Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Alltså, jag måste bara fråga dig, anser du att allt som Uri Geller gör, bara är konspirationer från hans sida?
Uri Geller talar aldrig sanning, han bara konspirerar emot oss?
Anser du verkligen det?

Svar nej. Den uppfattning jag bildat mig av Uri Geller är att han är en typiskt uppmärksamhetssökande människa som skaffar sig sin bekräftelse och sina "ryggklappar" genom att uppvisa magitrick för folk, och i många fall så hävdar han ju inte ens bestämt att det skulle varit något övernaturligt i görningen (eller så säger han att han inte kan förklara det själv) så på så vis så är det ju svårt att säga att han ljuger rakt av.
Men visst leker han mycket med sanningen, hans "osäkerhet" innan han avslöjar t.ex en ritad bild ("jag är inte säker på att det blir rätt den här gången för det är en så svår bild") är HELT 100-procentligt skådespelad. Så pass bra är jag faktiskt ändå på att avläsa människor att jag kan se det direkt, Uri VET att han ritat helt rätt varje gång, det finns många såna små tecken som ger slutsatsen att han dramatiserar jäkligt mycket och bara showar, och på sätt och vis handlar ju även sånt om "lögner" även om de kanske är så små att de får anses vara "vita".
Men nej, jag tror inte att Uri alltid ljuger jämt och ständigt, och det tror jag inte att andra som tror på paranormala fenomen eller påstår sig ha "förmågor" gör heller. Däremot tror jag att de som talar sanning kanske ofta ändå kan ha lurat sig själva genom att de är ovanligt naiva och blåögda.
Vore ändå väldigt intressant med ett svar på de frågor jag ställde till dig, jag är uppriktigt nyfiken på hur du ställer dig till dem.