Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-06, 04:43
Medlem
Någon som vet hur jag löser detta med "Servern för uppdatering inte tillgänlig" ?

Bild på problemet hittas här.
2011-11-06, 08:32
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loltrain
Av någon anledning så har jag inte tillgång till internet via chome längre. Har inte installerat något nytt eller gjort några ändringar, skiten bara slutade fungera.

Felmeddelandet säger: "Fel 138 (net::ERR_NETWORK_ACCESS_DENIED): Det går inte att ansluta nätverket"

Jag har givit chrome fullständig tillgång till internet i brandväggen. Har även avinstallerat virusprogrammet(McAfee) och byty till Avast, men skiten funkar fortfarande inte.

Hjälp snälla?
Sitter du över proxy/VPN?
2011-11-06, 11:22
Medlem
gandihellfishs avatar
Jag installerade om min dator i Tjeckien och installerade engelsk version av chrome. Själva chrome är på engelska, men alla googelsökningar blir på google.cz då, samt menyraden i google med mera är på tjeckiska också.

Jag har ändrat språk i både chrome och google men det förblir tjeckiska..

Hjälp?
2011-11-06, 11:37
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Jag installerade om min dator i Tjeckien och installerade engelsk version av chrome. Själva chrome är på engelska, men alla googelsökningar blir på google.cz då, samt menyraden i google med mera är på tjeckiska också.

Jag har ändrat språk i både chrome och google men det förblir tjeckiska..

Hjälp?
Googlesökningarna har med att göra vilken ip-adress du använder, jag förmodar att du har en tjeckisk ip-adress och därför så blir sökningarna på tjeckiska Google. Jag vet dock inte om det hjälper att du ändrar i dessa inställningar:chrome://settings/searchEngines
2011-11-06, 11:45
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Googlesökningarna har med att göra vilken ip-adress du använder, jag förmodar att du har en tjeckisk ip-adress och därför så blir sökningarna på tjeckiska Google. Jag vet dock inte om det hjälper att du ändrar i dessa inställningar:chrome://settings/searchEngines
När jag kom till Tjeckien så var allt i datorn svenskt, resultaten var fortsatt svenska med tjeckisk ip, det var först när jag formaterade datorn det började..

Ne det hjälper inte att ändra där inne, fortfarande Tjeckiska
2011-11-06, 13:00
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
När jag kom till Tjeckien så var allt i datorn svenskt, resultaten var fortsatt svenska med tjeckisk ip, det var först när jag formaterade datorn det började..

Ne det hjälper inte att ändra där inne, fortfarande Tjeckiska

plocka bort tjeckiska från listan, sätt svenskan på första plats bilden
Senast redigerad av evelyn.t 2011-11-06 kl. 13:05.
2011-11-06, 13:08
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
plocka bort tjeckiska från listan, sätt svenskan på första plats bilden
Tjeckiska står inte ens med i listan, därför allt e så jävla konstigt att google är på tjeckiska! Jag har kollat genom varje inställning i chrome och google, allt är rätt, men ändå så blir det på tjeckiska
2011-11-06, 13:14
Medlem
eternussermos avatar
Har du kollat alla settings under Control Panel/Region och Language?
Alltså i windows.
2011-11-06, 13:23
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Tjeckiska står inte ens med i listan, därför allt e så jävla konstigt att google är på tjeckiska! Jag har kollat genom varje inställning i chrome och google, allt är rätt, men ändå så blir det på tjeckiska

och här jag har provat nu, det funkar för mig
2011-11-06, 13:28
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har du kollat alla settings under Control Panel/Region och Language?
Alltså i windows.
Engelska där, även location

Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
och här jag har provat nu, det funkar för mig

A ändrar där hela tiden, men det ändras tillbaka
2011-11-06, 13:43
Medlem
eternussermos avatar
Knivigt problem det där, kolla den här artikeln och se om det kan hjälpa:
http://www.google.com/support/websearch/bin/answer.py?&&answer=873

Kontrollera att webbläsarens cookies har aktiverats
Dina inställningar för Google sparas i en cookie. Det innebär att om du inte har aktiverat cookies sparas inte de inställningar som du väljer. Läs mer om hur du aktiverar cookies i vanliga webbläsare.

Och slutligen:
Kontakta oss på om problemet kvarstår så uppdaterar vi din IP-adress om ungefär en månad. Under tiden kan du titta på avsnittet ovan om hur du väljer den webbplats för Google som du vill använda.
2011-11-06, 13:43
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Engelska där, även location

A ändrar där hela tiden, men det ändras tillbaka
Konstigt, har provat att rensa cookies och cache innan du gör ändringar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in