2011-04-11, 00:40
Medlem
nozinans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.youtube.com/watch?v=DiSOS0LTI2A ?
Han var bättre än john of god
Citera
2011-04-11, 02:31
Medlem
noksocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
http://www.youtube.com/watch?v=DiSOS0LTI2A ?

HELIGA MAKARONER! Det där var fan i mig as coolt!!
Uri kan böja hur många skedar han vill de tricket va fan i mig cool as shit!

Kolla här ni som tycker Uri är cool för det börjar bli lite tröttsamt.

För det första Böja sked tricket är så jävla old och vanligt folk gör det på resturanger för underhålla barn ibland.
Gissa vad personen har ritat är också old school trick som gjorts i olika former tråkigaste är den Uri kör. Rita en teckning inget för svårt majoriteten ritar en sol eller ett hus i enkla former.
Citera
2011-04-11, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ge oss då något enda exempel där någon illusionist kan kopiera det som vår paranormale Uri Geller gör, vad anbelangar teckningarna!

Hur är det D&Å? Gett upp att det är "Geller aftereffect" som bevisar hans "paranormala" krafter? Att skedarna "fortsätter" böja sig efteråt? Jag såg på en Youtube klipp där han skulle "böja" en nyckel. Man såg, hur tydligt som helst, att han vinklade nyckeln för att ge en effekt på att den böjdes. Patetiskt.

Om han verkligen kunde "läsa" en annan persons tankar för att återskapa en bild så borde han inte ge dom sådana enkla instruktioner. "Rita någonting ENKELT. Jag skulle vilja träffa den här Geller och då jävlar anamma skulle han få rita av den bild jag ritar. Klarar han det så är han paranormal. Men det är ju klart, allt på TV är 9 gånger av 10 uppgjorda uppträdanden. Jag har skickat ett e-post till din käre Geller om just det att han är den största fejken av alla då han går ut och säger att han besitter paranormala krafter han fått när utomjordingar rövade bort han till en annan planet där han fick magiska krafter så att han kunde böja skedar precis som vilken person som helst kan göra.

Varför har vår kära Geller ( som inte är beroende av pengar men tackar gärna ja till miljonkontrakt för att uppträda som den clown han är ) antar Randis utmaning på 1 miljon dollar som sedan kan ge till behövande? (http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge/challenge-faq.html)

James Randi sågade ju även Uri Geller - http://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo

Ingen som kan göra som Geller gällande målningar? Som Randi säger. Tusentals med mentalister har gjort EXAKT det.

Och min Youtube länk visar ju att han är en bluff. Han är inte "stark" nog? Varför vill han inte anta min utmaning? Varför vill han inte rita av teckningen jag har gjort? Varför "måste" teckningarna han bluffar sig fram till vara "enkel" ritade? Ju mer detaljer desto mer trovärdighet.

Kort och sagt:

Uri Geller är en BLUFF
Citera
2011-04-11, 08:51
Medlem
Tänk vad internet är fantastiskt. Här sitter halva flashback och försöker argumentera med "den stirriga mannen på stan med dem knäppa skyltarna", skulle aldrig ske IRL

Jag lyckades se ett avsnitt, kommer aldrig göra det igen. fy fan vilken samling sorliga typer.. mår illa.
Citera
2011-04-11, 14:01
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Tänk vad internet är fantastiskt. Här sitter halva flashback och försöker argumentera med "den stirriga mannen på stan med dem knäppa skyltarna", skulle aldrig ske IRL

Haha, bra poäng faktiskt

Jag tror det har att göra med anonymiteten mellan datorskärmarna, för över internet FINNS ju alltid chansen att personen bara trollar när någon verkar mer än lovligt bakom flötet, och jag tror att man gärna vill gräva i det så långt det går för att försöka utröna var personen egentligen står just därför att man finner hans/hennes beteende så fascinerande avvikande på något sätt.

Det är troligen nåt med hjärnans förmåga att vilja lösa problem som gör att man nästan måste ha ett svar på hur det egentligen står till med folk som exempelvis tror på spöken eller vad det nu gäller, och man är kanske också delvis nyfiken på om de kanske har sett nån bit av pusslet som man själv har missat. Fast det har de ju tyvärr aldrig utan de har ju i regel bara lyckats missförstå alla de gamla vanliga tråkiga gemensamma pusselbitarna som vi alla ser, hör och upplever.

Men det stämmer ju att hade man träffat många av debattörerna i den paranormala avdelningen i verkligheten så hade man ju troligen bara fortsatt gå med ett stort leende på läpparna och sedan sprungit som fan så fort man rundat ett hörn
Citera
2011-04-11, 14:20
Medlem
Uri Geller och alla de andra är ILLUSIONISTER. De är inga pajaser, de tycker helt enkelt om att jävlas med människors hjärnor. De gör ett bra jobb men om något avslöjas är det bäst att komma med något nytt, annars är det ingen illusion längre.
Citera
2011-04-11, 18:36
Medlem
Lurad slavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert

Jag lyckades se ett avsnitt, kommer aldrig göra det igen. fy fan vilken samling sorliga typer.. mår illa.
Mycket bra poäng!

Vem är knäppast? Den stirriga mannen eller den som försöker diskutera med den stirriga mannen?

Den som anser sig vara intelligent samtidigt som den tillbringar massor med tid att hänga i det här forumet och påpeka att folk är idioter är väl egentligen den största idioten?

Citera
2011-04-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurad slav
Den som anser sig vara intelligent samtidigt som den tillbringar massor med tid att hänga i det här forumet och påpeka att folk är idioter är väl egentligen den största idioten?
Må så vara. Men det är fruktansvärt frustrerande att veta att trollen inte inser att de är troll, samtidigt som man är medveten om att dessa människor är omöjliga att resonera med. Men likt förbannat försöker man resonera med dem i hopp om att någon kanske tar till sig litegrann iallafall.
Citera
2011-04-11, 18:49
Medlem
Lurad slavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nozinan
Kanske genom att påverka människor utan de förstår det, de ritar inte vad de vill utan vad uri vill.
Så här gör derren för att luras, förklaras i slutet på filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=1Dt-fdqrd3Q&feature=fvst
Jo, det här är intressant! Men jag kollade från början och tänkte inte på cykel så det skulle ju inte ha funkat på mig...

Men jag tänker mest på när Uri ritar av en bild som ligger i ett förseglat kuvert. Den har ju ritats tidigare och det kan ju inte Uri påverka.

Som sagt, jag är bara jäkligt nyfiken på hur fasen han gör.
Citera
2011-04-11, 21:54
Medlem
Lurad slavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engl
Må så vara. Men det är fruktansvärt frustrerande att veta att trollen inte inser att de är troll, samtidigt som man är medveten om att dessa människor är omöjliga att resonera med. Men likt förbannat försöker man resonera med dem i hopp om att någon kanske tar till sig litegrann iallafall.
"Galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat." Och när du ändå vet att det är omöjligt...

Citera
2011-04-11, 22:21
Bannlyst
Kan Uri Geller göra det här? https://www.youtube.com/watch?v=PtVCoEuzLUE
Citera
2011-04-11, 22:30
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Kan Uri Geller göra det här? https://www.youtube.com/watch?v=PtVCoEuzLUE

Läste en kommentar som verkar avslöja det tricket.

I början när han är i det svarta området klipper kameran och torson ser plötsligt väldigt stel ut, om man bortser från armarna som viftar väldigt livligt och ser lite korta ut. Det vita området lär väl vara något mjukt, typ en duk med hål i eller dylikt. Kvinnan är garanterat en skådis. Det känns som en logisk förklaring iaf. Varför skulle man annars ha på sig en sån sjukt dålig peruk?

Mer ett kameratrick än någon snygg illusion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in