2011-12-08, 06:54
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnenjao
Jag kan inte öppna google chrome, blir tokig. Sitter i IE och känner mig som ett handikappat mongo. Hjälp någon?
Hjälper dig gärna, men då behöver man veta mer än så. Vad händer när du försöker starta Chrome? Felmeddelande? Har du provat att installera om?
2011-12-09, 00:56
Medlem
pinnenjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hjälper dig gärna, men då behöver man veta mer än så. Vad händer när du försöker starta Chrome? Felmeddelande? Har du provat att installera om?

Tack! Lyckades dock fixa det efter några systemåterställningar. Råkade ladda ner ett program som jag inte borde laddat ned tidigare under dagen som fuckade upp min dator, kan ha berott på det.

Sätt inte era fruntimmer vid datorn, bara ett tips.
2011-12-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascii
Hallå hallå!
Fick för några veckor sedan upp ett meddelande på alla sidor innehållande flash att det krävs "ytterligare plug-in program för att visa visa komponenter."
Visst, klickar mig vidare och uppdaterar java, mediaplayer samt flash till den senaste versionen av samtliga. Men.. Jag får fasiken inte bort meddelandet oavsätt hur många gånger jag klickar installera på knappen som syns på bilden. "Problem med installationen" hjälper inte heller då den bara checkar av så jag har den senaste versionen av allt jag behöver.

http://i41.tinypic.com/mcrn6v.png

Har ni fått upp likande meddelanden som aldrig vill försvinna? Hur löste ni det?

Fred
/Ascii

Jepp samma för mig. Blir galen! Jag har också klickat mig vidare och laddat ner filerna manuellt men när jag installerar så säger datorn att programmen redan är installerade. Sen har jag även klickat på det där fältet typ 100 gånger utan verkan.
2011-12-09, 23:21
Medlem
Guy Incognitos avatar
Jag har problem med reklamen på tradera, flashreklam, inkclub. Adblock plus tar bort den, men uppdaterar jag sidan är den där igen, hatar att se skiten, vad ska jag göra? Hade aldrig dom här problemen med firefox.
2011-12-11, 11:40
Medlem
Sicilias avatar
Varför startar Chrome så jäkla många processer? Startar jag aktivitetshanteraren kan det finnas upp till 10-15 processer med Chrome med alltifrån 150,000 kB privat arbetsminne ned till 1,000 kB. Är det därför min dator ibland är så långsam, visst nu är det ingen burk av nyare modell, jag använder den endast för att skriva och rita i CAD.
Senast redigerad av Sicilia 2011-12-11 kl. 11:43.
2011-12-11, 11:44
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Varför startar Chrome så jäkla många processer? Startar jag aktivitetshanteraren kan det finnas upp till 10-15 processer med Chrome med alltifrån 150,000 kB privat arbetsminne ned till 1,000 kB. Är det därför min dator ibland är så långsam, visst nu är det ingen burk av nyare modell, jag använder den endast för att skriva och rita i CAD.
Det är en process för varje flik du har öppen.
2011-12-12, 02:44
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascii
Hallå hallå!
Fick för några veckor sedan upp ett meddelande på alla sidor innehållande flash att det krävs "ytterligare plug-in program för att visa visa komponenter."
Visst, klickar mig vidare och uppdaterar java, mediaplayer samt flash till den senaste versionen av samtliga. Men.. Jag får fasiken inte bort meddelandet oavsätt hur många gånger jag klickar installera på knappen som syns på bilden. "Problem med installationen" hjälper inte heller då den bara checkar av så jag har den senaste versionen av allt jag behöver.

http://i41.tinypic.com/mcrn6v.png

Har ni fått upp likande meddelanden som aldrig vill försvinna? Hur löste ni det?

Fred
/Ascii

det enda jag kan säga är att om man har webbläsaren uppe och installerar så kan det bli problem
testa den non-ie som passar ditt OS http://www.filehippo.com/download_flashplayer/
2011-12-12, 03:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det enda jag kan säga är att om man har webbläsaren uppe och installerar så kan det bli problem
testa den non-ie som passar ditt OS http://www.filehippo.com/download_flashplayer/
Flash är inbyggt i Chrome, man behöver inte installera det separat.

Citat:
Ursprungligen postat av pinnenjao
Tack! Lyckades dock fixa det efter några systemåterställningar. Råkade ladda ner ett program som jag inte borde laddat ned tidigare under dagen som fuckade upp min dator, kan ha berott på det.

Sätt inte era fruntimmer vid datorn, bara ett tips.
Det där är ett känt, kroniskt problem som är ganska svårt att programmera bort
2011-12-12, 13:45
Medlem
roels avatar
Jag har http://www.superstart.se/ som startsida.Den har fungerat bra till för 2 dagar sedan då RSS-flöden slutade att fungera.Har inte något tillägsprogram i Chrome,har inte ändrat några inställningar heller. Ligger problemet i Chrome eller hos Superstart. Kan tillägga att Superstart fungerar med Explorer.
2011-12-12, 15:09
Medlem
roels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roel
Jag har http://www.superstart.se/ som startsida.Den har fungerat bra till för 2 dagar sedan då RSS-flöden slutade att fungera.Har inte något tillägsprogram i Chrome,har inte ändrat några inställningar heller. Ligger problemet i Chrome eller hos Superstart. Kan tillägga att Superstart fungerar med Explorer.
Det löste sig efter en ominstallation av Chrome.
2011-12-12, 22:21
Medlem
bzeros avatar
Någon som vet någon bra tillägg för att ladda ner videos från YouTube? Har hittat ett par men alla kräver "Tillgång till dina data på alla webbplatser", är alldeles för paranoid för att installera något sådant tillägg.
2011-12-12, 22:47
Medlem
När man skriver in något i adressfältet i Google Chrome, så visas ju som känt bokmärken och historik i "dropdownboxen", om man har något bokmärke/tidigare besökt sida med liknande namn. Det jag undrar är om det på något sätt går att stänga av funktionen att bokmärken visas i dropdownboxen när man skriver i adressfältet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in