2010-08-18, 15:23
Medlem
Andreasvbs avatar
Har inget med Google Chrome att göra.

Ställ in under musinställningarna.
2010-08-18, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har inget med Google Chrome att göra.

Ställ in under musinställningarna.

meh det det är ju bara i chrome som det händer
2010-08-18, 15:32
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla om det är något tillägg.
Testa i Incognito-läget.
2010-08-18, 15:40
Medlem
efter att jag öppnade ett inkognito fönster så försvann problemet helt, jäkligt märkligt men det funkade
Det var inget tillägg som spökade för jag har inga
2010-08-18, 18:02
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulle-migge
efter att jag öppnade ett inkognito fönster så försvann problemet helt, jäkligt märkligt men det funkade
Det var inget tillägg som spökade för jag har inga
I inkognito är tillägg och allt annat avaktiverat så nog har det med något du har gjort att göra...
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Finns det nåt tillägg till Chrome som funkar som redirect remover till Firefox? Så man slipper den där störiga Flashbacksidan när man klickar på länkar t.ex (fanns det inte en inställning för att plocka bort den där sidan nånstans i inställnignarna här på FB också? Oavsett kvarstår frågan).
Alla Flashscript-versioner fungerar fint i Chrome.
Senast redigerad av crillecrille 2010-08-18 kl. 18:05.
2010-08-18, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
I inkognito är tillägg och allt annat avaktiverat så nog har det med något du har gjort att göra...

Alla Flashscript-versioner fungerar fint i Chrome.
Finns det en tillägg då?
2010-08-21, 06:17
Medlem
Kesslers avatar
Hur gör man så man får en rullista på de sidor man besökt mest? Och hur gör man saker sparas som man skrivit? Om jag t.ex. googlat något och inte orkar skriva allt igen. Min inloggning här blir t.ex. inte sparad. Sen är det lite irriterande med länkarna som kommer upp nere i hörnen så fort man håller muspekaren över en länk.

Är Chrome på något sätt bättre än Firefox? Mindre virus osv.? Verkar vara snabbare iaf.
Senast redigerad av Kessler 2010-08-21 kl. 06:44.
2010-08-21, 16:03
Medlem
Jag försöker visa bilder som är hämtade via ett php-script. Egentligen agerar detta script som ett sätt att förhindra att man drar ner bilderna som rena bilder men med en liten titt på källkoden så går det att få fram själva bildfilen för att sedan spara denna. Detta funkar dock bara i Internet Explorer, inte i Chrome. När jag försöker gå till filen så visas bara en massa konstiga tecken istället för att den kodar om detta till en bild.

Exempel:
"˙Ø˙āJFIFHH˙ÛC    #%$""!&+7/&)4)!"0A149;>>>%.DIC;˙ÛC  ;("(;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; ;;;;;;;;;˙ĀŖ°˙Ä˙Ä=  !1AQa"q2BR‘Ą#ąÁŅ"

Sen fortsätter det såhär. Samma sak händer i Firefox, och som jag nämnde är det endast i IE det funkar. Har det något att göra med hur den kodar om bildfilen? Det är en .bmp/.jpg

Hur löser jag detta?

Google Chrome version): 6.0.472.33 (Official Build 55501) beta
Men har varit såhär i alla tidigare versioner också.

Windows 7. Ad-block extension. (Har testat utan)
2010-08-21, 17:26
Medlem
Andreasvbs avatar
Du kanske måste ställa in rätt MIME-typ i php-skriptet.
2010-08-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du kanske måste ställa in rätt MIME-typ i php-skriptet.
Jag kan tyvärr inte komma åt php-scriptet... Finns det ingen inställning jag kan göra i webbläsaren med tanke på att det funkar i IE men inte Chrome/Firefox?
2010-08-21, 17:49
Medlem
Andreasvbs avatar
Chrome fungerar som det ska, följer standarder. Om man skrivit fel så kommer det visas fel.
Gör om, gör rätt. Har man fel MIME-typ inställd kommer den inte kunna visa bilden korrekt.

IE följer inte det, den går förbi och visar ändå, även fast det är fel.

Länka till sidan så vi kan kolla vad som kanske kan vara fel.
2010-08-23, 07:03
Medlem
cosvs avatar
Har uppstått ett problem för mig nu med Google Chrome. Jag kan inte ta mig in på någon annan hemsida än Flashback och här kommer det fram en varningstext i toppen av rutan: "Kan inte kontrollera om servercertifikatet har återkallats." och https texten i början av adressen är röd och överstruken av en röd linje.
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/chrome.jpg
Får även fram detta när jag försöker komma in på andra sidor: "Fel 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Okänt fel."

Detta problem uppstod i samband med att jag fick en trojan, AntimalwareDoctor men som jag lyckades ta bort. Allt annat verkar funka korrekt, har testat Firefox där alla hemsidor laddades utan problem. Kan det vara någon trojan som fortfarande spökar? Bör jag klistra in en logg från HijackThis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in