2013-07-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Nej, Flashback är inte till salu.

admin4
Vad är Flashback värderat till?
Citera
2013-07-30, 22:42
Medlem
kuddenchristos avatar
Kan en moderator redigera allt i en annan flashbackares inlägg?
Citera
2013-07-30, 23:05
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ja, in de delforum de modererar.

...förutom supermoderatorerna, som inte finns
Men hade de funnits hade de kunnit redigera överallt i forumet, likt admins.

Citera
2013-07-30, 23:17
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Ja, fast det dyker alltid upp en tidsstämpel och signatur, likt den som uppkommer när en vanlig medlem redigerar sitt inlägg. Enda gången vi redigerar är när en trådstart uppdateras med ny information, när vi lagar trasiga citattaggar, samt vissa fall av maskning gällande regel 0.10.

Ett exempel från Organiserad brottslighet (klicka på länkarna i inlägget):

https://www.flashback.org/p41625623#p41625623

Som Joomla skriver så kan vi bara redigera inlägg i de forum vi modererar. D.v.s., jag kan inte redigera inlägg i OB, eftersom jag inte modererar där längre.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2013-07-30 kl. 23:21.
Citera
2013-07-31, 00:07
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Kan man få en varning för att ha felaktigt rapporterat ett inlägg/ämne? Hur ser ni moderatorer på felaktiga rapporteringar? Vad kan konsekvenserna bli för en?
Citera
2013-07-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Kan man få en varning för att ha felaktigt rapporterat ett inlägg/ämne? Hur ser ni moderatorer på felaktiga rapporteringar? Vad kan konsekvenserna bli för en?
Det kan jag aldrig tänka mig.Det står ju ingert sådant i reglerna heller.Om det vore så swkulle i allafall jag och dom flesta andra med sluta att rapportera direkt.
Citera
2013-07-31, 00:20
Medlem
TheGamers avatar
Citat:

Du kan rapportera ämnen som "Vet inte/ annat" - delvis om du är osäker eller om du inte vet vad det bryter emot. Mods får nog mycket "felanmälningar" men det bestämmer inte användarna utan Mods, de är bara glada att folk rapporterar för att bli av med skräp även om det kanske inte är det.

Som jag uppfattat det som så är det bättre att rapportera än att låta bli om man tror att det är regelbrott - i värsta fall så kollar de i några sekunder och är inget fel så låter de det vara.

Btw, såg ditt Pm, tack så mycket!
Citera
2013-07-31, 00:32
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Nej, förhoppningsvis får du ett PM som förklarar varför det inte är ett regelbrott eller som ber om mer information om vi missat något.

En RP är bättre än ingen men den kan bli ifrågasatt eller tillrättavisad. "Varför är detta brott mot 6.66?" eller "Nej, det är inget regelbrott pga blablablabla".

På sin höjd så kan man få mindre förtroende för personen om den enbart rapporterar för att få sin vilja igenom (rapporterar motståndares inlägg i syfte att "i något inlägg så bryter h*n nog mot en regel".
Citera
2013-07-31, 03:23
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
.

Tack för svar! Jag blev bara lite paranoid bara.. Man ska inte reta upp halvgudarna i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
.

Tack! Det var så lite så.

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nej, förhoppningsvis får du ett PM som förklarar varför det inte är ett regelbrott eller som ber om mer information om vi missat något.

En RP är bättre än ingen men den kan bli ifrågasatt eller tillrättavisad. "Varför är detta brott mot 6.66?" eller "Nej, det är inget regelbrott pga blablablabla".

På sin höjd så kan man få mindre förtroende för personen om den enbart rapporterar för att få sin vilja igenom (rapporterar motståndares inlägg i syfte att "i något inlägg så bryter h*n nog mot en regel".

Uppfattat!

Det var viktigt att få ett svar från en moderators perspektiv.

Tack!
Citera
2013-07-31, 04:06
Medlem
Sv: ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦

Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Ja, fast det dyker alltid upp en tidsstämpel och signatur, likt den som uppkommer när en vanlig medlem redigerar sitt inlägg. Enda gången vi redigerar är när en trådstart uppdateras med ny information, när vi lagar trasiga citattaggar, samt vissa fall av maskning gällande regel 0.10.

Ett exempel från Organiserad brottslighet (klicka på länkarna i inlägget):

https://www.flashback.org/p41625623#p41625623
Noterade att det gäller inlägg, som du nämner, men inte rubriker. Som i tråden "Xbox One vs PS4 vs Wii U - Tråden [//Mod fixat rubrik]" - nu lämnar ju moderatorn alltid en notering i rubriken men fungerar det tekniskt sett på samma vis med rubriken man kan skapa vid ett inlägg d.v.s. att ett redigeringsmeddelande inte syns?
Citera
2013-07-31, 11:00
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Noterade att det gäller inlägg, som du nämner, men inte rubriker. Som i tråden "Xbox One vs PS4 vs Wii U - Tråden [//Mod fixat rubrik]" - nu lämnar ju moderatorn alltid en notering i rubriken men fungerar det tekniskt sett på samma vis med rubriken man kan skapa vid ett inlägg d.v.s. att ett redigeringsmeddelande inte syns?
jag är inte säker på att jag förstår din fråga rätt, men:

vi kan inte redigera inlägg utan att det syns för användarna. vi kan däremot redigera rubriker utan att det syns för användarna, vilket antagligen är anledningen till att en del moderatorer gärna påpekar i rubriken att de ändrat den.
Citera
2013-07-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag är inte säker på att jag förstår din fråga rätt, men:

vi kan inte redigera inlägg utan att det syns för användarna. vi kan däremot redigera rubriker utan att det syns för användarna, vilket antagligen är anledningen till att en del moderatorer gärna påpekar i rubriken att de ändrat den.
Frågan är lite luddig inser jag nu med jag gör ett nytt försök. Det du beskriver är jag med på men jag syftade på rubriken för inlägget - så som i mitt inlägg du citerade ovan. Där har jag använt mig av rubriken "Sv: ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦" skulle den också kunna bli redigerad utan att ett redigeringsmeddelande syns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in