Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-08-28, 01:05
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Öppnade en PDF i Chrome tidigare ikväll. Nu har sidan tagit bort PDF:en men jag tycker att den borde finnas i min cache. Har försökt fixa det i någon timme nu men lyckas inte.

I cache-foldern så är filerna i något oläsligt format. Går jag in i chrome://cache/ så får jag inte heller fram det.

Någon som har något bra tips?

Första gången jag ångrar att jag inte kör explorer istället
2012-08-28, 01:19
Medlem
Knutbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante
Öppnade en PDF i Chrome tidigare ikväll. Nu har sidan tagit bort PDF:en men jag tycker att den borde finnas i min cache. Har försökt fixa det i någon timme nu men lyckas inte.

I cache-foldern så är filerna i något oläsligt format. Går jag in i chrome://cache/ så får jag inte heller fram det.

Någon som har något bra tips?

Första gången jag ångrar att jag inte kör explorer istället

Har du provat med ChromeCacheView?
2012-08-28, 01:41
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbollen
Har du provat med ChromeCacheView?

Ja, verkar som det är kört i.o.m. att jag försökte ladda om sidan. Trist, de hade råkat publicera ett test jag skulle få nästa vecka och jag var dum nog att inte spara ner det.
2012-08-28, 11:46
Medlem
Jag ska blåsa burken och jag har en jävla massa favoriter. Kan ja hitta dem i någon mapp någonstanns?

Jag kan inte logga in i chrome så jag kan inte synka något... Skiten verkar ha havererat totalt.
Senast redigerad av komtitta 2012-08-28 kl. 12:05.
2012-08-28, 16:55
Medlem
KnifeCatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komtitta
Jag ska blåsa burken och jag har en jävla massa favoriter. Kan ja hitta dem i någon mapp någonstanns?

Jag kan inte logga in i chrome så jag kan inte synka något... Skiten verkar ha havererat totalt.
Dom ligger i "Bookmarks" filen i din profil. Var profilen ligger beror på ditt OS, men i Windows 7 finns den här: C:\Users\<username>\AppData\Local\Google\Chrome\Us er Data\Default
2012-08-28, 23:19
Medlem
BajsExplosions avatar
Innan jag formaterade min dator kom inte Flashback ihåg mitt användarnamn, vilket jag gillade. Nu efter formateringen kommer hemsidan ihåg mig efter jag loggat in. Använder mig av Google Chrome då och gör det nu också. Har gått igenom alla inställningar och slängt alla cookies, men ändå funkar det inte. Även kollat i inställningarna här på Flashback. Hjälp?

(Har för mig att jag löste det genom inställningar i Google Chrome innan jag formaterade datorn, hence I'm posting here. )
2012-08-29, 09:59
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsExplosion
Innan jag formaterade min dator kom inte Flashback ihåg mitt användarnamn, vilket jag gillade. Nu efter formateringen kommer hemsidan ihåg mig efter jag loggat in. Använder mig av Google Chrome då och gör det nu också. Har gått igenom alla inställningar och slängt alla cookies, men ändå funkar det inte. Även kollat i inställningarna här på Flashback. Hjälp?

(Har för mig att jag löste det genom inställningar i Google Chrome innan jag formaterade datorn, hence I'm posting here. )

http://i.imgur.com/iGplr.png
2012-08-29, 12:09
Medlem
fanskithelvetes avatar
Chrome är (för mig) den rappaste och smidigaste webbläsaren. Minmalt gränssnitt, smidig sync-funktion som sparar en massor av huvudvärk. Kan formattera om för att sedan starta Chrome precis där jag var innan ominstallationnen av OS.
2012-08-29, 13:38
Medlem
BajsExplosions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evelyn.t
http://i.imgur.com/iGplr.png
Är på jobbet just nu så kan inte dubbelkolla, men jag är rätt säker på att jag har den boxen avbockad. Och sedan var det användarnamnet jag inte ville att datorn skulle komma ihåg, inte lösenordet. Tack ändå.
2012-08-30, 09:55
Medlem
Aurora16s avatar
Mina ikoner för youtube och gmail har försvunnit från startskärmen "programs" i chrome. Hur får jag tillbaka dem?

bild: http://i.imgur.com/ddRmb.jpg
2012-08-30, 11:29
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora16
Mina ikoner för youtube och gmail har försvunnit från startskärmen "programs" i chrome. Hur får jag tillbaka dem?

bild: http://i.imgur.com/ddRmb.jpg
Klicka på pilen till vänster?
2012-08-30, 12:22
Medlem
Aurora16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Klicka på pilen till vänster?

Nej är du efterbliven? Du får man bara upp mest använda sidor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in