Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-11-11, 17:54
Medlem
Tidigare i veckan när jag satt och surfade runt så skulle jag öppna något fönster som jag hade igång i bakgrunden men det gick inte. När jag tröck ctrl+alt+del och öppnade aktivitetshanteraren så började det funka igen. Men felet uppstår flera gånger per dag nu och börjar bli irriterande. Någon som vet vad felet är? Det händer bara när jag är inne på internet, använder mig av Google chrome
MVH
2011-11-13, 01:08
Medlem
Liradess avatar
Alltid dåligt med svar i såna här "officiella världens längsta trådar om bla bla" men jag ger det ett försök då.

Chrome envisar sig med att bara ställa sig och ladda efter några minuter så fort jag startat om Chrome. Har installerat om Chrome och har Microsofts gratis antivirus program som sökt igenom allt utan att hitta något. Några idéer?
2011-11-13, 01:14
Medlem
Liradess avatar
Dubbelpost
2011-11-13, 06:31
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lirades
Alltid dåligt med svar i såna här "officiella världens längsta trådar om bla bla" men jag ger det ett försök då.

Chrome envisar sig med att bara ställa sig och ladda efter några minuter så fort jag startat om Chrome. Har installerat om Chrome och har Microsofts gratis antivirus program som sökt igenom allt utan att hitta något. Några idéer?
Så andra webbläsare fungerar?
2011-11-13, 10:49
Medlem
Erich.Honeckers avatar
Till firefox fanns det ett plugin vilket gjorde att man inte behövde sitta och trycka på "Nästa" i sökresultatlistorna på olika hemsidor som tradera eller google. Istället blev det bara en enda lång lista med sökträffar.

Finns det något motsvarande till Google Chrome?
2011-11-13, 17:43
Medlem
möbelklisters avatar
Misstänker att detta är ett chrome-problem och jag har redan googlat i en halvtimma. Frustrerande.

Någon gav mig adressen skyscanner.net men jag blev skickad till skyscanner.com.my (som inte finns) automatiskt. Först trodde jag att det var Comodo Secure DNS, men problemet är kvar efter att jag ställde om till auto DNS.

Hittar inget vettigt svar, men andra verkar ha liknande problem rent generellt. Någon som vet?

Jag kör Win 7 och Chrome 15.0.874.106 och är i ".my" Malaysia, men andra kan nå sidan här med sina datorer.
2011-11-13, 20:28
Medlem
Liradess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Så andra webbläsare fungerar?

Tack för snabbt svar! Japp det gör dom.
2011-11-13, 20:36
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Tack för snabbt svar! Japp det gör dom.
Har du några konstiga tillägg installerade som kan spöka?
2011-11-13, 22:53
Medlem
Liradess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Har du några konstiga tillägg installerade som kan spöka?

Tack för snabbt svar igen.

Nix inte ett enda tillägg till Chrome på den här datorn där det krånglar.

EDIT: Får ta tilbaka lite av det att andra webbläsare fungerar felfritt. Dom fungerar men är betydligt segare. Medan Chrome alltså fungerar ett tag för att sen bara ställa sig och ladda. Ibland laddar den klart på någon minuten och ibland slutar den aldrig ladda.
Senast redigerad av Lirades 2011-11-13 kl. 22:59.
2011-11-14, 15:34
Medlem
Efter att mitt OS blev korrupt på min gamla HDD har jag gjort en annan HDD till primär och OS-runner. Mitt problem är att jag vill ha mina bookmarks från gamla chrome, såvitt jag kan se så säger alla att man skall extrahera genom chrome eller dra ut bookmarks med ett program men problemet är ju att skiten ligger på den gamla HDD'n.

I'm stumped vafn gör jag?
2011-11-16, 08:03
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Tack för snabbt svar igen.

Nix inte ett enda tillägg till Chrome på den här datorn där det krånglar.

EDIT: Får ta tilbaka lite av det att andra webbläsare fungerar felfritt. Dom fungerar men är betydligt segare. Medan Chrome alltså fungerar ett tag för att sen bara ställa sig och ladda. Ibland laddar den klart på någon minuten och ibland slutar den aldrig ladda.

Jag gillar inte Chrome speciellt mycket, av flera olika anledningar.
Jag testar regelbundet olika webbläsare och det finns bättre webbläsare än Chrome.
Se här t ex: http://img13.imageshack.us/img13/4582/ffgc20111024.png
Såväl Firefox som IE9 och Opera är stabilare och oftast snabbare än Chrome.
Och den mest flexibla av dem alla är Firefox.

Du behöver inte ta mig på orden, men läs gärna den här artikeln åtminstone http://techsplurge.com/5672/firefox-8-chrome-15-chrome-longer-lightest-web-browser-comparison/
Här kan eventuellt ditt problem ligga - cachen....

De flesta som provat Chrome har upplevt den som snabb. Detta beror främst på att Chrome utnyttjar din hårddisk betydligt hårdare än andra webbläsare. Alla sidor du besökt när du surfat lagras av Chrome på din hårddisk. När du då återbesöker gamla sparade sidor upplevs det som att Chrome laddar sidan snabbare, men så är det ju alltså inte....
Detta funkar "bra" så länge inte cachen korrumperas på något sätt.
Sedan kan ju de som har en SSD hårddisk installerad fundera på om ett omfattande cache-skrivande inte riskerar att korta livslängden på deras dyra SSD hårddiskar.....

Så mitt råd till dig är att testa att rensa din hårddisk på Google Chrome-cache:
Tryck på Ctrl + Shift + Delete tangenterna samtidigt.
Se sedan till att "Ta bort följande objekt från: tidens början" är vald, samt att alla rutor är markerade innan du trycker på OK

Chansen är stor att ditt problem försvinner..... men tro alltså inte att Chrome är den vare sig snabbaste eller bästa webbläsaren.
Testa Firefox t ex....
Senast redigerad av SuperPutte 2011-11-16 kl. 08:18.
2011-11-16, 17:22
Medlem
Loxuss avatar
Konstigt då att Chrome är väldigt snabb även på nyinstallerade system

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in