Citat:
Ursprungligen postat av Kankkarankka
Kan du komma på några nackdelar med Chrome?
Inte samma möjligheter med addons. T.ex går det inte att skapa en addon som öppnar en ny flik i foreground (ej från länk) genom mouse gestures. I nästa version ska dock detta och liknande saker möjliggöras har jag för mig.
Något jag stör mig enormt på är att man inte har Firefox's enormt bra sökfunktioner. Jag gillar Chrome väldigt mycket och skulle nog på allvar se det som en konkurrent till Firefox om jag slapp skriva in korrekta webbsidenamn för att direkt komma till en hemsida utan istället kunde skriva "aftonbla", klicka på enter och wips komma till aftonbladet istället för en googlesökning av aftonbladet och därifrån komma till aftonbladet via ytterligare ett klick som i chrome. Vill jag göra en googlesökning kan jag skriva ett g framför eller använda sökfunktionen till höger om adressbaren. Alternativt kan jag faktiskt skriva det i adressbaren utan ett g framför om jag nu istället för "aftonbla" söker på något som "fredspriset till kina" eller "båt säljes" då detta kommer föra mig till en googlesökning istället för till en hemsida, Firefox sökningar är väldigt smarta i min mening!
Chrome har många fördelar och är overall en bättre webbläsare i dagsläget t.ex då Firefox segar ner sig markant efter ett tag om man inte fixar och pular med inställningar istället för att bara ladda ned och köra vilket de flesta användare inte gör. Men för min del är är sökfunktionerna så pass överlägsna att jag blir frustrerad så fort jag använder chrome (och jag har användt chrome i månader ibland ändå då variation ibland förnöjer

) men så fort jag går tillbaka till Firefox känner jag en lättnad över hur mycket lättare det är att navigera runt på internet.
Om en addon till Chrome kommer som gör deras sökning lika effektiv som Firefox kommer jag byta direkt (i dagsläget alltså, kommande versioner inte medräknade, det får man se då vilken som vinner). Dock tror jag inte en sådan addon är möjlig pga begränsningarna i dagsläget(?).
Edit: Dålig stavning, grammatik och shit kanske men klockan har 04.13 och jag är trött så det ger jag fan i.
Citat:
Ursprungligen postat av Kankkarankka
Hur får jag Chrome att startas i maximerat läge, nu startar det i en ganska liten ruta, vill ha den så den täcker hela skärmen (maximerat, men ändå inte fullskärm).
Har ett till problem: Chrome sparar lösenord. Om jag loggar in på Flashback så frågar den om jag vill spara mitt lösenord, jag trycker på ja för det vill jag så jag slipper skriva i användarnamn och lösenord igen. Men nu till mitt problem: Om man går till
"Skiftnyckeln" -> Alternativ -> Personligt -> Visa sparade lösenord -> Visa lösenord så ser man alla mina sparade lösenord till alla sidor! Vem som helst kan ju ta reda på alla mina lösenord på ett par sekunder!
Jag vill att Chrome sparar mina lösenod, men det ska inte kunna gå att visa dem!
Använd LastPass istället så har du lösningen på ditt problem. Även mer praktiskt och flexibelt i många anseenden.