Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-08-21, 20:50
Medlem
Quwerrt93s avatar
Har upptäckt att i och med den senaste versionen av Chrome (13.0.782.112) så när man håller muspekaren på en länk så kommer det upp en Facebook-logga och en Twitter-logga och sen några siffror under. Siffrorna står ju för hur många som har delat länken.
Men går det på något viss att få bort denna nya finess?? Har tittat i inställningarna, men har kanske inte tittat riktigt ordentligt??
2011-08-21, 21:05
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Har upptäckt att i och med den senaste versionen av Chrome (13.0.782.112) så när man håller muspekaren på en länk så kommer det upp en Facebook-logga och en Twitter-logga och sen några siffror under. Siffrorna står ju för hur många som har delat länken.
Men går det på något viss att få bort denna nya finess?? Har tittat i inställningarna, men har kanske inte tittat riktigt ordentligt??

Har samma version på mitt Chrome och där finns inte denna funktion. Har du tillägg installerade kan det kanske vara så att denna lilla funktion har följt med i någon av tilläggen du laddat ner.
2011-08-21, 21:12
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a25zkmiz-premium
Har samma version på mitt Chrome och där finns inte denna funktion. Har du tillägg installerade kan det kanske vara så att denna lilla funktion har följt med i någon av tilläggen du laddat ner.
Där var problemet, det var tilläget FastestChrome som hade lagt till denna funktion. Och i dess inställningar gick det att stänga av funktionen. Tack för svaret
2011-08-21, 21:14
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Där var problemet, det var tilläget FastestChrome som hade lagt till denna funktion. Och i dess inställningar gick det att stänga av funktionen. Tack för svaret
Vad finns det för andra små godsaker i det tillägget? Hör om det lite här och var.
2011-08-21, 21:22
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad finns det för andra små godsaker i det tillägget? Hör om det lite här och var.
Här kan du läsa mer om tilläget. Det enda jag använder är att när jag markerar ett ord så får jag upp så att jag kan söka på Google eller Wikipedia direkt.
2011-08-22, 22:41
Finns det något tillägg som man kan använda för att plocka ner alla bilder från en hemsida som t.ex scandalbeauties eller dylikt där de har "blockat" och förhindrat högerklicka spara bild?
2011-08-22, 22:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen
Finns det något tillägg som man kan använda för att plocka ner alla bilder från en hemsida som t.ex scandalbeauties eller dylikt där de har "blockat" och förhindrat högerklicka spara bild?
Ingen aning men det är annars bara att visa källkoden så ligger alla direktlänkar där.
2011-08-22, 22:44
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBdasen

ett tricks är iaf som funkar ok på bloggar är att skriva in bloggadressen + rubriken på blogginlägget i google och sen ta bilder alternativet
2011-08-23, 04:35
Medlem
lanzers avatar
Adblock Plus blockerar ju ingenting automatiskt här på Flashback. Man måste alltså blockera allt manuellt genom att högerklicka och blockera, men då dyker något annat upp där sen istället.

Sen undrar jag om det här med automatiska uppdateringar, som alla säger att chrome gör. Well, det har släppts en uppdatering nu och jag har ingen sån där liten notifieringssak på skiftnyckeln som man ska få när uppdateringar finns tillgängliga, inte heller har den uppdaterats automatiskt...

Jag vet inte, nu är ju jag en sån som längtar efter uppdateringar att jag alltid nästan omgående när jag startar webbläsaren klickar på "About Google Chrome" för att se om där finns någon ny uppdatering.

Är det alltså så att det tar kanske 2-3 eller 5 dagar efter uppdateringen släppts som den uppdaterar automatiskt och man får sån där notifiering?
2011-08-23, 04:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Adblock Plus blockerar ju ingenting automatiskt här på Flashback. Man måste alltså blockera allt manuellt genom att högerklicka och blockera, men då dyker något annat upp där sen istället.

Sen undrar jag om det här med automatiska uppdateringar, som alla säger att chrome gör. Well, det har släppts en uppdatering nu och jag har ingen sån där liten notifieringssak på skiftnyckeln som man ska få när uppdateringar finns tillgängliga, inte heller har den uppdaterats automatiskt...

Jag vet inte, nu är ju jag en sån som längtar efter uppdateringar att jag alltid nästan omgående när jag startar webbläsaren klickar på "About Google Chrome" för att se om där finns någon ny uppdatering.

Är det alltså så att det tar kanske 2-3 eller 5 dagar efter uppdateringen släppts som den uppdaterar automatiskt och man får sån där notifiering?
Det har inget med adblock att göra, Flashback använder en jävla massa bildfiler som reklam vilket tydligen inte adblock tar. Sök på flashscript reklamfilter på forumet så hittar du ett som funkar.

Alla uppdateringar kräver inte att du startar om Chrome, då kommer inte heller notifieringen upp på skiftnyckeln.
2011-08-23, 10:53
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det har inget med adblock att göra, Flashback använder en jävla massa bildfiler som reklam vilket tydligen inte adblock tar. Sök på flashscript reklamfilter på forumet så hittar du ett som funkar.

Alla uppdateringar kräver inte att du startar om Chrome, då kommer inte heller notifieringen upp på skiftnyckeln.

Ok, tack för tipset angående flashscript. Det hade jag ingen susning om!

Jag märkte sedan faktiskt att efter jag trycker på "About Google Chrome" och snabbt på "OK", alltså det stod "installering" och startade sedan om browsern. Då var jag uppdaterad. Min poäng är att jag aldrig lät den gå klart tills det stod att man ska starta om för att uppdateras. Men det kanske uppdaterades ändå eftersom det stod "installing", den var ju dock inte färdig... Ja, jag vet inte ^^

Bortsett från det, jag får alltså en notifiering så fort en större uppdatering är släppt så att säga? Oavsett hur längesen det var den släpptes? Isf måste jag prova att strunta i "About Google Chrome" och pröva

Sen igen, "Alla uppdateringar kräver inte att du startar om Chrome, då kommer inte heller notifieringen upp på skiftnyckeln." - Detta var väl uppenbarligen en uppdatering som krävde omstart, så jag förstår inte varför jag ej fick den där lilla notifieringen. Är jag för snabb helt enkelt?
2011-08-23, 10:59
Medlem
lanzers avatar
Och vad händer förresten om jag ser en liten notifiering, alltså att en uppdatering är tillgänglig? Om jag bara startar om browsern, kommer jag då att uppdateras. Tänker på det själva "automatiska uppdateringar"... Eller måste jag själv trycka på About Google Chrome och köra så, manuellt? Vad är då meningen med automatiska uppdateringar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in