Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det har inget med adblock att göra, Flashback använder en jävla massa bildfiler som reklam vilket tydligen inte adblock tar. Sök på flashscript reklamfilter på forumet så hittar du ett som funkar.
Alla uppdateringar kräver inte att du startar om Chrome, då kommer inte heller notifieringen upp på skiftnyckeln.
Ok, tack för tipset angående flashscript. Det hade jag ingen susning om!
Jag märkte sedan faktiskt att efter jag trycker på "About Google Chrome" och snabbt på "OK", alltså det stod "installering" och startade sedan om browsern. Då var jag uppdaterad. Min poäng är att jag aldrig lät den gå klart tills det stod att man ska starta om för att uppdateras. Men det kanske uppdaterades ändå eftersom det stod "installing", den var ju dock inte färdig... Ja, jag vet inte ^^
Bortsett från det, jag får alltså en notifiering så fort en större uppdatering är släppt så att säga? Oavsett hur längesen det var den släpptes? Isf måste jag prova att strunta i "About Google Chrome" och pröva
Sen igen, "Alla uppdateringar kräver inte att du startar om Chrome, då kommer inte heller notifieringen upp på skiftnyckeln." - Detta var väl uppenbarligen en uppdatering som krävde omstart, så jag förstår inte varför jag ej fick den där lilla notifieringen. Är jag för snabb helt enkelt?