2011-10-29, 10:18
Medlem
Google Chrome - Sökmotor byts automatiskt

Varje gång jag har startat om min dator byter Google Chrome sin sökmotor. Jag vill ha Google som sökmotor, men efter varje gång den har startat så är det Yahoo igen.

Jag ändrar alltid tillbaka till google plus att jag tar bort Yahoo som sökalternativ.

Någon som har en lösning på problemet?

(Sökningen gäller när man ska söka i adressfältet)
2011-10-29, 11:00
Medlem
har samma problem
2011-10-29, 11:02
Medlem
oh oh, jag tror jag fixa de. gå in på inställningar, sen anger du google som standard och tar bort alla andra alternativ! det verkar funka =D
2011-10-29, 13:59
Medlem
Deficios avatar
Finns det något sätt att ta bort fliken som hamnar längst ner när man väljer ny flik?
Synd att de ska göra så att man inte kan bestämma själv.
2011-10-29, 15:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Finns det något sätt att ta bort fliken som hamnar längst ner när man väljer ny flik?
Synd att de ska göra så att man inte kan bestämma själv.
Vad menar du egentligen?
2011-10-29, 18:16
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad menar du egentligen?
Såhär menar jag.
Bara jag som fått den uppdateringen? Eller har jag missat något alternativ som plockar bort den?
2011-10-29, 18:21
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Såhär menar jag.
Bara jag som fått den uppdateringen? Eller har jag missat något alternativ som plockar bort den?
Ser ut som att det är temat som inte är uppdaterat. Den fliken kan man inte ta bort vad jag vet, men så använder jag inte heller standard-sidan. Jag antar att det som stör dig är att den inte följer temat...?
2011-10-29, 18:54
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ser ut som att det är temat som inte är uppdaterat. Den fliken kan man inte ta bort vad jag vet, men så använder jag inte heller standard-sidan. Jag antar att det som stör dig är att den inte följer temat...?
Nej, det som stör mig är att den finns överhuvudtaget..
Kom dit idag.
2011-10-29, 20:40
Medlem
Andreasvbs avatar
Det är den uppdaterade NTP (New Tab Page), i Google Chrome 15.

Vet inte om det fungerar längre, men testa lägg till följande i genvägen: --new-tab-page

Den har omvänd funktion, är den med så tar den bort nya NTP, förut fick man ha den för att visa den.
Nu kanske den inte fungerar alls.
Senast redigerad av Andreasvb 2011-10-29 kl. 20:42.
2011-10-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hede
oh oh, jag tror jag fixa de. gå in på inställningar, sen anger du google som standard och tar bort alla andra alternativ! det verkar funka =D

Det var det jag försökte förklara att jag redan gjort, men det ändras ändå tillbaka.
2011-10-30, 00:21
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freegenerator
Det var det jag försökte förklara att jag redan gjort, men det ändras ändå tillbaka.
Har du en egen användare?

chrome://settings/personal

Lite roligt med slumpade namn när man skapar en ny användare, märkte jag nu.
2011-10-30, 10:03
Medlem
Naikons avatar
Sen igår så har mitt Chrome börjat jobba sig. På nästan vilken sida som helst som jag går in på, kommer det upp "Ett ytterligare plugin-program krävs för att visa vissa komponenter på sidan". Jag klickar på "Installera plugin-program", men inget händer. Fortsätter komma upp på varje sida hela tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in