2013-01-31, 17:24
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Alltså seriöst.
Du läser inte alls vad jag skriver och har en väldigt överlägsen attityd.
Vad vill du liksom?
Jag läser EXAKT det du skriver (till din förtret, uppenbarligen).
Att be dig backa upp dina anekdoter - vad har det med någon attityd att göra?

Vad jag vill?! Kan du inte läsa, människa?!
Du kommer med PÅSTÅENDEN. Då ber jag dig visa belägg för dessa - DINA påståenden.

(Ser nu att du bidragit med ytterligare en bunta påståenden...)
Citat:
Ingen tar det där på allvar idag.

De gör exakt samma sak...

Han är exposed, debunked och bevisad att använda samma tricks som alla andra flera gånger! Finns mängder med material på Youtube som klart visar detta.
Och beläggen för dessa påståenden... Dom glömde du posta...

Citat:
Är detta sant, måste det finnas dokumenterat.

Skärpning.
Citera
2013-01-31, 18:58
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Jag läser EXAKT det du skriver (till din förtret, uppenbarligen).
Att be dig backa upp dina anekdoter - vad har det med någon attityd att göra?

Vad jag vill?! Kan du inte läsa, människa?!
Du kommer med PÅSTÅENDEN. Då ber jag dig visa belägg för dessa - DINA påståenden.

(Ser nu att du bidragit med ytterligare en bunta påståenden...)

Och beläggen för dessa påståenden... Dom glömde du posta...

Jag har postat 3 st videos där mannen uppenbarligen fuskar.
Men du är inte nöjd.
Vad skulle göra dig nöjd?

Jag kan posta 1000 videos inkluderat med mig själv där jag gör
exakt samma saker som Uri Geller.
Böjer skedar, tankeläsnings grejen med teckningar, flyttar visaren på klockor utan att röra dem
etc etc etc.

Allt jag har påstått är att det finns absolut INGEN anledning att anta att Uri Geller
har några magiska krafter. Och de gånger (ja! plural!) han har haft flera kameror på sig eller
inte fått tillgång till rekvisitan innan har han antingen misslyckats eller avslöjats.

Grejen är, kan du magi kan du (oftast-inte alltid) bokstavligen se vad han gör!
Jag vet och ser vad han gör!
Men människor vill tro! De behöver uppenbarligen någon som Uri Geller.

Angående din attityd.
Detta är inte första gången jag har påpekat om den.
Du ställer en jäkla massa krav på andra, men verkar inte villig alls att bidra med
något själv. När jag skriver: Vad vill du? Menar jag, vad vill du få ut av detta samtal?
Till vilken punkt vill du komma?
Att du tror att Geller har magiska krafter?
Att du tror att han kan böja skedar i folks hem?
Att du tycker att någon historia om det har något bevisvärde alls?

Uppenbarligen anser du att jag är skyldig till samma sak.
Skillnaden är jag har backat upp mina påståenden. Det finns 3 st videos i tråden.
Jag tänker absolut inte slösa mer tid på dig med fler videos och material.
Är du intresserad är nätet bokstavligen fullt av info om Geller. Både för och emot.

Tack för mig.
Citera
2013-01-31, 21:25
Medlem
reallylights avatar
Citat:
Haha! Det är ännu roligare med Ditt självmål.

Vilket självmål? Sedan kan du ju gärna bemöta resten av mitt inlägg, eller du kanske tyckte det var för invecklat för din lilla hjärna att överhuvudtaget begripa eftersom det krossar din världsbild totalt?

https://www.youtube.com/watch?v=QI5-NDiY7IM

Borde inte Derren Brown ha övernaturliga krafter, som på ett ögonblick kan läsa Stephen Fry's tankar att det var rätt kort?

Snälla, lär er skillnaden på en illusion och ett paranormalt fenomen. Om du nu tror att klippet ovan verkligen bevisar att folk har övernaturliga krafter samt att Uri Geller tillhör den kategorin. Hur vet du när ett trolleritrick bara är ett trick och hur vet du att någonting är övernaturligt? För att det saknar förklaring? Tricket ovan var ju på ett vis ett mirakel, men tänk gärna lite kritiskt istället för att välja att tro på saker som du VILL ska vara sant. Det är en ganska stor skillnad.

Nu vill jag ha svar på mina frågor ovan, får jag inga svar så har jag överbevisat dig. Bollen är på din planhalva, se upp med dina självmål bara
Citera
2013-01-31, 21:26
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Jag har postat 3 st videos där mannen uppenbarligen fuskar.
Men du är inte nöjd.
Vad skulle göra dig nöjd?

Angående din attityd.
Detta är inte första gången jag har påpekat om den.
Du ställer en jäkla massa krav på andra, men verkar inte villig alls att bidra med
något själv.
Du är rolig du! Har jag någonstans uttryckt att jag inte är nöjd med det du länkar?! Nej!
Att du senare kommer med ytterligare påståenden - utan att visa belägg för dem - gör naturligtvis att jag återigen måste fråga efter sådana.
Du befinner dig i avdelningen för Vetenskap & Humaniora . . .
Citat:
Är detta sant, måste det finnas dokumenterat.

Skärpning.
Min "attityd" - att Du bör bidra med detsamma som Du kräver av andra... Är det något fel med den inställningen (speciellt med tanke på att vi befinner oss i Vetenskapsavdelningen..)?
Anser Du kanske, att alla bara skall tro på Dina anekdoter, emedan Du själv kräver dokumentation av alla andra?

F.ö. har jag just nu inget annat att bidra med i denna tråd. Jag har nu skrivit 55 inlägg här.
Citera
2013-01-31, 22:15
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Är det sådant här ni talar om . . ?
Citat:
Ursprungligen postat av reallylight
. . . . . .
Haha...
Är detta en ny kul typ, eller är det bara en förvirrad voffare...

Om du tittar på det övre citatet (det som befinner sig högre upp, än det som befinner sig lägre ner), så bör det framgå att det är citat av det jag skrev. Om du inte tror mig, går det bra att se originalet HÄR.
Med lite tur, går det att komma fram till slutsatsen att dom faktiskt är identiska.

Med ytterligare tur på din sida, kommer du sedan kunna se, att jag bara ställde en enkel fråga. (Det krokiga strecket signalerar att det är en ställd fråga.)
Citera
2013-01-31, 23:20
Medlem
doublelifts avatar
Alienna, hur många filmlänkar behöver du? Kan du börja med kommentera en av dom?

DU skriver:
Har jag någonstans uttryckt att jag inte är nöjd med det du länkar?! Nej!

så kort och gott: vad vill du ha? vad behövs?
Citera
2013-03-08, 19:58
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Vilket självmål? Sedan kan du ju gärna bemöta resten av mitt inlägg, eller du kanske tyckte det var för invecklat för din lilla hjärna att överhuvudtaget begripa eftersom det krossar din världsbild totalt?

https://www.youtube.com/watch?v=QI5-NDiY7IM

Borde inte Derren Brown ha övernaturliga krafter, som på ett ögonblick kan läsa Stephen Fry's tankar att det var rätt kort?

Snälla, lär er skillnaden på en illusion och ett paranormalt fenomen. Om du nu tror att klippet ovan verkligen bevisar att folk har övernaturliga krafter samt att Uri Geller tillhör den kategorin. Hur vet du när ett trolleritrick bara är ett trick och hur vet du att någonting är övernaturligt? För att det saknar förklaring? Tricket ovan var ju på ett vis ett mirakel, men tänk gärna lite kritiskt istället för att välja att tro på saker som du VILL ska vara sant. Det är en ganska stor skillnad.

Nu vill jag ha svar på mina frågor ovan, får jag inga svar så har jag överbevisat dig. Bollen är på din planhalva, se upp med dina självmål bara

Skillnaden är att Uri Geller bevisat sina övernaturliga krafter vid Stanford Research Institute...
Citera
2013-03-08, 20:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Skillnaden är att Uri Geller bevisat sina övernaturliga krafter vid Stanford Research Institute...
Nej, Uri Geller har inte bevisat någonting.

Det är möjligt du och någon till anser att han fått fram viss evidens för att han har paranormala krafter, men några bevis är det absolut inte. Det fungerar helt enkelt inte så.
Citera
2013-03-09, 00:50
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nej, Uri Geller har inte bevisat någonting.

Det är möjligt du och någon till anser att han fått fram viss evidens för att han har paranormala krafter, men några bevis är det absolut inte. Det fungerar helt enkelt inte så.

Hur fungerar det då?
Citera
2013-03-09, 18:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hur fungerar det då?
Att förklara det går utanför trådens ämne, men googla gärna.
Citera
2013-03-15, 18:50
Medlem
reallylights avatar
https://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo

Det är väl mer rimligt att han har använt sig av illusioner än att han har övernaturliga krafter? Vänligen titta på klippet och tänk utanför lådan.
Citera
2013-03-29, 16:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo

Det är väl mer rimligt att han har använt sig av illusioner än att han har övernaturliga krafter? Vänligen titta på klippet och tänk utanför lådan.

Vilket motbevisas gruvligt här:

http://www.youtube.com/watch?v=lERbTkN82go

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in