Flashback bygger pepparkakshus!
2019-02-09, 12:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
https://www.youtube.com/watch?v=o3JrCEE793c . Ett lysande exempel på en av deras guldklimpar till texter .Tror jag skrev liknande saker i ett kollegieblock när jag var 11-år .

Vad jag kommer ihåg försökte Gessle stoppa denna versionen https://www.youtube.com/watch?v=OziPLEo6Lfc

Han blev väl rädd för att den är bättre.
Citera
2019-02-09, 12:32
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vad jag kommer ihåg försökte Gessle stoppa denna versionen https://www.youtube.com/watch?v=OziPLEo6Lfc

Han blev väl rädd för att den är bättre.
Jo jag kommer i håg denna Jag lyssnar på den här alla dagar i veckan hellre än orginalversionen .
Citera
2019-02-09, 12:42
Medlem
Är inget jätte fan av gyllene tider men måste erkänna att Hr Gessle är ett sant popgeni!
Antar att tanten har köpt biljetter så det bli väl till att gå.
Och då vill jag höra en rocknroll version av vykort!
Citera
2019-02-09, 13:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jo jag kommer i håg denna Jag lyssnar på den här alla dagar i veckan hellre än orginalversionen .

Jag med
Citera
2019-02-09, 16:46
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Kan man sälja ut konserter med låtar som är 35 år gamla så har man väl lyckats kan jag tycka i alla fall

Så om man går hem hos tondöva hardcoresvennar på 50+ så har man alltså lyckats?

Citat:
Gyllene Tider är ett dåligt skämt. Gessles röst är ju för fan ren tortyr, som en smurf på helium.
Texterna ska vi bara inte nämna. Melodierna är banala, musikerna är ytterst mediokra. GT är ett av Sveriges sämsta band någonsin och det är helt obegripligt att de existerar fortfarande.
Jävla dagispop.

Där håller jag med dig till 110%!
Citera
2019-02-09, 17:06
Medlem
Doktorphils avatar
[quote=TheOriginalJulhund|66700679]Så om man går hem hos tondöva hardcoresvennar på 50+ så har man alltså lyckats?

Vet inte vad du har för preferenser , men dom är ju lätt ett av Sveriges bäst säljande artister genom tiderna, samt har ju sångaren varit med i en Sveriges bäst säljande grupper utomlands
Någonsin.

Men det kanske inte räknas i dina ögon, eller så har inte gemene man samma sofistikerade musiksmak som dig?
Citera
2019-02-09, 17:30
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Gyllene Tider är ett dåligt skämt. Gessles röst är ju för fan ren tortyr, som en smurf på helium.
Texterna ska vi bara inte nämna. Melodierna är banala, musikerna är ytterst mediokra. GT är ett av Sveriges sämsta band någonsin och det är helt obegripligt att de existerar fortfarande.
Jävla dagispop.

Det finns uppenbarligen en publik som fortfarande vill höra dem. Du får väl slå dövörat till om du råkar höra dem på radion. Slå över på Radio Rix.
Citera
2019-02-09, 22:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det finns uppenbarligen en publik som fortfarande vill höra dem. Du får väl slå dövörat till om du råkar höra dem på radion. Slå över på Radio Rix.

Tack för tipset men jag lyssnar inte på reklamradio. Reklamkanalerna osar av påklistrad glättighet och tillgjordhet, precis som Gyllene Tider faktiskt nu när jag tänker på det.
Citera
2019-02-11, 01:02
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Underskattade ? Överskattade snarare är ju i klass med musik som Eddie Meduza och Ronny & Ragge. Sådant normalt funtade kanske uppskattar efter viss promile . Annars är det ju enbart skämskudde på allt de gjort .Vilket kioskmongo som helst kunde fan knåpa hop deras texter.
Gessle är miljardär. Du borde sätta igång och skriva några banala låtar i Gessle-klassen om det är så enkelt. Skriv under pseudonym om du skäms.
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Så om man går hem hos tondöva hardcoresvennar på 50+ så har man alltså lyckats?
Tjäna miljarder på sin musik och sälja ut jättearenor både i Sverige och världen måste väl vara själva definition av att lyckas? Vad är din definition?
Herregud vad bitter man kan vara. Det finns nog hundratals megaartister som jag aldrig skulle lyssna på frivilligt. Ändå kan jag förstå att dom uppenbarligen är duktiga på sin grej och har lyckats.
Citera
2019-02-11, 15:28
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
[quote=Doktorphil|66700910]
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Vet inte vad du har för preferenser , men dom är ju lätt ett av Sveriges bäst säljande artister genom tiderna, samt har ju sångaren varit med i en Sveriges bäst säljande grupper utomlands
Någonsin.

Alla har olika musiksmak, så enkelt är det. Är man tvungen att tycka om nåt bara för att det säljer bra? Blir en artist bra bara för att plattorna säljer? Enligt den logiken borde alltså Håkan Hellström vara bra.

Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Tjäna miljarder på sin musik och sälja ut jättearenor både i Sverige och världen måste väl vara själva definition av att lyckas? Vad är din definition?
Herregud vad bitter man kan vara. Det finns nog hundratals megaartister som jag aldrig skulle lyssna på frivilligt. Ändå kan jag förstå att dom uppenbarligen är duktiga på sin grej och har lyckats.

Med svenska mått är det att lyckas, ja. Det finns säkert gott om undantag men svenska artister som helhet är bara efter att synas och tjäna pengar och därmed blir deras musik totalt värdelös ur ett estetiskt perspektiv och i min mening är det just det estetiska värdet som gäller, inte hur mycket artisterna tjänar på musiken.
Citera
2019-02-11, 15:40
Medlem
freeriderXIIs avatar
Gyllene tider är nog större i säg Halland och Västergötland än de är i Uppland.
Citera
2019-02-11, 15:42
Medlem
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här