gig i Stockholm tidigare ikväll och blev ruggigt impad. Vilken jävla låtskatt. Gessle är Sveriges Paul McCartney. På gott och ont.
Citera
2019-07-28, 01:46
Bannlyst
Ett högst mediokert band som duger gott att lyssna på till bilradion på väg till badutflykten. Stör mig lite på att deras klädsel är icke enhetlig, någon klär sig för att gå på bröllop medan en annan klär sig för ett par öl på det lokala sunkhaket.

Och Stockholms stadio har en entropi som avskräcker för framtida besök...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in