Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-07, 00:39
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ska ge dig min input angående detta.

När man har vant sig vid att trycka "f" för flashback och "d" för digg osv, så är det så otroligt mycket bättre än drop down-menyn. Har svårt att förklara varför det är så mycket bättre, men när jag använder FF så får jag bryt på att den inte fattar vad jag vill. Omniboxen i Chrome är otroligt smart och lär sig efterhand vad man är ute efter.

Om du tvunget vill klicka dig fram så är Incredible Startpage ett tillägg jag gillar. Har använt det som min startsida väldigt länge. Kolla på det och lek lite med det, väldigt trevligt att använda.

Håller med crille här, får krupp varje gång jag sitter vid en dator med ff, i.e(vem använder skiten nuförtiden ändå?) och börjar att skriva flashback etc. Van som man är skriver man flash, och trycker sedan på enter. Men då förstår ju inte de andra webbläsarna att man vill till just flashback, även om man surfat på sidan innan. Utan de börjar söka efter ordfan istället
2011-10-07, 04:16
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Mest sannolikt att det är "Pando Web Plugin". Inaktivera den.

Nej, Pando har inget med facebook att göra.

MBFIMG: Det är inte en extension du har installerat då? (vet inte vad det heter i svenska versionen)
2011-10-07, 10:18
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Nej, Pando har inget med facebook att göra.

MBFIMG: Det är inte en extension du har installerat då? (vet inte vad det heter i svenska versionen)

Allright. Tillägg heter det på svenska.

Jag tänkte komma till det också, det kanske kan vara ett tillägg MBFIMG?
2011-10-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Allright. Tillägg heter det på svenska.

Jag tänkte komma till det också, det kanske kan vara ett tillägg MBFIMG?
Vad är MBFIMG?
Har du Better Facebook installerat? Den har en tendens att bete sig konstigt dagarna efter att Facebook har uppdaterats.
2011-10-07, 10:28
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxarmobil
Vad är MBFIMG?
Har du Better Facebook installerat? Den har en tendens att bete sig konstigt dagarna efter att Facebook har uppdaterats.

MBFIMG är nicket på den som frågade... -.-
2011-10-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
MBFIMG är nicket på den som frågade... -.-
Trodde det var en förkortning på något tillägg.
2011-10-08, 22:26
Medlem
Mantisss avatar
När jag kollar i aktivitetshanteraren så har jag 8 stycken chrome.exe som drar minne som en gris.
Why? :/
2011-10-09, 00:00
Medlem
TurnThePages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
Jag vill kunna se tidigare adresser jag besökt då jag klickar på adressfältet, precis som ie och firefox, hur fixar jag det?

Kan vara ett dumt svar, men ctrl + h visar i alla fall upp din besökshistorik, men det kanske är långt ifrån vad du var ute efter?
2011-10-09, 00:30
Medlem
Rockriguezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantiss
När jag kollar i aktivitetshanteraren så har jag 8 stycken chrome.exe som drar minne som en gris.
Why? :/

Tror det har att göra med att varje flik behandlas som en egen process.
Tror även att det har att göra med att om EN flik gör så att något kraschar, så behöver man bara avsluta EN flik i aktivitetshanteraren.

Men det var bara min logik, jag är inte någon kodare.
2011-10-09, 07:09
Medlem
Loxuss avatar
Och vad menas med 'drar minne som en gris'? Flera hundra MB?
2011-10-10, 18:57
Medlem
O.rly?s avatar
När jag senast startade om datorn så bytte mitt chrome språk till engelska vilket är grymt jobbigt, jag har ingen aning om hur jag kan byta tillbaks till svenska.. Någon som vet?
2011-10-10, 20:35
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.rly?
När jag senast startade om datorn så bytte mitt chrome språk till engelska vilket är grymt jobbigt, jag har ingen aning om hur jag kan byta tillbaks till svenska.. Någon som vet?
Skriv i Omnibox: chrome://settings/languages

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in