2013-08-24, 19:02
Medlem
Hur kan Fina Gubben göra 15 trådar på mindre än 1 minut i f123? Gäller inte 30 sek regeln för moderatorer?
Citera
2013-08-24, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur kan Fina Gubben göra 15 trådar på mindre än 1 minut i f123? Gäller inte 30 sek regeln för moderatorer?
Men det där är ju inte trådstarter.Utlysta avstängningar kommer ju nästan alltid många åt gången efter att moderatorerna har röstat.Vilken moderator som helst kan utlysa dom.
Citera
2013-08-24, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Men det där är ju inte trådstarter.Utlysta avstängningar kommer ju nästan alltid många åt gången efter att moderatorerna har röstat.Vilken moderator som helst kan utlysa dom.
Öööhh, okej? Han kan ju fortfarande göra inlägg utan att hindras av 30 sekunders-regeln.
Citera
2013-08-24, 19:49
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Öööhh, okej? Han kan ju fortfarande göra inlägg utan att hindras av 30 sekunders-regeln.

Det är inte han som gjort det utan det sker automagiskt så det är inget aktivt vi gör.
Citera
2013-08-24, 20:53
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan inte flashback ta bort (i skrivande stund) "786 485 medlemmar" uppe till höger och ersätta med Riktiga medlemmar, exkludera avstängda längre än 6 månader, exkludera 0-postare (som är runt 50% av alla användare), exkludera (old)-konton osv,så man får mer korrekt information...Aktiva flashbackare lär inte vara mer än 50k.

786 485 är väldigt missvisande och man kan lätt tro att det finns: "786 485 pers på flashback" "~10% av svenska folket sitter på flashback" osv när detta är väldigt långt ifrån sanningen.
Det kommer inte gå att få fram någon siffra på hur många personer det finns bakom kontona, så lösningen ligger nog i att låta medlemmarna själva tolka siffrorna. (Edit: Vad jag menar är att siffran alltid kommer att vara missvisande och att det därför inte finns något att tjäna på att ta bort den.)

Däremot hade jag gärna sett en räknare över antalet aktiva konton. Konton som inte loggat in på sex månader, avstängd eller inte, skulle jag dock betrakta som inaktiva. Man bör inte heller dra någon gräns vid nollpostare eftersom ett konto kan vara aktivt även om det inte används för att skriva inlägg.
Citera
2013-08-24, 23:35
Bannlyst
Är det förbjudet för en vanlig medlem att avsluta ett inlägg med

//Mod ?

Tänk om man heter Mod433 eller nåt.
Citera
2013-08-24, 23:41
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agor

//Mod ?

Ja, det bryter mot 0.05.

admin5
Citera
2013-08-24, 23:42
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agor

//Mod ?

Läs gärna regel 2.04 också.
Citera
2013-08-25, 11:44
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla

Däremot hade jag gärna sett en räknare över antalet aktiva konton. Konton som inte loggat in på sex månader, avstängd eller inte, skulle jag dock betrakta som inaktiva. Man bör inte heller dra någon gräns vid nollpostare eftersom ett konto kan vara aktivt även om det inte används för att skriva inlägg.

Det går inte att uppskatta antalet fysiska medlemmar via antalet aktiva konton heller. Men du kanske bara är intresserad av det som ren upplysning?
Citera
2013-08-26, 18:50
Medlem
Finns det någon "Rekommendera mig en bil"-tråd? Som denna https://www.flashback.org/t405493 , fast med bilar istället.
Citera
2013-08-26, 20:57
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Finns det någon "Rekommendera mig en bil"-tråd? Som denna https://www.flashback.org/t405493 , fast med bilar istället.
Finns ett helt underforum för köpråd: https://www.flashback.org/f224

Jag provade sortera trådarna efter antal visningar och antal svar men jag hittade ingen sådan tråd bland de största trådarna och antar att det inte finns.
Citera
2013-08-28, 11:07
Medlem
Jag vill fråga om fansubbing, hur går det till, "vilka" håller på med det, finns det någon svensk grupp, har det förändrats (hur) nutida jämfört med hur det var i början, osv.

Var kan jag starta en sån tråd?

Allt kring t.ex. anime verkar diskuteras i Tv-serier och tv-program men det här är väl alltför offtopic där. Nånstans i Datorer teknik o prylar? Fildelning??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in