2011-05-10, 00:33
Medlem
Sverige kommer nog komma långt, det är vad jag tror och hoppas. Tyskland har sett starka ut dessutom, men de ska vi ta!
Citera
2011-05-10, 01:44
Medlem
spleendids avatar
Klockrent med en förlust anser jag, och självklart var det ingen som gick för fullt i något av lagen, vilket gjorde förlusten än mer betydelselös. Jag hoppas dessutom på en final mellan dessa nationer (kan det bli så?) - som är världens bästa när det kommer till ishockey. Jag påstår alltså att Sverige hade slagit vilken annan hockeynation som helst i en matchserie över hundra matcher. Mot Kanada är jag inte lika säker på utgången, men vi ligger förmodligen ett litet steg efter. Inget lag är lika rakt på som Kanada och lyckas vaska fram lika många heta målchanser, men med de bästa från NHL har vi till och med ett övertag på Ryssland.
Citera
2011-05-10, 01:56
Medlem
AndersEklunds avatar
Detroit - San Jose spelar i natt och den 12:e spelas den sista 7:e avgörande om det skulle bli en sådan match och sen spelar Nashville - Vancouver också i natt och den 11:e är den sista avgörande matchen. Det står 3-2 till San Jose och 3-2 till Vancouver. Det finns ju en del svenskar där som skulle kunna komma till semifinalen den 13:e. Det fanns 2 NHL platser kvar väll? Vad behöver vi, vilka vill vi ha som helst? Sedinarna självklart, men jag tror dem tar hem 4-2 matchvinsten ikv. Men Lidström, Kronwall, Murray är väll perfekta eftersom vi behöver backar. Helst skulle jag vilja ha Murray, 110 kg som ingen vill jävlas med, och han spelar fysiskt och det är bra.. för mot Kanada idag, när det blev lite småbråk så va alla 5 Kanadensarna framme, men bara två svenskar? Whats up with that, blev fan förbannad.. så Murray JA TACK!
Citera
2011-05-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Detroit - San Jose spelar i natt och den 12:e spelas den sista 7:e avgörande om det skulle bli en sådan match och sen spelar Nashville - Vancouver också i natt och den 11:e är den sista avgörande matchen. Det står 3-2 till San Jose och 3-2 till Vancouver. Det finns ju en del svenskar där som skulle kunna komma till semifinalen den 13:e. Det fanns 2 NHL platser kvar väll? Vad behöver vi, vilka vill vi ha som helst? Sedinarna självklart, men jag tror dem tar hem 4-2 matchvinsten ikv. Men Lidström, Kronwall, Murray är väll perfekta eftersom vi behöver backar. Helst skulle jag vilja ha Murray, 110 kg som ingen vill jävlas med, och han spelar fysiskt och det är bra.. för mot Kanada idag, när det blev lite småbråk så va alla 5 Kanadensarna framme, men bara två svenskar? Whats up with that, blev fan förbannad.. så Murray JA TACK!

Bara Nucks-Preds inatt... Sen har väl Mårts sagt att inga fler NHL-spelare kommer nu, halva turneringen har redan spelats. Det var väl därför han kallade in Rundblad och Co.
Citera
2011-05-10, 02:24
Medlem
bombaccis avatar
Skulle bli förvånad om det blir någon skräll i kvartsfinalerna.

Tjeckien - USA

Tror: Tjeckien ( Tror stenhårt på Tjeckien vs Kanada i finalen. Lite kul att Tjeckien kan ha en storhetsperiod igen. Litet land jämfört med Kanada och Ryssland).

Vill: USA. Mestandels för att jag var dum nog att satsa 100 kr på dem som slutsegrare ( o 400 kr på kanada).

Men nu blir det bye bye till amerikanarna. Tjeckien har imponerat stort i detta VM. Skulle nästan vara lite synd om de itne fick med sig en medalj hem.

Sverige - Tyskland

Tror: Sverige. Sverige spelar ibland hyfsat bra ibland mindre bra. Tyskland har imponerat o går för andra året i rad till kvartsfinalspel. Kan bli en spännande match, men tror tyskarna hade haft större chans mot usa eller kanada. Europeiskt spel blir nog för jobbigt för dem nu.

Vill: Sverige ( döh).

Finland - Norge

Tror: Finland. Mest givna kvartsfinalen. Finland har spelat väldigt bra de senaste matcherna. Tror de kan ge vinnaren i den sista kvartsfinalen en tuff match med. Norge ska vara väldigt glada att de är här. Tycker nog att Schweiz har spelat bättre id et här VM:et än Norge, men grattis till norrmännen för att gått såhär långt, men här tar det slut.

Vill: Finland

Kanada -Ryssland

Tror: Kanada. Ryssland har behövt slita för att ta sig hit. Kan de riktiga superproffsen hinna ställa om och ge ett av de två bästa lagen så bra motstånd att de kan ta sig vidare till semifinal? Det tror inte jag. Kanadensarna känner guldvittringen och kommer gå ut stenhårt. Ryssland måste vara beredda på krig, kommer förmodligen bli den bästa kvartsfinalen i detta VM. I cant wait!

Vill: Kanada. Jag gillar att se Kanada spela, ibland är det roligt med en skräll, men skulle kännas lite tråkigt om kanadensarna åkte ut redan nu.
Citera
2011-05-10, 10:08
Medlem
BountyKillers avatar
Vad tror ni, nu när Canucks slog ut Nashville, tror ni det finns någon chans att Pekka Rinne kommer och backar upp Finland? Det vore inte helt fel alltså!
Citera
2011-05-10, 10:57
Medlem
frigolitpannas avatar
In med Fash i målet mot Tyskland så borde vi vinna tämligen enkelt.
Längesedan man så bra målvakt som honom, kan bli minst lika stor som Henke Lundqvist..
Citera
2011-05-10, 11:00
Medlem
Jag vet inte hur bra målvakt Kanada har men att Nabukov är borta kan avgöra matchen?
Citera
2011-05-10, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
In med Fash i målet mot Tyskland så borde vi vinna tämligen enkelt.
Längesedan man så bra målvakt som honom, kan bli minst lika stor som Henke Lundqvist..
I teorin kan alla nå dit men det känns föga realistiskt. Det är ungefär lika troligt som att Pääjärvi blir en ny Forsberg.
Senast redigerad av Winning 2011-05-10 kl. 11:13.
Citera
2011-05-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Finland - Norge

Tror: Finland. Mest givna kvartsfinalen. Finland har spelat väldigt bra de senaste matcherna. Tror de kan ge vinnaren i den sista kvartsfinalen en tuff match med. Norge ska vara väldigt glada att de är här. Tycker nog att Schweiz har spelat bättre id et här VM:et än Norge, men grattis till norrmännen för att gått såhär långt, men här tar det slut.
Du glömmer Finlands osäkra målvakt
Citera
2011-05-10, 12:39
Medlem
bombaccis avatar
http://hockey.expressen.se/trekronor/1.2430844/boork-i-ordvaxling-da-fick-hitchcock-nog

Varit en del bråk mellan ledarna fårn Kanada - Sverige senaste året o nu lite tjafs mellan kanadas ledare och svenska journalister. Modigt av Boork att inte låta sig tystas.
Citera
2011-05-10, 12:41
Medlem
bombaccis avatar
Du glömmer Finlands osäkra målvakt

Norges målvakt är ingen superkeeper heller. Finska målvakten spelade väldigt bra förra matchen, tog samtliga straffar från ryssland. Det kommer inte bli några problem om Finland går ut fullt ut. Jag gissar på 5-1 till Finland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in