2011-12-12, 23:05
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzero
Någon som vet någon bra tillägg för att ladda ner videos från YouTube? Har hittat ett par men alla kräver "Tillgång till dina data på alla webbplatser", är alldeles för paranoid för att installera något sådant tillägg.

Strunta i tillägg och kör med www.clipconverter.cc / www.keepvid.com istället! Bästa du kan hitta.
2011-12-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
Google chrome byter standardsökmotor till yahoo när datorn startas om.
vad beror detta på?

Det är riktigt irriterande att behöva ändra tillbaka hela tiden..

Testa det som står på denna sida: http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=7f11e761afd195b3&hl=en

Alltså ta bort mappen Spigot om du har en sådan på datorn och ta bort youtube downloader, jag gjorde båda och nu fungerar det igen, så skönt!
2011-12-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha86
Testa det som står på denna sida: http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=7f11e761afd195b3&hl=en

Alltså ta bort mappen Spigot om du har en sådan på datorn och ta bort youtube downloader, jag gjorde båda och nu fungerar det igen, så skönt!
Man behöver inte ta bort youtube downloader, det räcker med att avinstallera (vad jag har för mig heter) youtube downloader toolbar. Jag gjorde det och har kvar youtube downloader, funkar prima.
2011-12-14, 17:13
Medlem
när jag har google chome igång kommer det hela tiden upp att mina plugin program slutat fungera så som "skype toolbar" "Avg protection" "Okänt" etc... vrf? det händer inte när jag kör explorer! :O
2011-12-14, 17:31
Medlem
Vissa sidor fungerar inte. Exempelvis Hotmail.com, när jag försöker komma in på själva sida, då laddar sidan klart men endast en totalt vitsida som svar.
Sedan testar jag med Firefox och allt fungerar galant.
2011-12-14, 17:48
Medlem
"Ett ytterligare plugin program krävs för att visa komponenterna på sidan"

Detta är extremt jobbigt då det inte funkar att installera den, kommer upp varje gång jag går in på ny sida.
Hur lösa?
2011-12-14, 19:05
Medlem
Avva66s avatar
Jag har nyinstallerat xp, och installerat chrome. Men nu kan jag inte installera tillägg
från chrome web store. när jag klickar på "+ Lägg till" på det tillägget
jag vill ha så står det bara "kontrollerar" med grått.
Har jag missat nåt eller?
2011-12-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mawarm
När man skriver in något i adressfältet i Google Chrome, så visas ju som känt bokmärken och historik i "dropdownboxen", om man har något bokmärke/tidigare besökt sida med liknande namn. Det jag undrar är om det på något sätt går att stänga av funktionen att bokmärken visas i dropdownboxen när man skriver i adressfältet?
Någon som vet....?
2011-12-15, 00:43
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Flash är inbyggt i Chrome, man behöver inte installera det separat.

det vet jag men jag trodde att om man installerar en (senare) vers separat så är det den som används men tydligen blir det inte så.
det enda jag kan komma på är att felmeddelandet är fel för man behöver inget mer eller så är inte flash installerat. vad visas om du väljer under huven, klickar fram till plug-in program och klickar på inaktivera enskilda program
2011-12-15, 03:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det vet jag men jag trodde att om man installerar en (senare) vers separat så är det den som används men tydligen blir det inte så.
det enda jag kan komma på är att felmeddelandet är fel för man behöver inget mer eller så är inte flash installerat. vad visas om du väljer under huven, klickar fram till plug-in program och klickar på inaktivera enskilda program
Hittar inget sånt alternativ där.
2011-12-18, 00:45
Medlem
Fassls avatar
Innan har jag kunnat söka direkt från "addressfältet" nu har jag kommit åt något skit så det funkar inte och jag hittar inte inställningen. Någon som vet hur jag löser detta?
2011-12-18, 00:48
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Innan har jag kunnat söka direkt från "addressfältet" nu har jag kommit åt något skit så det funkar inte och jag hittar inte inställningen. Någon som vet hur jag löser detta?
Kolla så Google är satt som standard här: chrome://settings/searchEngines

Min ser ut så här:
{google:baseURL}search?{google:RLZ}{google:accepte dSuggestion}{google:originalQueryForSuggestion}{go ogle:searchFieldtrialParameter}{google:instantFiel dTrialGroupParameter}sourceid=chrome&ie={inputEnco ding}&q=%s

Tag bort blanksteg i ovanstående text, verkar läggas in automagiskt.
Antar det är för att förhindra långa rader som kan missbrukas.
Senast redigerad av Andreasvb 2011-12-18 kl. 00:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in