2011-05-10, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Du glömmer Finlands osäkra målvakt
Lär dig använda citera-funktionen (nere till höger i varje meddelande).
Blir jobbigt när man inte vet vem som skrivit vad.

Jag tror att Kanada, Tjeckien, Sverige och Finland går till semi. Vore dock underbart om Ryssland kunde slå ut Kanada.
Senast redigerad av Winning 2011-05-10 kl. 12:54.
Citera
2011-05-10, 12:51
Medlem
bombaccis avatar
Det kan jag. Mitt internet funkar dock inte så bra så sidan är ganska "vit", ser således inte citatknappen m.m. lite jobbigt.
Citera
2011-05-10, 13:31
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
In med Fash i målet mot Tyskland så borde vi vinna tämligen enkelt.
Längesedan man så bra målvakt som honom, kan bli minst lika stor som Henke Lundqvist..

Jag kan hålla med om att Fasth är grym, men han kommer inte bli lika stor som Henke. Bara att dom är på samma ålder och att Henke bär ett NHL-lag på sina axlar säger väl det mesta om det eller?
Citera
2011-05-10, 13:41
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
In med Fash i målet mot Tyskland så borde vi vinna tämligen enkelt.
Längesedan man så bra målvakt som honom, kan bli minst lika stor som Henke Lundqvist..

Men nu får du väl ge dig... Till att börja med är Henke och Viktor lika gamla, Henke har burit rangers på sina axlar i flera år och anses vara en av NHL:s bästa målvakter, Fasth blommade sent och tog sig till ES.

Fasth kommer etablera sig som en toppmålvakt i ES, men han kommer aldrig komma upp i samma nivå som Lundqvist.
Citera
2011-05-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Norge kunde väl knappast få enklare motstånd i kvarten?
Nu har de verkligen skrällchans.

Så här rankar jag kvartsfinalisterna

1. Tjeckien - Verkar ha ett starkt lag utan svagheter.
2. Kanada - Alltid bra när det blir "do or die".
3. Ryssland - Mycket potential men hur står det till med lagandan?
4. Sverige - Bra målvakt och hyfsade forwards men vi saknar tyngd (Franzen någon!).
5. Finland - Ställer som vanligt upp med ett ettrigt lag. Mycket hjärta men svaga nerver.
6. USA - Ser mediokra ut men kan överraska med sin enkla spelstil.
7. Tyskland - Lagmaskin som når framgång genom sitt kollektiv.
8. Norge - Mycket kämparglöd men saknar spetskompetens.

vad menar du med att finnarna har svaga nerver? har återhämtat underläge mot lettland, tyskland, slovakien och ryssland, Koivu har satt 3 av 3 straffar och Immonen 2 av 3, är det historien du tänker på? Isf så är finland på gång med ett ganska "nytt" lag.

Och du som sa att finland varit mycket sämre än tjeckien, hur fan tänker du egentligen? Såg du Tjeckien-Finland? Det var Finland mot Pavelec hela matchen.
Citera
2011-05-10, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samis
vad menar du med att finnarna har svaga nerver? har återhämtat underläge mot lettland, tyskland, slovakien och ryssland, Koivu har satt 3 av 3 straffar och Immonen 2 av 3, är det historien du tänker på? Isf så är finland på gång med ett ganska "nytt" lag.

Och du som sa att finland varit mycket sämre än tjeckien, hur fan tänker du egentligen? Såg du Tjeckien-Finland? Det var Finland mot Pavelec hela matchen.
Ja. Det är en sak att hämta upp underlägen när det knappt betyder någonting, i gruppspelet mot blåbär som Tyskland och Lettland, men vi vet hur det brukar gå sen. Det verkar ligga i generna hos Finnarna (att ha svaga nerver).

Angående min ranking, får framtiden visa vem som har rätt. Jag håller Tjeckien högre än Finland. Face it!
Senast redigerad av Winning 2011-05-10 kl. 15:12.
Citera
2011-05-10, 16:00
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Vad tror ni, nu när Canucks slog ut Nashville, tror ni det finns någon chans att Pekka Rinne kommer och backar upp Finland? Det vore inte helt fel alltså!

Vill se vad andra tror om detta så citerar mig själv
Citera
2011-05-10, 17:09
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Gång på gång ser man tydligt att en icke puckförande spelare åker in i zonen innan puckföraren, men likväl blåser inte domaren offside. Jag förstår inte.
Citera
2011-05-10, 17:17
Medlem
Är det någon mer än jag som tycker att domarna i denna VM turnering har varit riktigt urusla.
Det är så fjantiga utvisningar match efter match...
Citera
2011-05-10, 17:21
Medlem
Finland tar VM-guld, kom ihåg var ni hörde det först.
Citera
2011-05-10, 17:24
Medlem
Hoppas, hoppas, hoppas att Norge kan dänga Finland! Fan Norge har verkligen varit sjukt bra i VM och spelare som Olimb, Bastiansen och Holtet har verkligen visat prov på sitt kunnande. Bastiansen visar ju att han verkligen håller på mycket högre nivå än elitserien!

Dock kan de ju säkert vara som så att han framstår som dominant i ett lag som Norge som inte har så många stjärnor, mot i t.ex Färjestad där han inte ens är förstacenter och det finns många andra som är lika bra.
Citera
2011-05-10, 17:38
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friggan
Hoppas, hoppas, hoppas att Norge kan dänga Finland! Fan Norge har verkligen varit sjukt bra i VM och spelare som Olimb, Bastiansen och Holtet har verkligen visat prov på sitt kunnande. Bastiansen visar ju att han verkligen håller på mycket högre nivå än elitserien!

Dock kan de ju säkert vara som så att han framstår som dominant i ett lag som Norge som inte har så många stjärnor, mot i t.ex Färjestad där han inte ens är förstacenter och det finns många andra som är lika bra.

Håller med om att Norge spelar riktigt bra detta VM, men jag är ganska så säker på att dom kommer förlora mot Finland, Finland kommer visa sisu direkt från nedsläpp och vinna ganska enkelt, det är trotts allt kvartsfinal och inte en chans att dom kommer låta Norge vinna. Ingenting illa om Norge dock, som sagt dom har verkligen visat framfötterna, men det blir förlust mot Finland. Det får vi (jag) hoppas iaf, för allting kan hända när det gäller ishockey, det har vi fått se flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in