2011-04-20, 15:54
Avslutad
DoÅ - Jag kan sväva, jag har lyft från marken ungefär 10cm,,,skulle visa det för en kompis men hade en dålig dag. Jag kan visa dig, men jag kan ha en dålig dag då också. Tror du på mig?
Om det fanns en hemsida om mig, vore det trovärdigt?
Citera
2011-04-20, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Med tanke på att det vetenskapliga etablissemanget skyr det paranormala som pesten, så kan du nog inte räkna med att få paranormala artiklar publicerade i dessa skeptiska tidskrifter...

Där har du helt fel (igen). Vetenskapliga tidningar publicerar vilka artiklar som helst så länge som de är vetenskapliga. Ett otal artiklar om det paranormala har publicerats i en mängd vetenskapliga tidskrifter. Ovetenskapliga artiklar publiceras givetvis inte och det borde ju t.o.m. du begripa.
Citera
2011-04-20, 16:14
Medlem
noksocaws avatar
Angående de böjda skedarna och nycklarna hemma hos svenska folket så var det jag som gjorde det. Om ni kollar tillbaka kan ni se ett inlägg där jag använder mina krafter för att göra detta.
Sorgligt att Uri fick skulden för något jag gjort med mitt awesome mind trick. Jaja det kan han ha den gubben.
Uppmanar givetvis alla att bevisa mig fel och efter böjt så många skedar och nycklar är jag numera svag och kan därför inte göra det igen på ett tag.

Ni som tror det var Uri får gärna försöka bevisa det för jag har bevis på mina paranormala krafter här hemma.

Edit. Hitta inlägget 2011-04-13, 23:25 sidan 60 där använder jag min mega kraft.
Citera
2011-04-21, 02:54
Bannlyst
Citat:
Han svamlar inte, han börjar rabbla upp sånt som sedan visar sig stå på pappret, men blir AVBRUTEN av Criss Angel, när han anar att Uri Geller håller på att komma fram till svaret:

http://www.youtube.com/watch?v=oFYrYuxAzw4

Uri Geller borde ha fått Criss Angels miljon!

Jo, visst. Eller så kanske det bara är ren flax att han just i sin mening yttrar siffrorna 1, 1, 9 och 1.

Du tycker inte att Criss Angel har en poäng i det han säger då? Om nu Uri Geller har paranormala förmågor, varför använder han inte dessa till att göra någonting mer utvecklande än att böja på skedar?

Om han verkligen kan läsa andras tankar, och med hjälp av sin "mindreading" kunnat förhindra 9/11-attackerna, borde han inte ses som någonting annat än en indirekt massmördare. Eller?
Citera
2011-04-21, 10:50
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawnysch
Oss? Lider du av schizofreni?

Väntar fortfarande på ett svar från dig, angående SVT-producenten Karin Falcks klocka, där två av visarna böjde sig, och den tredje flög ut genom glaset, utan att det ens blev en rispa på glaset:

Lyssna här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1602&artikel=4426780

Hade han preparerat den också?
Citera
2011-04-21, 10:55
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Jo, visst. Eller så kanske det bara är ren flax att han just i sin mening yttrar siffrorna 1, 1, 9 och 1.

Du tycker inte att Criss Angel har en poäng i det han säger då? Om nu Uri Geller har paranormala förmågor, varför använder han inte dessa till att göra någonting mer utvecklande än att böja på skedar?

Om han verkligen kan läsa andras tankar, och med hjälp av sin "mindreading" kunnat förhindra 9/11-attackerna, borde han inte ses som någonting annat än en indirekt massmördare. Eller?

Varför avbröt Criss Angel Uri Geller, när han märkte att paranormale Uri var på väg att svara det som stod på lappen?

På vilket sätt menar du att Uri Geller hade kunnat förhindra USA:s attack på sig själva den 11 september 2001?
Citera
2011-04-21, 10:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
DoÅ - Jag kan sväva, jag har lyft från marken ungefär 10cm,,,skulle visa det för en kompis men hade en dålig dag. Jag kan visa dig, men jag kan ha en dålig dag då också. Tror du på mig?
Om det fanns en hemsida om mig, vore det trovärdigt?

Uri Geller kan bevisligen böja skedar utan att ens röra vid dem, han gör det med tankens kraft:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article12771549.ab

Varför utgör det paranormala ett sånt stort hot mot skeptiker och ateister?

Kan det månne bero på att det ger en fingervisning om vår övernaturlige Guds existens, vilket Gud förbjude, inte får vara sant...
Senast redigerad av Död o återfödd 2011-04-21 kl. 10:59.
Citera
2011-04-21, 11:46
Medlem
Citat:
Uri Geller kan bevisligen böja skedar utan att ens röra vid dem, han gör det med tankens kraft:

Kan det månne bero på att det ger en fingervisning om vår övernaturlige Guds existens, vilket Gud förbjude, inte får vara sant...

Bevis på att han kan böja en sked utan att vidröra den?
Och med bevis menar jag en opartisk PÅLITLIG källa som bekräftar det. Alla vet ju att den lokala tidningen har större trovärdighet än Aftonhoran.

"When you die do you become closer to god because you no longer exist?"

Ledsen att behöva göra dig besviken, vet inte vart du får din fakta ifrån men ordet paranormal gör inte så att alla skeptiker känner sig hotade. Kan du förklara varför denna Uri Bluffer gör samma gamla trick som flera hundra tusen också kan? Och påstå sig vara paranormal på köpet.

Uri Bluffer behöver göra mer än simpla illusioner för att övertyga alla som har en IQ över 100 att han skulle vara paranormal.
Citera
2011-04-21, 11:55
Medlem
VenomXs avatar
Citat:

En liten mening ur en artikel som är skriven för att göra reklam för programmet ifråga: "Han tog en sked och han böjde den – utan att använda händerna!" Jaha. VIDEO på det tack? Enskilda meningar i texter kan man hitta hur många som helst på nätet som påstår lite precis vad som helst genom lite googling, men att något präntats ner i skrift betyder inte automatiskt att det är 100% sanning.

Såvitt jag sett har Uri alltid behövt fumla och böja och greja med alla skedar han håller i, och har han inte båda händerna på skeden så handlar det om att han vrider den med den hand han håller den i så att den ser ut att böjas från kamerans/observatörens perspektiv, alternativt att han redan böjt den fysiskt så mycket att den blivit så mjuk att den böjer sig/faller itu av sin egen tyngd.

Som sagt, en video på att han böjer nånting alls utan att ens ta i det, bitte.

Citat:

Nejdå, det finns inte minsta lilla chans att det ens vore möjligt, hjärnan har ingen kraft/energi som kan påverka fysiska föremål i rummet omkring personen, och det bevisas ju genom att INGEN klarar att visa upp några sådana förmågor under normala kontrollerade former (eller så vill de inte, eller har en dålig dag, etc) så det handlar inte om att man behöver överväga några möjligheter om Guds existens eller något annat flum.

Mitt bästa svar är väl att beslut som fattas med grund i övernaturliga fenomen, religioner m.m oftast kan bli ödesdigra inte bara för egna individer utan för samhället som helhet, se häxprocesserna m.m som exempel på när det gått alldeles för långt över styr och domstolar börjat lyssna på vilda fantasier och rövarhistorier från folket som enda bevis om brott.

Hotet är inte mot oss skeptiker, hotet är mot samhället självt. Det är helt enkelt dags att folk slutar basera sina liv kring sagor eller använda sagoböcker för att rättfärdiga sina gärningar. Sen är det ju förstås också djupt tragiskt att människor kastar bort stora delar av sina liv på något som bara är hittepå, men det är ju bara deras eget problem och inget som stör mig/oss skeptiker nämnvärt.

Därför är det viktigt att man hela tiden ifrågasätter alla påståenden om övernaturliga krafter och ber personen visa upp förmågan de påstår sig ha, vilket ju också varje gång visat att de inte har några förmågor överhuvudtaget, så att den breda allmänheten (förhoppningsvis) till slut vaknar och inser att det inte finns några andra spöken än hjärnspöken, att ingen kan prata med döda människor lika lite som de kan prata med djur, och att folk på ett forum inte kan skicka andar eller demoner hem till dig
Citera
2011-04-21, 12:48
Bannlyst
Citat:
Varför avbröt Criss Angel Uri Geller, när han märkte att paranormale Uri var på väg att svara det som stod på lappen?

Även om nu Criss Angel avbröt Uri, tycker du inte att Uri hade gott och väl med tid för att flika in med ett kort "911", medan Criss långsamt och mestadels tyst öppnade upp kuvertet?

Citat:
På vilket sätt menar du att Uri Geller hade kunnat förhindra USA:s attack på sig själva den 11 september 2001?

Med sin påstådda mindreading, exempelvis? Han själv skulle inte kunnat förhindrat det, men hade han gått ut med den informationen i tid så kanske det aldrig hade hänt.
Citera
2011-04-21, 20:57
Medlem
noksocaws avatar
Citat:

Så du tror på Uri Geller. En man som påstår att han som liten unge i Israel blev tagen av utomjordingar till en planet låååångt bort där han fick dessa krafter.
Dessa krafter innebär benda metall med hjärnan men enbart bestick kunna flytta visaren på en kompass men bara om han får ha händer sidan om den.

Hur förklarar du att folk utan paranormala krafter lyckas med samma trick även bättre?
Givetvis skriver aftobladet att han har paranormala krafter hade de varigt en ända journalist som jobbat på den tidningen hade de kollat upp fejken Geller.
Hur förklarar du att när han har satts inför verkliga test och nu menar jag inte SRI testen han klarat som skulle vara super svåra men han klarar inte ett enkelt test hos Johnny Carson han klarar inte något av de enkla testerna??

Han är svag då säger du men kom igen nu verkligen han kommer med massa påstående utan att bevisa något.
SRI testerna har andra personer klarat utan hävda något paranormalt så det köper jag inte.
Citera
2011-04-21, 22:33
Medlem
despots avatar
Citat:

Han sa först 1, sen 19, sen 40 och sedan 1. Och det skulle alltså betyda att han egentligen menade 911?

Fattar verkligen inte grejjen med Uri Geller, finns det någon klipp någonstans på nätet som ens visar han "böja en sked utan att röra den"?
Bara massa bullshit, förstår mig inte på människor som tror att man kan böja en sked med "sinnet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in