2011-04-27, 19:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vpaz
Alright har ett problem med Chrome.

Använt det i cirkus ett halvår(?) nu men har på senare tid fått en del problem med vad som jag tror är Flash Player.

Problem inträffar oftast efter att jag surfat ett tag, händer aldrig när jag nyss startat upp Chrome.
Har alltid ~30 flikar uppe och har aldrig varit något problem i FF tidigare (inte Chrome heller vad jag vet) men nu på senare tid börjar det lagga ibland. Videos på typ Youtube spelas upp, ljudet är perfekt osv men bilden hackar med typ 2s mellanrum. jag antar att det är den inbyggda flash playern (eller ja, det som gör att man kan se videos helt enkelt) är den som spökar...

Hur löser jag detta? MVH
Är du helt säker på att detta beror på Chrome..? Många flikar+flash=resurskrävande.

Det finns lite olika saker man kan testa. Första är att högerklicka på själva videon och gå in på settings för att deaktivera hårdvaruaccelerering. Kanske låter motverkande i det här fallet, men du bör testa. Annars kan du stänga av den interna Flash-spelaren helt genom att gå in på aboutlugins eller använda flaggor i genvägen till Chrome(kan inte dom i huvudet).
2011-04-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Är du helt säker på att detta beror på Chrome..? Många flikar+flash=resurskrävande.

Det finns lite olika saker man kan testa. Första är att högerklicka på själva videon och gå in på settings för att deaktivera hårdvaruaccelerering. Kanske låter motverkande i det här fallet, men du bör testa. Annars kan du stänga av den interna Flash-spelaren helt genom att gå in på aboutlugins eller använda flaggor i genvägen till Chrome(kan inte dom i huvudet).
jag är helt säker. Jag har haft uppe braaa många fler flikar i FF utan detta problem någon gång. Obs att detta problemet kan hända utan en större mängd flikar. Dessutom om en flik inte använder sig utav flash player så vad spelar det för roll? Låt säga jag har 40 youtube videos som rullar samtidigt, då kan jag förstå om det skulle bli problem.. men nu om jag har uppe 1 enda?

Jag sa det här problem i farten i en Skype konversation då en deltagare sa att även han haft det problemet ("att flash player typ laggar"). Han visste inte hur han löste det, men sa att han visste det var ett känt/vanligt problem och att man skulle i i inställningar o göra något. (min vän poängtera också att det handlade om chrome). Ingen som vet alltså? Trodde flashbackarna var allsmäktiga o kunde allt!
2011-04-27, 19:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
jag är helt säker. Jag har haft uppe braaa många fler flikar i FF utan detta problem någon gång. Obs att detta problemet kan hända utan en större mängd flikar. Dessutom om en flik inte använder sig utav flash player så vad spelar det för roll? Låt säga jag har 40 youtube videos som rullar samtidigt, då kan jag förstå om det skulle bli problem.. men nu om jag har uppe 1 enda?

Jag sa det här problem i farten i en Skype konversation då en deltagare sa att även han haft det problemet ("att flash player typ laggar"). Han visste inte hur han löste det, men sa att han visste det var ett känt/vanligt problem och att man skulle i i inställningar o göra något. (min vän poängtera också att det handlade om chrome). Ingen som vet alltså? Trodde flashbackarna var allsmäktiga o kunde allt!
Men...? Jag skrev ju vad du ska göra?
2011-04-27, 19:50
Medlem
Google Chrome 11 Stable Released

http://googlechromereleases.blogspot...le-update.html
2011-04-27, 20:02
Medlem
Citat:
Men...? Jag skrev ju vad du ska göra?
haha sorry, blev lite rough där när du "sa emot mig". Fan vad barnslig jag känner mig, tusen tack iaf
2011-04-27, 20:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
haha sorry, blev lite rough där när du "sa emot mig". Fan vad barnslig jag känner mig, tusen tack iaf
"Sa emot", lol. Det var en kontrollfråga bara - kalla det en yrkesskada
2011-04-27, 20:47
Medlem
Citat:
"Sa emot", lol. Det var en kontrollfråga bara - kalla det en yrkesskada
Hehe sant, dock ett problem jag kämpat med att träna bort sedan barnsben, har alltid vart så jäkla envis o aldrig ha fel
2011-04-27, 23:40
Medlem
Tsimons avatar
Citat:
Hehe sant, dock ett problem jag kämpat med att träna bort sedan barnsben, har alltid vart så jäkla envis o aldrig ha fel

Hade alla vart som du och kunnat säga så hade vi levt i en bättre värld...
2011-04-29, 14:43
Medlem
Ok skrev tidigare i tråden om att jag har problem med att det som spelar vidoes i Chrome (Flash Player?) halft krashar ibland, skit konstigt. Kollar jag på t.ex. youtube så hör jag ljudet utan problem, men själva videon laggar och hela Chrome halv-hänger sig, inte så man måste stänga ner det, men det fryser fast i några sekunder ibland.

Någon sa att jag skulle högerklick o bocka ur "maskinvaruacceleration", gjorde det men nu är det likadant fastän jag gjort det. Finns det någon riktigt lösning?

MVH
2011-04-29, 15:45
Medlem
TMSs avatar
Citat:
Ok skrev tidigare i tråden om att jag har problem med att det som spelar vidoes i Chrome (Flash Player?) halft krashar ibland, skit konstigt. Kollar jag på t.ex. youtube så hör jag ljudet utan problem, men själva videon laggar och hela Chrome halv-hänger sig, inte så man måste stänga ner det, men det fryser fast i några sekunder ibland.

Någon sa att jag skulle högerklick o bocka ur "maskinvaruacceleration", gjorde det men nu är det likadant fastän jag gjort det. Finns det någon riktigt lösning?

MVH

Jag har exakt samma problem i Firefox, därför kör jag Chrome just nu. Min kollega har också samma problem i FF4 men fungerar i Chrome. Skumt det där...
2011-04-29, 15:52
Medlem
Elementarts avatar
Jag vet inte huruvida det här fungerar i Chrome eller inte. Men tidigare när jag körde Firefox och jag fick blåskärm då jag körde Flash ibland, så löste det sig efter att jag gjorde följande;

högerklicka på en flash-video > settings > gå till fliken längst till vänster > boka ur 'Enable hardware acceleration'.
2011-04-30, 07:46
Bannlyst
Har ett jobbigt problem, varje gång jag skriver i adressfältet och ska in på Flashback skriver jag "f" och en helt annan sida kommer upp. Jag måste skriva "flashb" och då kommer äntligen Flashback upp i adressfältet. Hur gör jag så att Chrome förstår att när jag trycker på "f" så är det Flashback jag vill in på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in