2010-10-01, 12:51
Medlem
Andreasvbs avatar
Blir det samma sak med incognito mode?
2010-10-01, 14:39
Medlem
TwentyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Blir det samma sak med incognito mode?
Vet inte om det var mig du svara men vet inte vad incognito mode är? :P

Edit: Googlade och pröva men det var samma sak där :/
Senast redigerad av TwentyTwo 2010-10-01 kl. 14:43.
2010-10-01, 23:38
Medlem
lanzers avatar
Börjar bli dags för en ny uppdatering till Chrome snart tycker jag. De brukar ju komma ofta, vilket jag gillar!

Skiftnyckeln ska tydligen se ut såhär när en uppdatering finns tillgänglig.
2010-10-01, 23:39
Medlem
Hilmzs avatar
Finns det någon addon som gör att man laddar bilderna direkt i tråden istället för att behöva trycka på länkarna? Hade ett sådan till firefox men har nu bytt till chrome. Tacksam för svar!
2010-10-02, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilmz
Finns det någon addon som gör att man laddar bilderna direkt i tråden istället för att behöva trycka på länkarna? Hade ett sådan till firefox men har nu bytt till chrome. Tacksam för svar!
Sök på Flashscript, det går att installera direkt i Chrome utan Greasemonkey.
2010-10-02, 18:10
Medlem
guIIets avatar
Chrome äger, men..

Hur fasen kommer man undan när man går återvända ett steg:

"Bekräfta återsändning av formulär

Den här webbplatsen kräver uppgifter som du har angett tidigare för att kunna visas korrekt. Du kan skicka informationen igen, men då upprepas alla tidigare åtgärder på sidan. Klicka på Hämta igen för att skicka informationen på nytt och visa sidan.
"

Måste spamma F5 för att sedan trycka på en Pop-up ruta för att Chrome ska göra som jag vill.
2010-10-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guIIet
Chrome äger
Har också gått över till Chrome. Överlägsen just nu. Hur kunde Firfox hamna så långt efter så snabbt?
2010-10-06, 15:21
Medlem
Alltså, vad i helvete har jag tryckt på? Allt på engelska översätts automatiskt till svenska. Hur tar jag bort det?

Edit: Fixade skiten nu.
Senast redigerad av hatasnigel 2010-10-06 kl. 15:24.
2010-10-06, 15:49
Medlem
/Nisse_Hults avatar
På min webbplats är det Internet Explorer som stora merparten använder, drygt 20% använder Firefox, och en bra bit under under 10% använder Crome!

Efter de starka reaktionerna på FRA och de diskussioner som uppsod i samband då.. Så uppskattar inte folk i allmänhet att Google registrerar ALLT man gör på datorn/Internet..
(FRA är i mångt och mycket en spott i havet jämfört med Google!)
Använder du sedan Google toolbar.. och har chrome.. Då är din integritet i riskzonen! (Google är ju mästare på "data hoarding")

Firefox minskar även den hos de insatta... mest på grund av dess urusla säkerhetsnivå. Firefox saknar riktiga säkerhetsfunktioner och har på den korta stund firefox funnits (drygt 6 år) haft fler sårbarheter än Internet Explorer.

Enligt secunia har (IE) Internet Explorer = 591 sårbarheter för Vers. 5.01 - 8.0.
Internet Explorer är en 15år gammal produkt, medan 6år unga Firefox har samlat på sig otroliga = 834 sårbarheter på dessa 6 år.. (Gäller Firefox vers. 0.x till 3.6)

Allt fler har mumera insett insett att firefox rykte inte stämmer alls..
Firefox rykte om "säker webbläsare" är en ren myt! (En produkt med fler sårbarheter på en tredjedel så lång tid kan omöjligen vara Säkrare!)

Chrome riskerar att skada din integritet, Firefox förstör din säkerhet!
Safari har mycket hög andel opatchade sårbarheter....

Därmed är valet (för oss förståndiga och insatta) väldigt lätt!

Fråga:
1: Hur många av er som använder Chrome har Google toolbar installerad? (kolla i Lägg till/Ta bort program)

2: Hur många av er som använder Chrome var emot FRA-lagen???

3: Hur många som använder Chrome har läst "licensavtalet" för chrome/gmail/facebook etc.? (och sett vad de samlar för information om dej!)

Vore kul att få lite lös statistik för ovan frågor!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2010-10-06 kl. 16:15.
2010-10-06, 16:42
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Fråga:
1: Hur många av er som använder Chrome har Google toolbar installerad? (kolla i Lägg till/Ta bort program)

2: Hur många av er som använder Chrome var emot FRA-lagen???

3: Hur många som använder Chrome har läst "licensavtalet" för chrome/gmail/facebook etc.? (och sett vad de samlar för information om dej!)

Vore kul att få lite lös statistik för ovan frågor!

1. Ingen toolbar. Chrome stöder inte ens det, de som använder IE får skylla sig själva.

2. Mot FRA, men det är inom Sverige. Google är i USA.

3. Har väl inte direkt läst EULA men man får stå för det man skriver på Internet, tänker mest på facebook i första hand.

Här står lite vad Google Chrome samlar in, http://www.google.com/chrome/intl/en/privacy.html

Finns avbitartång för de paranoida.
2010-10-06, 22:01
Bannlyst
Försöker regga mig på en sida men så står det så här:
Cookies must be enabled.

Fast jag har enabled it.
2010-10-08, 13:35
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Andreasvb
"Mot FRA, men det är inom Sverige. Google är i USA."

Nu är du väl ute och cyklar...

Fra-lagen skulle de staten möjlighet att avlyssna all internet trafik som PASSERAR GRÄNSERNA..
dvs. inte fungera inom sverige (Tills någon kom på att t.ex. Telias mailservrar stod i/kommunicerade med Finland!!)

Skillnaden var dessutom att FRA lyssnade efter vissa förekommande ord etc. Google lagrar ALLT du gjort..

Läs gärna: https://www.flashback.org/t1095786

FRA är en spott i havet i jämförelse..

"1. Ingen toolbar. Chrome stöder inte ens det, de som använder IE får skylla sig själva."

Visst Toolbaren installeras i IE, men många använder IE till vissa saker och andra webbläsare till andra.. Så visst kan du ha både toolbaren och chrome

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in