Citat:
Ursprungligen postat av SarasPappa
Hur får jag tillbaka Google Chrome? En sökmotor som heter "Ask" visar sig hela tiden oavsett vilken sökmotor jag väljer, vill ha bort den och få tillbaka Chrome.
Radera som Fimparen säger allt som har med Ask att göra (tänk noga på vad som är ikryssat när du installerar något program, många gånger så händer det att man får massa skit på köpet som redan är ikryssat om man inte själv kryssar ur det), samt kolla om du har någonting som heter Ask som tillägg i Chrome.
Skiftnyckeln - Verktyg - Tillägg.
Sedan är det bara att välja Google igen > chrome://chrome/settings/
Hoppas det löser sig!
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
START - Kontrollpanelen - Läggtill / Tabort program, sen letar du efter ASK eller vad den nu heter så avinstallerar du bara den genom att markera den och klicka på TA BORT
Dock är risken stor att det fortfarande finns kvar en del filer och mappar från det specifika programmet, så jag brukar köra Revo Uninstaller. Denna avinstallerar ett program samt raderar alla registernycklar och filer som blir kvar efter avinstallationen.
Förstår inte varför detta ej är standard, säger väl sig självt att man vill få bort allt som har med programmet att göra när man avinstallerar det, varför skulle man vilja ha massa filer kvar från det (program filer alltså)?
Men visst går det bra att avinstallera med Windows vanliga avinstallerar också, det är ju en smaksak. Men kan vara skönt att få bort allting som hör programmet till.