2004-12-22, 00:01
Bannlyst
Skönaste filmen jag sett på länge, någon som har en liknande typ av film att ge tips på?? Orkar inte förklara den i ord. Men man tycker att filmen är jättekonstig hela tiden, tills sista tio minuterna då allt knyts ihop. Älskade den.
Senast redigerad av Crossmack 2011-01-07 kl. 11:57.
Citera
2005-05-17, 13:02
Medlem
Rekommendera mig en film som är lik...[Officiell tråd]

Såg Master commander nyligen och blev frälst
Jag vet att det skall finnas flera men kommer bara inte på en enda film med liknande tema.
Vad jag är ute efter är altså knarrande skepp på öppna hav, med viss fokus på själva seglingen och livet ombord.
Även filmer med modernare fartyg är intressant men först och främst från "den gamla goda tiden".

Så har ni några förslag vore jag ytterligt tacksam.
Citera
2005-05-17, 13:26
Medlem
Yields avatar
Myteriet på Bounty
Kapten Hornblower finns det en del filmer om, borde passa dig.
Citera
2005-05-17, 13:27
Medlem
Dom gamla matinéfilmerna med Errol Flynn går heller inte av för hackor.
Citera
2005-05-17, 13:32
Medlem
Capones avatar
Den gamla mini-serien Shogun innehåller en hel del seglande, dock inte i den skalan som du verkar söka efter.
Citera
2005-05-17, 13:58
Bannlyst
das Båt såklart.
Citera
2005-05-18, 10:09
Medlem
Reverent Mishaps avatar
1492 kanske, det var länge sedan jag såg den men de seglar en hel del.
Citera
2005-05-18, 10:12
Bannlyst
Jag tycker att filmatiseringen av Mobergs Utvandrarna innehåller det bästa knarrandet. Det spys också!!
Citera
2005-05-18, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Den gamla mini-serien Shogun innehåller en hel del seglande, dock inte i den skalan som du verkar söka efter.

Den serien är bra på andra sätt. Vill man se hårdföra japaner som growlar/skriker korthuggna kommandon så är den toppen
Citera
2005-05-18, 11:57
Medlem
Tankar för fullt!

Das boot är en fantastisk film vill jag minnas, hade blivit ännu bättre om de monterat master på sin boot

Shogun har som sagt främst andra kvalliteer än just segelmässiga men utvandrarna är noterat.
Har inte hittat något nedladdnigsbart med Kapten Hornblower, gick det inte en serie för en herrans massa år sedan?

Tackar!
Citera
2005-05-18, 13:12
Medlem
Yields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basta
Har inte hittat något nedladdnigsbart med Kapten Hornblower, gick det inte en serie för en herrans massa år sedan?
Stämmer bra det. Den var lite halvdålig, men känslan av gammal båt finns där iallafall.

Myteriet på Bounty borde du försöka få tag i, tycker jag.

Jag kom även på att Moby Dick borde ha en hel del gammal båt.
Citera
2006-08-21, 16:45
Bannlyst
Rekommendera mig en film som är lik...[Officiell tråd]

Såg "Stay" igår. En drama/thriller från 2005 av Marc Forster med Ewan McGregor, Ryan Gosling, Kate Burton m fl.

Handling:
En ung man tillkännager för sin psykiater att han planerar att begå självmord om tre dagar. Psykiaterns desperata försök att hjälpa sin nya patient leder honom genom staden på ett otroligt mardrömslikt sätt mellan liv och död.

STAY är en psykologisk thriller från regissören bakom "Monster's Ball" med Ewan McGregor och Naomi Watts i huvudrollerna....

Va bara tvungen att rekomendera den här! Den får en verkligen att ställa sig frågan; Vad är egentligen verkligt?

Älskar denna filmen! Man får nästan se den två gånger för att förstå den ordentligt.

Någon som har liknande filmer att rekomendera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in