Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-04, 18:05
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nu har jag suttit och letat efter en motsvarighet till Tab Mix Plus som avser denna browser. Jag finner flikarna en aning störig pga bredden. Jag skulle vilja ha detta som jag har under Firefox, d.v.s smalare bred på flikarna.

Har någon tips om något tillägg?
Du vet om att du kan fästa flikarna? Då blir dom så här små: http://i55.tinypic.com/2wc37fs.png
2011-09-04, 18:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Nu har jag suttit och letat efter en motsvarighet till Tab Mix Plus som avser denna browser. Jag finner flikarna en aning störig pga bredden. Jag skulle vilja ha detta som jag har under Firefox, d.v.s smalare bred på flikarna.

Har någon tips om något tillägg?
Flikarnas storlek är baserade på storleken på fönstret.

Kanske ingen direkt lösning, men om du "pin:ar" en flik så syns bara favicon, ingen text.
Högerklicka på en flik och välj "Pin tab".
Det som kanske kan vara en "nackdel" är att de alltid lägger sig längst till vänster, och att de inte går att stänga på vanliga sättet.

Vad jag vet kan inte tillägg påverka utseendet på flikarna, bara ordningen och lite annat.
2011-09-04, 18:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du vet om att du kan fästa flikarna? Då blir dom så här små: http://i55.tinypic.com/2wc37fs.png

Mja, jag har precis som Arbetarbroder börjat utforska denna browsern. Hur går man tillväga med detta som du nämner?
2011-09-04, 18:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Mja, jag har precis som Arbetarbroder börjat utforska denna browsern. Hur går man tillväga med detta som du nämner?
Högerklicka på fliken och välj "fäst flik".
2011-09-04, 18:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Högerklicka på fliken och välj "fäst flik".

Aha, tack för tipset.
2011-09-04, 18:30
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Om du vill att bokmärkesraden alltid ska finnas synligt: Menyknappen -> Bookmarks -> Always Show Bookmarks Bar
(eller tryck CTRL+Shift+B)

Åhfan det där visste inte jag, tackar det var ju skitbra
2011-09-08, 16:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu ska vi se om denna förklaring kan bistå med något tips.

När jag har te.x 3 st flikar uppe och vill ha en flik till så finns kommandot eller + tecknet. När jag te.x klickar på + tecknet så öppnas bokmärkshanteraren med adress -> chrome://bookmarks/#1

Ex: Jag har ett fönster öppen, te.x Flashback. Nu vill jag öppnar ett nytt fönster och där vill jag te.x har Aftonbladet, men det är här bokmärkshanteraren dyker upp med alla mina favoriter.

Vad har man missat för någon inställning?
2011-09-08, 19:32
Medlem
Hur får man fram verktygsfält (eller vad den nu heter) i google chrome?

Som rubriken lyder. Vill ha samma utseende som explorer.
2011-09-08, 19:47
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:

När jag har te.x 3 st flikar uppe och vill ha en flik till så finns kommandot eller + tecknet. När jag te.x klickar på + tecknet så öppnas bokmärkshanteraren med adress -> chrome://bookmarks/#1

Ex: Jag har ett fönster öppen, te.x Flashback. Nu vill jag öppnar ett nytt fönster och där vill jag te.x har Aftonbladet, men det är här bokmärkshanteraren dyker upp med alla mina favoriter.

Vad har du valt i inställningar?

Citat:
chrome://settings/browser

Home page
- Use the New Tab page
- Open this page: about:blank

Lista gärna dina tillägg också.

Citat:
Ursprungligen postat av 7890
Som rubriken lyder. Vill ha samma utseende som explorer.
Bokmärkesraden?

Ctrl + Skift + B
2011-09-08, 19:48
Medlem
Qawseds avatar
Citat:

Låter skumt. Har du testat installera om, eller har du någon addon det skulle kunna vara?
Annars: https://chrome.google.com/extensions/detail/icpgjfneehieebagbmdbhnlpiopdcmna
2011-09-08, 19:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag hade 5 min för mycket och jag gjorde helt enkelt en vanlig ominstallation av browsern. Jag testkörde den på en av maskinerna och hade nog lite för runt om mig som orsakade problemet.

Jag hade inga bokmärken eller tillägg i browsern så det kvittade. Tack ändå för responsen.
2011-09-08, 19:54
Medlem
Andreasvbs avatar
Ett tips kan vara att skapa en ny profil som är ren där man kan testa lite.
Sedan väljer du bara mellan dem uppe till vänster i Google Chrome.

Kanske bara finns i dev-versionen, inte säker.
Senast redigerad av Andreasvb 2011-09-08 kl. 19:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in