Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-07, 05:18
Medlem
CoopColas avatar
Något är snett med mitt chrome.. Går jag in på aftonbladet.se så kommer tex alla annonser högst upp och all text är helt "rörig" (ingen större förlust förvisso). Men även här på Flashback så kan jag inte se alla smiley ikoner. Har ingen koll på datorer och sånt, men jag har både provat att installera om själva webläsaren samt flash och java.. Sitter med firefox nu och det går förjäävla segt

Hjälp. snälla!

Hoppas att ni fattar vad jag menar, trött och förklarar säkert dåligt..
2011-02-07, 17:13
Medlem
BossesPizzerias avatar
Jag blir knäpp nu. Jag kör chromium på arch linux och det funkar inte att surfa på flashback. Om jag öpnnar flera flikar från flashback hänger sig flikarna och sen får jag upp ett felmedelande att flikarna har kraschat. Det funkar med alla andra sidor. Jag har stängt av alla addons men det funkar fortfarande inte så vad sjutton kan jag göra?
2011-02-07, 19:42
Medlem
mygans avatar
När jag håller in scroll-knappen och åker upp och ner på sidan, så ifall muspekarn hamnar på en länk när jag släpper knappen så öppnas länken muspekarn var på i en ny flik, finns det någon funktion eller nått som gör att det blir såhär? fett jobbigt vill ha bort skiten
2011-02-09, 23:00
Medlem
Hej! Jag vill bara tipsa om en app/extention som jag verkligen älskar, skickar en länk till installationssidan https://chrome.google.com/webstore/detail/oojbgadfejifecebmdnhhkbhdjaphole. Förhoppningsvis använder många den redan men om inte så testa den. De har även andra mycket smarta appar som jag använder, förhöjer upplevelsen.

Det jag letar efter nu är en app/extension som gör ungefär samma sak som Panorama på Firefox 4.0. Så man kan organisera alla sina tabs om någon vet så skicka!
2011-02-09, 23:22
Medlem
brianmolkos avatar
finns det någon bra sida med themes .. kan man inte byta design någonstans ?
2011-02-10, 11:28
Medlem
Casabas avatar
Underbart, bytte från FireFox till Chrome igår och det flyter på otroligt mycket bättre. Tog 30sek att öppna FireFox, gick inte att kolla på YouTube, SvtPlay videos etc. utan lagg och trodde allt berodde på datorn. Nu är datorn gammal och seg ändå men nu går det i alla fall att surfa smidigt. Enda lilla grejen jag hittat är att om man öppnar en ny flik och den är seg så låser sig även andra flikar, går inte att scrolla, trycka på länkar etc. tills den sega fliken laddat klart.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
finns det någon bra sida med themes .. kan man inte byta design någonstans ?
https://tools.google.com/chrome/intl/en/themes/google.html
Där är ju Googles egna themes i alla fall. Bland dem är det väl endast Classic, Glossy Blue och Grayscale som känns OK dock.
2011-02-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mygan
När jag håller in scroll-knappen och åker upp och ner på sidan, så ifall muspekarn hamnar på en länk när jag släpper knappen så öppnas länken muspekarn var på i en ny flik, finns det någon funktion eller nått som gör att det blir såhär? fett jobbigt vill ha bort skiten

Jag har också problem med det här. Hur löser man det?
2011-02-10, 15:27
Medlem
Någon annan som också har problem med att köra Flash-videor i fullskärm efter senaste uppdateringen?
2011-02-10, 19:07
Medlem
Pappageys avatar
Rensa historik permanent google chrome

Hur gör man om man vill att all historik ska rensas när man stänger ner google chrome? Får gå in varje dag manuellt och ta bort historik..finns det nån annan inställning så man slipper detta?
2011-02-10, 19:09
Medlem
Mr Coffees avatar
Det är ju bara att surfa i "inkognito läge" (privat surfning) så lagras ingen historik. Då slipper du rensa bort porrlänkarna när tanten kommer hem.
2011-02-10, 19:11
Medlem
Pappageys avatar
Och hur ställer man in det? Tackar för svaret
2011-02-10, 19:16
Medlem
kiwi22s avatar
Ctrl + shift + n.

Om du har Windows 7 är det bara o fästa Chrome på startmenyn och så finns det två alternativ om du trycker på pilen till höger om ikonen. Ett vanligt och sen inkognito.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in