2013-08-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla

Ny ruta? Den med bekräftelsen har varit där så länge jag kan minnas. Den är standard för forumets originalmjukvara t.o.m.
Ja rutan har alltid funnits, men den har nytt utseende för mig. Det var förut en ruta med svagt rundade hörn, en blå kant men nu är rutan aningen större utan blå kant och hela layouten ser annorlunda ut?!!
Citera
2013-08-22, 20:01
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agor
Haha Ja, det har hänt iallafall en gång men jag minns inte vilken tråd det var.

Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
gissa film via bilden.

https://www.flashback.org/p44326659#p44326659
Okej, tack!

Att skapa flera konton för att stödja sig själv är ju förbjudet, men hur är det om man med olika konton grälar med sig själv så att säga?
Citera
2013-08-22, 21:30
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Okej, tack!

Att skapa flera konton för att stödja sig själv är ju förbjudet, men hur är det om man med olika konton grälar med sig själv så att säga?
Samma sak där. Ett diskussionsforum kräver mer än en person.
Citera
2013-08-22, 23:15
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja rutan har alltid funnits, men den har nytt utseende för mig. Det var förut en ruta med svagt rundade hörn, en blå kant men nu är rutan aningen större utan blå kant och hela layouten ser annorlunda ut?!!
Jag har provat logga ut i både Firefox och Opera nu och rutan ser ut som vilket ruta som helst. Vad kör du för OS och webbläsare? Du har inte heller bytt tema, typsnitt eller liknande den senaste tiden heller?
Citera
2013-08-22, 23:46
Medlem
Citat:
Jag har provat logga ut i både Firefox och Opera nu och rutan ser ut som vilket ruta som helst. Vad kör du för OS och webbläsare? Du har inte heller bytt tema, typsnitt eller liknande den senaste tiden heller?
Har inte gjort något med datorn på evigheter. Att börja rota i inställningar är inte min grej, jag får be om hjälp här hemma.
Citera
2013-08-24, 00:52
Medlem
Varför låses trådar som har blivit för stora? I mordfall och likande trådar kan jag förstå. Men den gamla wow-tråden och league of legends-tråden förstår jag inte.
Citera
2013-08-24, 01:20
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Varför låses trådar som har blivit för stora? I mordfall och likande trådar kan jag förstå. Men den gamla wow-tråden och league of legends-tråden förstår jag inte.
Jag vet att man tidigare låste trådar vid 10000 inlägg för att det fanns risk för databasproblem om trådarna blev större än så. Numera tror jag inte man låser trådarna på grund av storleken i sig utan mer för att enorma trådar blir oöverskådliga och avstannar.
Citera
2013-08-24, 10:05
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jag vet att man tidigare låste trådar vid 10000 inlägg för att det fanns risk för databasproblem om trådarna blev större än så. Numera tror jag inte man låser trådarna på grund av storleken i sig utan mer för att enorma trådar blir oöverskådliga och avstannar.
Ja, hela den hanteringen ska numera vara omskriven så det är inget problem längre. Trådar låses bara av sådana skäl som du nämner.
Citera
2013-08-24, 11:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Jag brukar när jag har ork se över exempelvis de stora samlingstrådarna i Övrig IT och låsa dem om de blivit för stora. Tips från 2008 på hur man enklast lägger upp bilder på Facebook känns inte allt för aktuella, och diskussioner om att YouTube för flera år sedan bytt layout behöver kanske inte blandas in i nya frågor.
Citera
2013-08-24, 14:07
Medlem
hfjdfuisr5nyhejs avatar
Hur startar man en egen tråd?
Citera
2013-08-24, 14:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hfjdfuisr5nyhej
Hur startar man en egen tråd?
Du saknar dessa knappar?

EDIT:
Intressant att du lyckats starta trådar utan att veta hur man gör...
Länk
Senast redigerad av epost72 2013-08-24 kl. 14:16.
Citera
2013-08-24, 17:04
Medlem
NirvanAs avatar
Kan inte flashback ta bort (i skrivande stund) "786 485 medlemmar" uppe till höger och ersätta med Riktiga medlemmar, exkludera avstängda längre än 6 månader, exkludera 0-postare (som är runt 50% av alla användare), exkludera (old)-konton osv,så man får mer korrekt information...Aktiva flashbackare lär inte vara mer än 50k.

786 485 är väldigt missvisande och man kan lätt tro att det finns: "786 485 pers på flashback" "~10% av svenska folket sitter på flashback" osv när detta är väldigt långt ifrån sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in