2010-09-26, 00:17
Medlem
Rynes avatar
Kan man göra så att Chrome inte använder IE proxy inställningar. Så man kan köra med en proxy i Chrome och en annan i IE.
Jag vet att man kan göra detta mellan IE och firefox. men inte med Chrome.
Om detta inte är möjligt, Så vill jag vet webbläsare som inte är beroende av IE proxy inställningar.
2010-09-26, 18:21
Medlem
alroberts avatar
Kan man göra så som det är på FF att bokmärkesflickarna alltid syns där uppe, för nu syns dom bara när jag är i startsidan
2010-09-26, 19:25
Medlem
Lieutenants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Kan man göra så som det är på FF att bokmärkesflickarna alltid syns där uppe, för nu syns dom bara när jag är i startsidan

Tryck på skiftnyckeln uppe till höger välj sen Verktyg och bocka visa alltid bokmärkesfältet.
2010-09-26, 20:34
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Tryck på skiftnyckeln uppe till höger välj sen Verktyg och bocka visa alltid bokmärkesfältet.
tack så himla mycket!!
2010-09-27, 09:16
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Undrar detsamma saknar att kunna bläddra bland sidor (i rullformat)
sen så skulle jag vilja ha ett sökfönster i högra hörnet dessa 2 saker finna i både IE & FF
Chrome känns som en sämre men snabbare version av dessa två
normalt sett så använder jag mig av Firefox men då den bla käkar en helvetes massa minne (senast så hade jag siffror på +700 000 kB trots att man har installerat diverse program som skall hålla dessa siffror nere) så känns FF inte som ett alternativ längre om jag inte lyckas göra något åt saken

Ne en sökruta i högra hörnet samt en rullista på sidor man har besökt vill man mer än gärna ha
för utan dessa så känns Chrome som en handikappad webbläsare.
Ingen som har ett svar på min fråga måntro?
har snart gått över totalt till den onda sidan & använder bara IE
går verkligen inte att använda FF då den slukar ramminne.
2010-09-27, 12:48
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Ingen som har ett svar på min fråga måntro?
har snart gått över totalt till den onda sidan & använder bara IE
går verkligen inte att använda FF då den slukar ramminne.
Man kan söka igenom historiken.

Sedan behöver man inte någon extra sökruta.
Bara sök efter det du vill ha.
Du kan även ställa in egna, väldigt smidigt.
2010-09-27, 16:09
Medlem
När man kör teman för Facebook via Stylish i Chrome så blir fonten dvs texten lite lustig?
Hur ändrar man detta?
Måste man in i själva tema koden och ändra typsnittet för temat?
2010-09-28, 13:12
Medlem
brianmolkos avatar
visserligen löste jag problemet genom att rensa all historik, men problemet jag hade var att det bara var en sida sökresultat med google, har någon annan varit med om nåt liknande ?
och det gällde bara chrome FF opera och IE hade flera sidor
2010-10-01, 02:36
Medlem
wootens avatar
Av någon anledning har chrome slutat fungera för mig... Programmet öppnas, men ingen sida laddas, sedan krashar det. En gång fick jag upp ett meddelande om ett dataexekveringsskydd som utlösts. Vad kan vara fel? Några idéer?
2010-10-01, 02:55
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Av någon anledning har chrome slutat fungera för mig... Programmet öppnas, men ingen sida laddas, sedan krashar det. En gång fick jag upp ett meddelande om ett dataexekveringsskydd som utlösts. Vad kan vara fel? Några idéer?
Det löste sig. Jag laddade ner TDSSKiller. Hittade 2 malware och sade att den skulle ta bort dom efter omstart. Den frågade om jag ville starta om nu, jag klickade "ja" och fick upp en blue screen. Nu efter omstart fungerar det dock
2010-10-01, 04:36
Medlem
Rynes avatar
Använder Chrome Comodo Dragon och när jag ska surfa in på flashback så får jag fram "It may not be safe to exchange information with this site".
Den klaggar på SSL certifikat, hur får man bort denna Varning?
2010-10-01, 12:40
Medlem
TwentyTwos avatar
Har fått ett problem med Chrome nu, såfort jag ska in på någon sida kommer det upp:

Oj, ett fel har uppstått.
Ett fel uppstod när webbsidan skulle visas. Fortsätt genom att klicka på Läs igen eller besök en annan sida.

När jag klickar på Läs igen så laddar samma sida om igen, och ny flik och andra hemsidor så är samma sida igen. Har prövat att ominstallera ett par ggr och även kört Malaware och AVG scans med har inte funkat :/

Help me

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in