Citat:
Ursprungligen postat av Achi
Gått över till Chrome helt nu. Körde Chrome för ett tag sedan men då var adblock alldeles för kass för min del då jag hatar reklam och speciellt på tuben där det är reklam på varje klipp annars. Nu fungerar det dock kanon och rör nog inte Firefox igen om inget börjar strula

Så, vad fick dig att gå över helt till Chrome från Firefox?
Citat:
Ursprungligen postat av 927
hur funkar det med uppdatering/installtion av nya chrome? får man upp frågor vid hämtningen eller installation? minns att det blev så för mig nån gång att webbsidorna var förskjutna till vänster och det var bara text men då starta jag om chrome och jag är nästan helt säker på att innan omstarten så såg jag att "om chrome" visa en ny version. numera har jag stoppat googleupdate.exe
GoogleUpdate.exe processen körs automatiskt i bakgrunden när man startar datorn och kanske dyker upp då och då i Aktivitetshanteraren (det senaste är jag ej säker på). Finns en ny version när processen ligger där så hämtar den och installerar den versionen, sedan när användaren startat om webbläsaren så använder man den nya versionen.
Om man dock inte startat om webbläsaren på väldigt länge så ska det dyka upp en liten grön notifieringspil vid skiftnyckeln som då ska visa att där finns en uppdatering tillgänglig.
Själv är jag väl väldigt ofta och klickar på "About Google Chrome" eller "Om Google Chrome" och kikar efter och once in a while så händer det att det finns en uppdatering tillgänglig, så den söker alltså och sedan installerar automatiskt om det finns en uppdatering. Efter det så blir man ombedd att starta om webbläsaren för att få uppdateringen att träda i kraft!
Mina personliga erfarenheter av "automatiska uppdateringar" är dock inte alltför goda. Om jag t.ex kollar Google Chrome's release blogg och ser att det finns en uppdatering så kikar jag vilken version jag har och då är denna inte uppdaterad (som den ju ska göra automatiskt i molnet, samma sak om jag startar om webbläsaren (förutsatt att jag ej klickat på About Google Chrome och väntat tills den installerat klart uppdateringen), får heller ingen sån där grön notifieringspil vid skiftnyckeln på ett ganska bra tag efter det att uppdateringen släppts.
Detta är mina erfarenheter, men jag vet att när GoogleUpdate.exe är igång (som den är när man startat datorn utan att avaktiverat GoogleUpdate.exe processen i autostart) så ska Google Chrome vara uppdaterat när man startar webbläsaren.