Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-05, 10:52
Medlem
hade visst utorrent2control tillägget installerat , stänger jag av d så funkar allt som det ska igen!
2012-04-05, 15:00
Medlem
SwingKidds avatar
Hey jag vill fråga angående det som kallas för "Blockera osäkert JavaScript". I nyaste Google Chrome så kommer det en ful gul popup längst upp som säger "På den här sidan finns material som inte är säkert" och så frågar den om man vill läsa in eller inte. Jag vill att det skall vara förutbestämmt antingen det ena eller det andra. Kan man få Google Chrome att göra det?
2012-04-05, 21:20
Medlem
När jag försöker gå in på Twitter så kommer detta:

"Du försökte öppna twitter.com, men servern angav ett certifikat som har utfärdats av en enhet som inte är betrodd av datorns operativsystem. Detta kan innebära att servern har skapat egna säkerhetsuppgifter som Google Chrome inte kan lita på angående identitetsuppgifter eller att en bedragare försöker hindra din kommunikation.
Du kan inte fortsätta på grund av att operatören för webbplatsen har begärt ökad säkerhet för den här domänen."

Har alltid varit så. Men tidigare har det funnits "gå vidare ändå" eller vad det brukar stå. Sen idag, så dök det upp igen, men då kunde jag inte gå vidare. Testade att rensa webbläsaren på historik osv, men det hjälpte inte. Hur kommer jag förbi det? Skitstörande.

OBS! Detta gäller enbart på Twitter.
2012-04-05, 23:28
Medlem
Achis avatar
Gått över till Chrome helt nu. Körde Chrome för ett tag sedan men då var adblock alldeles för kass för min del då jag hatar reklam och speciellt på tuben där det är reklam på varje klipp annars. Nu fungerar det dock kanon och rör nog inte Firefox igen om inget börjar strula
2012-04-06, 13:19
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
att det generellt inte skulle gå att scrolla på flashback med chrome stable låter ju orimligt och då skulle inte jag kunna scrolla nu

Som redan nämnts av både undertecknad och flera andra funkade inte Chrome på Flashback på flera dagar, scrollfunktionen var låst och det oranga hänglåset i adressfältet indikerade att det inte fanns någon säker anslutning.

Sedan igårkväll funkar dock Chrome som normalt igen, även på YouTube och Facebook som bägge hade en massa krångel under samma tidsperiod. Jag har inte rört några tilläggsinställningar alls sedan jag började använda Chrome så uppenbarligen var det något systemrelaterat som inte påverkade alla.

Dessutom verkar hastighetsproblemen som påverkade många andra sidor under samma period också vara lösta nu.
Senast redigerad av Oakenshield 2012-04-06 kl. 13:23.
2012-04-06, 15:33
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Som redan nämnts av både undertecknad och flera andra funkade inte Chrome på Flashback på flera dagar, scrollfunktionen var låst och det oranga hänglåset i adressfältet indikerade att det inte fanns någon säker anslutning.

Sedan igårkväll funkar dock Chrome som normalt igen, även på YouTube och Facebook som bägge hade en massa krångel under samma tidsperiod. Jag har inte rört några tilläggsinställningar alls sedan jag började använda Chrome så uppenbarligen var det något systemrelaterat som inte påverkade alla.

Dessutom verkar hastighetsproblemen som påverkade många andra sidor under samma period också vara lösta nu.

hur många använder chrome här tror du, 100.000? ett par har haft problem men vore problemet specifikt chrome så skulle ju alla haft detta problem och den här tråden skulle svälla enormt. mitt hänglås är grönt och har alltid varit det. har använt stable sedan säkerligen v12 och aldrig haft några större problem. och nu finns 18.0.1025.151 tillgänglig. en sak märkt är att chrome kan lite känsligt när jag uppdaterat eller installerat ett (visst) tillägg. eftersom jag är medveten om vad jag gjort så startar jag om chrome då (vilket jag sällan annars gör) och då är det problemet löst men problemet var inte chrome utan tillägget, i min dator.
2012-04-06, 15:48
Medlem
epost72s avatar
Men något knepigt har det varit med Chrome det senaste även jag fick vid ett tillfälle när säkerheten ansågs vara minskad.
Ett par omstarter och stänga av alla script så var man på banan igen.

Nu har jag scripten igång igen utan problem och detta med scrollningen har jag inte upplevt trots att jag testat tre olika versioner.

Angående säkerhetsvarning i samband med script så är det iofs helt normalt.
Jag kan inte gå in djupare på det här utan det bara är så.
2012-04-06, 15:51
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
hur många använder chrome här tror du, 100.000? ett par har haft problem men vore problemet specifikt chrome så skulle ju alla haft detta problem och den här tråden skulle svälla enormt. mitt hänglås är grönt och har alltid varit det. har använt stable sedan säkerligen v12 och aldrig haft några större problem. och nu finns 18.0.1025.151 tillgänglig. en sak märkt är att chrome kan lite känsligt när jag uppdaterat eller installerat ett (visst) tillägg. eftersom jag är medveten om vad jag gjort så startar jag om chrome då (vilket jag sällan annars gör) och då är det problemet löst men problemet var inte chrome utan tillägget, i min dator.

Ja, men det tar inte bort det faktum att det dök upp utan att det mixtrats med några som helst inställningar eller tillägg överhuvudtaget, utan helt ur det blå. En ominstallation funkade en stund innan problemet med scrollning och osäker anslutning kom tillbaka. T.o.m på Google varnades det för osäkert innehåll. Och lika plötsligt som problemet dök upp både här och på YouTube, lika plötsligt funkar det felfritt igen.
2012-04-06, 17:31
Medlem
927s avatar
skulle ni formatera datorn, lägga in win 7, installera chrome och den versionen som ni hade problem med som enda program med default settings så kan jag garantera att det skulle funka bra. självklart så har det funnits problem med chrome, minns att twitter gick som såpa men då tror jag att jag använde nån beta eller dev

men hur funkar det med uppdatering/installtion av nya chrome? får man upp frågor vid hämtningen eller installation? minns att det blev så för mig nån gång att webbsidorna var förskjutna till vänster och det var bara text men då starta jag om chrome och jag är nästan helt säker på att innan omstarten så såg jag att "om chrome" visa en ny version. numera har jag stoppat googleupdate.exe
2012-04-06, 21:24
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achi
Gått över till Chrome helt nu. Körde Chrome för ett tag sedan men då var adblock alldeles för kass för min del då jag hatar reklam och speciellt på tuben där det är reklam på varje klipp annars. Nu fungerar det dock kanon och rör nog inte Firefox igen om inget börjar strula

Så, vad fick dig att gå över helt till Chrome från Firefox?
Citat:
hur funkar det med uppdatering/installtion av nya chrome? får man upp frågor vid hämtningen eller installation? minns att det blev så för mig nån gång att webbsidorna var förskjutna till vänster och det var bara text men då starta jag om chrome och jag är nästan helt säker på att innan omstarten så såg jag att "om chrome" visa en ny version. numera har jag stoppat googleupdate.exe

GoogleUpdate.exe processen körs automatiskt i bakgrunden när man startar datorn och kanske dyker upp då och då i Aktivitetshanteraren (det senaste är jag ej säker på). Finns en ny version när processen ligger där så hämtar den och installerar den versionen, sedan när användaren startat om webbläsaren så använder man den nya versionen.

Om man dock inte startat om webbläsaren på väldigt länge så ska det dyka upp en liten grön notifieringspil vid skiftnyckeln som då ska visa att där finns en uppdatering tillgänglig.

Själv är jag väl väldigt ofta och klickar på "About Google Chrome" eller "Om Google Chrome" och kikar efter och once in a while så händer det att det finns en uppdatering tillgänglig, så den söker alltså och sedan installerar automatiskt om det finns en uppdatering. Efter det så blir man ombedd att starta om webbläsaren för att få uppdateringen att träda i kraft!

Mina personliga erfarenheter av "automatiska uppdateringar" är dock inte alltför goda. Om jag t.ex kollar Google Chrome's release blogg och ser att det finns en uppdatering så kikar jag vilken version jag har och då är denna inte uppdaterad (som den ju ska göra automatiskt i molnet, samma sak om jag startar om webbläsaren (förutsatt att jag ej klickat på About Google Chrome och väntat tills den installerat klart uppdateringen), får heller ingen sån där grön notifieringspil vid skiftnyckeln på ett ganska bra tag efter det att uppdateringen släppts.

Detta är mina erfarenheter, men jag vet att när GoogleUpdate.exe är igång (som den är när man startat datorn utan att avaktiverat GoogleUpdate.exe processen i autostart) så ska Google Chrome vara uppdaterat när man startar webbläsaren.
2012-04-06, 22:17
Medlem
eternussermos avatar
Chrome kraschar så fort man trycker på länkar som anropar externa appar såsom email klienter och t.ex torrentappar. Exakt samma länkar funkar bra i IE och FF.

Någon som vet vad det här kan bero på?

Nedan ett exempel på en krasch...
2012-04-07, 19:29
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Så, vad fick dig att gå över helt till Chrome från Firefox?

GoogleUpdate.exe processen körs automatiskt i bakgrunden när man startar datorn och kanske dyker upp då och då i Aktivitetshanteraren (det senaste är jag ej säker på). Finns en ny version när processen ligger där så hämtar den och installerar den versionen, sedan när användaren startat om webbläsaren så använder man den nya versionen.

Om man dock inte startat om webbläsaren på väldigt länge så ska det dyka upp en liten grön notifieringspil vid skiftnyckeln som då ska visa att där finns en uppdatering tillgänglig.

Själv är jag väl väldigt ofta och klickar på "About Google Chrome" eller "Om Google Chrome" och kikar efter och once in a while så händer det att det finns en uppdatering tillgänglig, så den söker alltså och sedan installerar automatiskt om det finns en uppdatering. Efter det så blir man ombedd att starta om webbläsaren för att få uppdateringen att träda i kraft!

Mina personliga erfarenheter av "automatiska uppdateringar" är dock inte alltför goda. Om jag t.ex kollar Google Chrome's release blogg och ser att det finns en uppdatering så kikar jag vilken version jag har och då är denna inte uppdaterad (som den ju ska göra automatiskt i molnet, samma sak om jag startar om webbläsaren (förutsatt att jag ej klickat på About Google Chrome och väntat tills den installerat klart uppdateringen), får heller ingen sån där grön notifieringspil vid skiftnyckeln på ett ganska bra tag efter det att uppdateringen släppts.

Detta är mina erfarenheter, men jag vet att när GoogleUpdate.exe är igång (som den är när man startat datorn utan att avaktiverat GoogleUpdate.exe processen i autostart) så ska Google Chrome vara uppdaterat när man startar webbläsaren.

ok, har nog aldrig sett nåt grönt! gillar inte sånt som installeras i bakgrunden.
minns jag rätt så är det en schemalagd autokoll men minns inte vilket intervall, kolla i mappen tasks

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in