Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Är du
helt säker på att detta beror på Chrome..? Många flikar+flash=resurskrävande.
Det finns lite olika saker man kan testa. Första är att högerklicka på själva videon och gå in på settings för att deaktivera hårdvaruaccelerering. Kanske låter motverkande i det här fallet, men du bör testa. Annars kan du stänga av den interna Flash-spelaren helt genom att gå in på about

lugins eller använda flaggor i genvägen till Chrome(kan inte dom i huvudet).
jag är helt säker. Jag har haft uppe braaa många fler flikar i FF utan detta problem någon gång. Obs att detta problemet kan hända utan en större mängd flikar. Dessutom om en flik inte använder sig utav flash player så vad spelar det för roll? Låt säga jag har 40 youtube videos som rullar samtidigt, då kan jag förstå om det skulle bli problem.. men nu om jag har uppe 1 enda?
Jag sa det här problem i farten i en Skype konversation då en deltagare sa att även han haft det problemet (
"att flash player typ laggar"). Han visste inte hur han löste det, men sa att han visste det var ett känt/vanligt problem och att man skulle i i inställningar o göra något. (min vän poängtera också att det handlade om chrome). Ingen som vet alltså? Trodde flashbackarna var allsmäktiga o kunde allt!