Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-08-30, 15:05
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16
Nej är du efterbliven? Du får man bara upp mest använda sidor.
Jaha, jag utgick från att du var efterbliven faktiskt och att det var ditt problem. Sorry, men i 9/10 fall är personer i såna här trådar verkligen så dumma.

https://chrome.google.com/webstore/detail/blpcfgokakmgnkcojhhkbfbldkacnbeo?utm_source=chrome -ntp-icon
Lägg till den så borde den dyka upp igen. Ha så kul.
2012-08-30, 15:56
Medlem
Aurora16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jaha, jag utgick från att du var efterbliven faktiskt och att det var ditt problem. Sorry, men i 9/10 fall är personer i såna här trådar verkligen så dumma.

https://chrome.google.com/webstore/detail/blpcfgokakmgnkcojhhkbfbldkacnbeo?utm_source=chrome -ntp-icon
Lägg till den så borde den dyka upp igen. Ha så kul.

Tack. Hade inte själv lagt till dem från början och kunde inte hitta nånstans.
2012-09-01, 12:16
Medlem
Facebook och Google Chrome verkar inte gå hand i hand. I alla fall inte just nu. För tillfället kan jag inte klicka upp en bild, om det exempelvis står att "Anna Andersson" gillar bla bla's bild. Om jag sedan, exempelvis går in på min egen profil och ska ta bort en bild eller liknande, så står sidan bara och laddar.

Så, jag testade att öppna det hela i Mozilla. Och då flöt det på direkt. Någon som vet vad problemet kan vara? Det har alltså uppstått nyligen.
2012-09-01, 18:36
Medlem
Hej, jag har ett problem och behöver hjälp snabbt! Jag vill ta bort enstaka sidor som kommer upp som förslag i adressfältet. Har besökt sidorna, men raderat dem från historiken, inkl cookies, cache etc. Men från autoförslag försvinner de inte. Hjälp! Hur gör jag?
Har provat med diverse kortkommandon som ska funka men inget vill sig...snälla, hjälp!

Problemet gäller Chrome...

Det är alltså som sagt så att jag har varit inne på sidorna och därför kommer dom upp när jag skriver t.ex. första bokstaven i adressen, hemskt pinsamt när folk ser

Uppskattar alll hjäääälp !
2012-09-01, 18:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulpix
Hej, jag har ett problem och behöver hjälp snabbt! Jag vill ta bort enstaka sidor som kommer upp som förslag i adressfältet. Har besökt sidorna, men raderat dem från historiken, inkl cookies, cache etc. Men från autoförslag försvinner de inte. Hjälp! Hur gör jag?
Har provat med diverse kortkommandon som ska funka men inget vill sig...snälla, hjälp!

Problemet gäller Chrome...

Det är alltså som sagt så att jag har varit inne på sidorna och därför kommer dom upp när jag skriver t.ex. första bokstaven i adressen, hemskt pinsamt när folk ser

Uppskattar alll hjäääälp !
Om du är inloggad på google kan du kanske gå in på kontot och trixa, massor av info sparas "i molnet". Själv är jag inte inloggad på google numera....
2012-09-02, 10:44
Medlem
Zawaqs avatar
Hej! Jag hade tänkt att migrera från Firefox till Chrome och skulle behöva lite hjälp.

Det absolut största problemet är att jag inte hittar något tillägg så jag kan byta ut ikonerna i bokmärkesfältet. Finns det något tillägg för det?
I firefox använder jag Bookmark Favicon Changer och det funkar utmärkt.

Sedan undrar jag också om det finns någon möjlighet att skriva in ett nyckelord i ett bokmärke så jag kan skriva "ab" enter för att komma direkt till aftonbladet?
Senast redigerad av Zawaq 2012-09-02 kl. 10:47.
2012-09-02, 14:03
Medlem
Jag behöver ominstallera Chrome. Som alternativ finns det dock bara att avinstallera rätt av. Kan man spara bokmärken och alla favoritlänkar på något sätt, eller nollställs programmet helt?
2012-09-02, 18:50
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keanoboy
Jag behöver ominstallera Chrome. Som alternativ finns det dock bara att avinstallera rätt av. Kan man spara bokmärken och alla favoritlänkar på något sätt, eller nollställs programmet helt?
Om du har loggat in med ditt Google-konto i Chrome kan du välja att spara alla dina bokmärken och historik. Eller så an du u alltid välja att exportera bokmärkena.
2012-09-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Om du är inloggad på google kan du kanske gå in på kontot och trixa, massor av info sparas "i molnet". Själv är jag inte inloggad på google numera....

Vet inte ens om jag har något konto på google... Inte något jag använder iallafall! Känns som att det borde finnas något bland verktygen men det verkar inte som att det gör de
2012-09-02, 19:53
Medlem
Prostreet32s avatar
Har ett riktigt irriterande problem med Chrome.

Säg jag går in på google, söker på flashback.
Så kommer resultaten upp. Då högerklickar jag på flashback, öppna i ny flik.
Så öppnas den i ny flik.

Sen glor jag vidare lite på google, scrollar ner på första sidan.
Sen går jag upp och klickar på fliken flashback. Då öppnas den helt plötsligt i ett nytt fönster.
Fast jag inte vill det.

Detta händer oavsett hemsida, och cirka 1 gång var 5:e minut.
Tycker förövrigt Chrome känns lite segt med.

Har provat installera om utan framgång.
2012-09-02, 23:00
Medlem
Jag har ett problem med Chrome.

När jag går in på vissa sidor, även flashback, så får ja upp ett gult lås bredvid "https://" Vilket gör att jag endast kan scrolla ner en tredjedel av sidan.

Det handlar om mitt certifikat vilket jag förövrigt inte kan ett piss om.

Den ända infon jag hittade på något hjälpavsnitt var "Webbplatsen har inte tillhandahållit något säkerhetscertifikat till webbläsaren. Detta är normalt för vanliga HTTP-sidor (som indikeras med globen i adressfältet), eftersom certifikat endast tillhandahålls om webbplatsen använder SSL."

Jag lyckas inte hitta någon sorts ruta att kryssa i, stil med "tryck här och låt mig kunna gå in på alla sidor utan något jävla certifikat."

Hur gör jag för att fixa det här? är som sagt piss dålig med allt sånt här, så skulle behöva en guide som 10 åringar förstår.
2012-09-03, 01:07
Medlem
Zawaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Hej! Jag hade tänkt att migrera från Firefox till Chrome och skulle behöva lite hjälp.

Det absolut största problemet är att jag inte hittar något tillägg så jag kan byta ut ikonerna i bokmärkesfältet. Finns det något tillägg för det?
I firefox använder jag Bookmark Favicon Changer och det funkar utmärkt.

Sedan undrar jag också om det finns någon möjlighet att skriva in ett nyckelord i ett bokmärke så jag kan skriva "ab" enter för att komma direkt till aftonbladet?

Ingen?
Jag har fått skapa lokala bokmärken och vidarebefordrat till den riktiga sidan, men det är ingen smidig lösning.

Hur redigerar man "greasemonkey"-skript i chrome?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in