2012-04-24, 15:46
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det här fungerar bara i äldre versioner av Chrome. Av någon outgrundlig anledning har Google valt att plocka bort det i de senaste Chrome-versionerna, tyvärr. Men använd något av tipsen här i tråden istället, tex Speed Dial, använder jag själv och tycker jag är mycket bra.
Tack för uppdateringen!
2012-04-25, 19:45
Medlem
Ganters avatar
Tjenare!

Jag har stött på problem med Google Crome, vet dock inte om detta har tagits upp tidigare i tråden?
Det är så att när jag ska kolla på klipp från youtube, vimeo eller liknande sidor så får jag ingen bild.
Rutan är istället helt grön, men ljudet finns fortfarande kvar. Dock får jag fram bilden om jag spelar klippet i 240p.
Jag undrar därför om någon har stött på samma problem och vet vad det är som är fel.
Kan även tillägga att jag har testat andra webläsare (firefox och explorer) men med dessa kan jag utan problem se klipp.
Har detta med någon uppdatering som jag har missat?

Tacksam för svar!
2012-04-25, 20:39
Medlem
Manny Calaveras avatar
Ganter, testa att uppdatera grafikkort drivrutiner.

Jag formaterade ny om och försöker installera chrome men får upp en ruta det det står "Verifieringen för den hämtade filen misslyckades". Är så jävla förbannad nu. Någon som stött på det förr? Windows är uppdaterat.
2012-04-25, 21:11
Medlem
Ganters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny Calavera
Ganter, testa att uppdatera grafikkort drivrutiner.

Jag formaterade ny om och försöker installera chrome men får upp en ruta det det står "Verifieringen för den hämtade filen misslyckades". Är så jävla förbannad nu. Någon som stött på det förr? Windows är uppdaterat.

"de bästa drivrutinerna för enheten är redan installerade" - det ända som står när jag försöker uppdatera drivrutinerna...
Om det skulle ha med grafikkortet att göra; varför fungerar det då att kolla på klippen genom andra webläsare?

Edit: hittade på vad felet var och löste felet. https://www.flashback.org/t1254836
kunde faktiskt ha sökt mer om problemet innan jag frågade, men tacksam för svaret Manny Calavera!
Senast redigerad av Ganter 2012-04-25 kl. 21:23.
2012-04-26, 21:10
Medlem
SarasPappas avatar
Hur får jag tillbaka Google Chrome? En sökmotor som heter "Ask" visar sig hela tiden oavsett vilken sökmotor jag väljer, vill ha bort den och få tillbaka Chrome.
2012-04-26, 21:37
Medlem
Fimparens avatar
START - Kontrollpanelen - Läggtill / Tabort program, sen letar du efter ASK eller vad den nu heter så avinstallerar du bara den genom att markera den och klicka på TA BORT
2012-04-27, 10:15
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarasPappa
Hur får jag tillbaka Google Chrome? En sökmotor som heter "Ask" visar sig hela tiden oavsett vilken sökmotor jag väljer, vill ha bort den och få tillbaka Chrome.

Radera som Fimparen säger allt som har med Ask att göra (tänk noga på vad som är ikryssat när du installerar något program, många gånger så händer det att man får massa skit på köpet som redan är ikryssat om man inte själv kryssar ur det), samt kolla om du har någonting som heter Ask som tillägg i Chrome.

Skiftnyckeln - Verktyg - Tillägg.

Sedan är det bara att välja Google igen > chrome://chrome/settings/

Hoppas det löser sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
START - Kontrollpanelen - Läggtill / Tabort program, sen letar du efter ASK eller vad den nu heter så avinstallerar du bara den genom att markera den och klicka på TA BORT

Dock är risken stor att det fortfarande finns kvar en del filer och mappar från det specifika programmet, så jag brukar köra Revo Uninstaller. Denna avinstallerar ett program samt raderar alla registernycklar och filer som blir kvar efter avinstallationen.

Förstår inte varför detta ej är standard, säger väl sig självt att man vill få bort allt som har med programmet att göra när man avinstallerar det, varför skulle man vilja ha massa filer kvar från det (program filer alltså)?

Men visst går det bra att avinstallera med Windows vanliga avinstallerar också, det är ju en smaksak. Men kan vara skönt att få bort allting som hör programmet till.
2012-04-28, 22:24
Medlem
Jag rensade cachen och lite allt möjligt i chrome förut och nu ser vissa hemsidor/forum ut såhär för mig. Testade att installera om hela Chrome, funkade ej.

http://i46.tinypic.com/2cne3k6.png

Vad gör man åt det?
2012-04-28, 23:50
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarasPappa

Du menar hur du får tillbaka Google som standardsökmotor i Chrome? Verktyg (skiftnyckeln i högra hörnet vid adressraden i Google Chrome), sedan väljer du inställningar i menyn. Sedan så finns det ett alternativ för att ändra förvald sökmotor.

Ask har du förmodligen fått då du valt att göra den tillförvald sökmotor när du installerat nått program. Du har förmodligen även installerat Ask-Toolbar. Avinstallera skiten. Klicka på startmeny-ikonen (runda bollen med windowsflaggan längst ner till vänster på skrivbordet). Välj sedan kontrollpanelen i start-menyn. Sedan letar du redan på program och funktioner. Där kan du ta bort eländet.

Se upp när ni installerar program. Läs vad som står. Klicka inte bara ja, ja, nästa, nästa osv. Då blir det såhär, tyvärr. De försöker pracka på en massa skit.
2012-04-29, 00:02
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluesCHOPS
Jag rensade cachen och lite allt möjligt i chrome förut och nu ser vissa hemsidor/forum ut såhär för mig. Testade att installera om hela Chrome, funkade ej.

http://i46.tinypic.com/2cne3k6.png

Vad gör man åt det?

Kolla teckensnitt under inställningar. Kolla vad som är valt. Kolla framförallt vad som är valt som KODNING. (Jag har västeuropeisk ISO 8859-1)
Senast redigerad av TheBurden 2012-04-29 kl. 00:08.
2012-04-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Kolla teckensnitt under inställningar. Kolla vad som är valt. Kolla framförallt vad som är valt som KODNING. (Jag har västeuropeisk ISO 8859-1)

Tja, tack för svaret. Det ser ut som vanligt...times. Och jag hade samma kodning som dig...Mycket märkligt! Det är bara såhär på vissa sidor som sagt.
2012-04-29, 00:44
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluesCHOPS
Tja, tack för svaret. Det ser ut som vanligt...times. Och jag hade samma kodning som dig...Mycket märkligt! Det är bara såhär på vissa sidor som sagt.

Har googlat problemet. För vissa så verkar det bara fixa sig av sig självt, efter en tid. Bara att hoppas. Och det är inte bara Chrome-användare som drabbats.

Har du provat att starta om OS X? Långsökt, men kan vara värt ett desperat försök, i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in