2011-03-24, 23:53
Medlem
Lottizs avatar
För er som tror att han är paranormal.

Har en del av de tricken han gör liggandes under min säng för tillfället. Det han gjorde för P3 redaktionen till exempel brukar jag använda i mina föreställningar, eller ja en variant av det, men samma mekanism.
Citera
2011-03-25, 00:03
Medlem
McHoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lottiz
För er som tror att han är paranormal.

Har en del av de tricken han gör liggandes under min säng för tillfället. Det han gjorde för P3 redaktionen till exempel brukar jag använda i mina föreställningar, eller ja en variant av det, men samma mekanism.

kan du berätta hur tricket är utfört? eller hur mekanismen fungerar?
Citera
2011-03-25, 00:07
Medlem
DemiJjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag vill bara flagga för att jag också tjafsade med DoÅ på religionsforumet för ett par år sedan och att han då sedermera kom ut som avancerat troll. Så det är alltså vad han är - ingen poäng i att försöka argumentera, han kommer inte bemöta argument. Han utför något skumt socialt experiment av något slag, minns inte vad det var, men fånigt var det. Alltså - mata inte trollet mer, det räcker.

Jag börjar oxå tro på det mer och mer. Mitt förra inlägg var mest avsett att vara humoristiskt, men ju mer jag funderar ju mer ter det sig vara det mest logiska.

Han svarar aldrig på kritik.
Hans inlägg kryllar av jättemånga smileys som inte fyller någon funktion.

Detta tyder ju egentligen bara på att han är en vanlig idiot men hans språk motsäger det.

Han är ingen Horace Engdahl direkt men mtp att dyngan han häver ur sig är så pass idiotisk så har jag svårt o se att en person med en sådan slutledningsförmåga ens skulle kunna få igång sin dator. Personen skulle förmodligen vara inspärrad på ett psykhem där han fördriver tiden men att äta sin egen avföring.

Har nån träffat DoÅ IRL? Jag är inte så datakunnig men det känns som att hans profilbild skulle vara kunna kopierad rakt av från vad som helst.

Hans uberlångainlägg med 100 länkar till olika knäppgökar måste ta tid o skriva. Kan det vara så att han googletranslatat någon annan knäppgök eller liknande?
Citera
2011-03-25, 00:08
Medlem
TS kan du bara gå och dö? Varför ens svara på inlägg när du inte ens ger ett relevant svar? Ett riktigt praktexempel på en religiös person. Vägrar erkänna att han har fel, trots att det har blivit bevisat ett flertal gånger i den här tråden. Uri geller har aids, hoppas du också får det inom en snar framtid
Citera
2011-03-25, 00:14
Medlem
Lottizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McHorus
kan du berätta hur tricket är utfört? eller hur mekanismen fungerar?

Tyvärr eftersom jag extraknäcker som illusionist vill jag gärna att hemligheten är så hemlig som möjligt. Men allt är enklare än man tror när det gäller "trolleri". Det är presentera tricken och få dom att framstå som magiska som är det svåra i många fall när det gäller illusioner. Därför gillar jag mer korttrick, bägarspelet, mynttrick o.s.v då de bygger på mer fingerfärdighet och missledning på ett helt annat sätt.
Citera
2011-03-25, 00:21
Medlem
Fu-Kings avatar
SKEDEN FORTSÄTTER BÖJA SIG TILLS DESS METALLEGERING SVALNAT! Folk är så jävla dumma så man vill skita dom i käften.

Och vad är det för äckel med sektflin på TS-bild? Är det TS så är det inte konstigt att han är rubbad, ingen mor kan känna sympati för en sån uppsyn.
Citera
2011-03-25, 00:27
Medlem
Flashborns avatar
Kära Död o Återfödd.

Många på Flashback skrattar åt dig, jag tycker det är hemskt.

Jag förstår dig, tanken av att efterlivet inte existerar och att vi inte är något mer än en slump utan någon egentlig mening ger dig en sådan ångest att du helt förträngt idéen och vägrar acceptera den.

Det som gör mig ledsen är att om det någonsin går upp för dig lär du antagligen bli så deprimerad att du tar ditt eget liv, för din tro tycks vara allt du har att leva för.

Jag hoppas att du fortsätter att tro, trots alla motbevis som presenteras, trots all uns av logik du besitter.

Då kanske du dör lyckligt ovetandes.

Mvh
Citera
2011-03-25, 00:33
Medlem
Strukturs avatar
Finns det behov för en "här samlar vi allt avslöjat uri geller-material"-tråd?

Här bevisar Sir Randi hur pinsamt enkelt "böja nyckel med pekfingret" är.. Man känner sig bra dum efteråt. http://www.youtube.com/watch?v=NnDHPOWXFVI&NR=1
Citera
2011-03-25, 00:40
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Länk till videon, tack!

Vad har det med saken att göra?
Jag efterfrågar bevisen på att han bluffar.
Dom som skriker att det är bevisat, kan väl vara så god och slänga fram bevisen! Är det bevisat, så är det säkert även dokumenterat. (Hur kan ni annars "veta" att det är bevisat?!)

Precis, var finns dokumenten?

Är det bevisat, så måste det ju finnas dokumenterat, håller med dig helt!
Citera
2011-03-25, 00:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Kan någon moderator döpa om tråden till "Död o återfödd på G igen" tack

Uri är en riktig pajas, men klientelet kommer att gå på detta eftersom dem inte har för vana att googla saker. Men som jag skrev tidigare tror jag att AB/expressen kommer ha svårt att "avslöja" loosern. Denna typen av kvacksalveri ligger helt rätt i tiden. För varje generation blir folk dummare och dummare. Eller som det heter på downiespråk "mer öppensinniga"

Är han pajas även här?

http://www.remoteviewed.com/remote_viewing_history_sri2.html

Hmm...
Citera
2011-03-25, 00:45
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
SRI har ingenting med Stanford University att göra, BTW. Allt de påstår bör man ta med en nypa salt, även om de säger att himlen är blå.

Det hette Stanford Research Institute (SRI) på den tiden då Uri Geller blev undersökt!
Citera
2011-03-25, 00:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Uppenbarligen så gissar han inte, någon i filmcrewet eller så viftar/blinkar väl instruktioner till honom.

Det var ingen som gav honom instruktioner i Morgonpassets program exempelvis!

Morgonpasset i P3, tisdag 22 mars, tid 1:54:00 - 2:06:00:

http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=2024

Tvärtom, så fick Uri Geller blunda och vända sig bort när Hanna ritade sin teckning, och alla i redaktionen närapå svimmade när de såg att Uri Geller hade återskapat Hannas ritning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in