Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-03, 18:21
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Har märkt en cool grej, fanns säkert i firefox men har inte sett den där dock. Alternativet att öppna själv valda sidor i flikar när man startar är en mycket bra funktion. Men som sagt, om den finns i firefox ber jag om ursäkt

Finns i FF med...

Vad jag skulle vilja som jag inte har märkt att det finns är att alla länkar automatiskt öppnas i en ny flik. Någon som vet om detta går att fixa?
2008-09-03, 19:17
Medlem
Firewaias avatar
Om man har en bra dator, kör FF3 (med addons och annat).

Varför vill man byta då? Don't fix what ain't broken liksom?
2008-09-03, 19:32
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Om man har en bra dator, kör FF3 (med addons och annat).

Varför vill man byta då? Don't fix what ain't broken liksom?
Jag är tillbaka till FF då jag behöver mina add-ons, men det finns en del som lockar mig med Chrome:
  • Överlägset snabbast JS exekvering så tunga webbapplikation flyter på betydligt bättre.
  • För mig är det betydligt snabbare att surfa även på vanliga sidor och jag har en bra dator (4x3.2Mhz/2GB).
  • Skönt att inte alla tabbar dör om en sida krashar.
  • Ingen bloat!

Så själva grunden har de fått till mycket bra, men de flesta användare kommer nog att sakna en del funktionalitet och fram till dess att de har implementerat extensions så är det nog många för vilka det inte är värt att byta.
2008-09-03, 19:41
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waffles
Så för att göra det simpelt. ALLT du gör (email, youtube film, inlägg osv) med Chrome äger Google. Enligt avtalet.
Det är ju lite fel att kalla en icke exklusiv licens att nyttja för att äga.
Med t.ex. youtube är det ju självklart att de måste ha en sådan licens, annars hur skulle de kunna spela upp filmerna?
Om du postar bilder på din blogg du hostar själv med Chrome så äger de dock självfaller inte bilderna och har inte en licens.

Om du tänker på det rent praktiskt så har ju aldrig informationen gått via Google om du inte tror att de har smugit in en proxy som lagrar all information Chrome användare utbyter.
De kan inte heller kolla upp vilken webbläsare du har lagt upp bilderna med.
Och om den klausulen skulle tolkas som att den kan appliceras på Chrome skulle aldrig en domstol godkänna avtalet.
Det är mängder av klausuler i avtalet som inte alls har att göra med Chrome och denna är en av dem.
2008-09-03, 19:55
Medlem
SLOBs avatar
EULA diskussionen utbruten

Eula-diskussionen blev så omfattande att den nu är en egen tråd.

/mod
2008-09-03, 20:02
Medlem
chrome.se

Farsan sitter på chrome.se
undra om det går att få inte lite dollars för det
2008-09-03, 20:08
Medlem
Santa Clauss avatar
Bump för mitt inlägg långt bak:
Hur klarar den Acid3?
2008-09-03, 20:10
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santa Claus
Bump för mitt inlägg långt bak:
Hur klarar den Acid3?

IE: 12/100
FF: 71/100
GC: 79/100

om det nu säger dig något
2008-09-03, 20:14
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inc0g
Farsan sitter på chrome.se
undra om det går att få inte lite dollars för det
släng upp en !"For sale" skylt på sidan bara och se vad som händer. 1 miljon minst!
2008-09-03, 21:33
Medlem
Clit_Commanders avatar
vill att .torrent filer ska öppnas i mitt torrent program och inte sparas på datorn! dåligt har dem inget forum där man kan läsa vad som ska ske med webläsaren och där man kan posta förslag m.m?
2008-09-03, 21:59
Medlem
SLOBs avatar
Sedan EULA-inläggen brutits ut till en separat tråd, är all diskussion om EULAn OT i den här tråden

Jag hänvisar istället till den befintliga tråden:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=12706642#post12706642

Inlägg raderade.

/mod
2008-09-03, 22:02
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clit_Commander
vill att .torrent filer ska öppnas i mitt torrent program och inte sparas på datorn! dåligt har dem inget forum där man kan läsa vad som ska ske med webläsaren och där man kan posta förslag m.m?

Blev tvungen att dubbelkolla och visst är det så att det inte går att peka om till ditt torrentprogram.
Klantigt!

Ja, det är en beta, men ändå.
Idag har folk rätt höga krav och efter allt snack med deras horribla EULA så vetefan om de kommer nån vart med den här.

En annan rolig sak jag upptäckt är att ju mer jag använder den desto segare blir den...i början gick det hur fort som helst att ladda Youtube-filmer, men nu är det inte snabbare är Firefox 3.
Får väl se när skarpa versionen släpps, men hittills är den inte i närheten av att kunna konkurrera ut Firefox.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in