Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Håller du alltså med om att Uri Geller är en charlatan som lurar folk när han påstår att han har paranormala krafter?
Jag har aldrig jämfört med Gråt-Jörgen, jag har aldrig ens nämnt Gråt-Jörgen.
Du jämför ju honom med charlataner, säger att han lurar folk, är en bedragare, utnyttjar folk etc.
Dvs som Gråt-Jörgen med andra ord. Det är ju vad du jämför honom med.
Och du fortsätter i detta inlägg att kalla honom charlatan. Dessutom att han lurar folk.
Men han är Underhållare, han är magiker. Syftet med hans värv är att få folk att tro på honom.
Hur menar du att folk skulle tro på honom om han började med att säga att "Bara så ni vet så är detta jag kommer göra nu inte på riktigt alltså."
Är du på riktigt alltså?
Varför har du så mycket emot hur han paketerar sin verksamhet?Han gör ju inte mer än saluför underhållning. Han har heller aldrig påstått något anat.
Han har aldrig försökt kontrollera människor, han har aldrig försökt utnyttja människor.
Han har visat upp sina konster - och han har för det blivit belönad. Vederbörligt och välförtjänt belönad dessutom.
Pengar ljuger inte. Mänskligheten är nöjd med Uri Geller med andra ord.
Visst är det egentligen så att du bara är avundsjuk på hans framgångar, att du inte unnar honom de belöningar som kommer från hans framgångar. Visst är det nog ändå en viss nerv som ligger och gnager där va?
Uri Gellr har sålt Underhållning!
Underhållning!
Inget annat. Varken mer eller mindre.
Bara Underhållning.
Varför klagar du inte på Fexelius också?
Eller han där Strauss" med sin raggningsbok.
Inget av vad de lurar på allmänheten fungerar ju. Ändå påstår de att de minsann kan det de påstår att de kan, och de utnyttjar folks förhoppningar och desperation.
DÄR har du charlataner, DÄR har du bedragare och lurendrejare.
Men Uri Geller underhållbara. Det är det enda han gör, enda han gjort. Och du vill förhindra folk från att bli underhållna av honom.
Skamligt ta mig fan!