Man minns os 2006 när dom ställde upp med att sanslöst grymt lag.Man behövde ju bara ställa in grillorna på isen för att plocka hem guldet sas det.
Resultat:
kanada-schweiz 0-2
kanada-finland 0-2
kanada-ryssland 0-2
Ut direkt i kvartsfinal.
Men det kan man ju inte begära att du visste.
Att sverige och finland gick till final i år utan alla storstjärnor är bara ett ytterligare bevis på att man inte behöver ha bästa laget på pappret för att vinna.
Ytterligare ett exempel är sveriges alla fiaskon i dom "riktiga" turneringarna trots alla superstjärnor
Men det hade ju du inte en aning om.
Vilka vann os hockeyn senast din wt-finne? Du är bara ett skämt!!
Sluta lev i din bubbla och kom ner på jorden.
'Nuff said
Vilka vann os hockeyn senast din wt-finne? Du är bara ett skämt!!
Sluta lev i din bubbla och kom ner på jorden.
'Nuff said
Sluta göra bort dig ännu mer. Du har gång på gång bevisat att du har precis noll koll på hockey.
Lustigt att du nämner wt när du själv är en sverigedemokrat
Nehepp jag tror jag låter er småbarn hållas medans jag öppnar en iskall karjala och avnjuter gårdagens match igen
Väl mött nästa år i hockeyns hemland
Hahah, helt underbart hur bittra svenskar kan bli när de blir knäppta på näsan av "lillebror". Genom hela turneringen hade Tre Kronors VM-insats fem plus i Aftonbladet. Strax efter förnedringen var jag tvungen att kolla hur det stod till med betyget och visste redan hur det såg ut innan jag klickade in...
Ett stort minus!
Kom igen nu, en andra placering är fan inte dåligt. Oturligt nog minns man inte andraplaceringarna särskilt bra (med undantag för finländarna - de har minsann koll på sina silver), men att totalsåga den svenska insatsen efter förlusten i finalen är bara löjligt.
Och ja, jag håller på Finland. Givetvis känns det extra skönt med vinst när "finnjävlarna inte är bättre än såhär" (vid förlust mot Sverige), när "finnjävlarna är ett jävla B-lag som inte hör hemma i VM-sammanhang", när "Sverige råkar vara ett av de tre topplagen i VM" etc. etc.
Edit: Med handen på hjärtat hade jag inga höga tankar om varken Sverige eller Finland i början av turneringen. Kanada/Tjeckien/Ryssland till final, möjligen bråk om bronset mellan Sverige och Finland. Jävligt imponerad är jag över att dessa lag åkte på stryk av Sv/Fi och gav en efterlängtad (och skrämmande) drömfinal.
Senast redigerad av Herrtrosa 2011-05-16 kl. 22:21.
– Vet ni vilken svensk som var bäst på isen i går kväll? Jo, målvakten Viktor Fasth... ha, ha... han släppte ju faktiskt bara in sex mål.
– Och vem var det som gjorde det svenska målet? Jo, Pääjärvi heter han. En finländare. Han måste ha hamnat lite fel, gått vilse eftersom han spelar i det laget.
Roligt att finnarna har humor iaf, för det där var verkligen jätteroliga skämt.
Kul också att se att b-nationer som Norge, Danmark och Finland närmar sig världseliten, väl mött nästa VM!
Heh, roligt att vissa tar åt sig av "hånen" som de kallar de på AB, det är nog meningen också annars va är det för snack om att Kanada är så bra, de förlorade ju redan i kvartsfinal, många verkar höja dom till väldigt höga höjder ... why ?
Senast redigerad av HaVK 2011-05-16 kl. 22:24.
Sluta göra bort dig ännu mer. Du har gång på gång bevisat att du har precis noll koll på hockey.
Lustigt att du nämner wt när du själv är en bättre än mig
Nehepp jag tror jag låter er småbarn hållas medans jag öppnar en iskall karjala och avnjuter gårdagens match igen
Väl mött nästa år i hockeyns hemland
Vi syns nästa vm. Eller så kanske ni ska samla kraft och försöka ta ert första os guld i hockey.
Det här är fin attityd du har. Verkligen mogen...
Godnatt lillebror.
Senast redigerad av Nintendokid 2011-05-16 kl. 22:28.
Är faktiskt nästan helt oberörd trots att Finland vann. Det gjorde man rättvist trots allt. Det är något med att rivaliteten dog med VM 2003 i Finland då Sverige vände 1-5 till seger 6-5 i lejonens kula Hartwall Arena mot ett finskt lag som var i stort identiskt med OS laget 2002 och det bästa man hade i proffsväg. Allt blev som förlåtet. Efter den überförnedringen som det faktiskt var är det lätt att känna medlidande med finnarna och deras hockey och till och med tillåta sig med att heja på Finland emellanåt.
Att finnarna nu i sitt segerrus inte agerar särskillt ödmjukt eller tom. hånfullt får man ha förståelse för då det tydligen ligger många år av uppdämda besvikelser som har grävt sig djupt i en del av folksjälen. Det är ett intressant fenomen. För finnarnas egen del kanske det hade varit bättre att man inte så tydligt hade uppvisat vilket lillebrorskomplex man lider av och agerat med lite med ödmjukhet och balans, för ju större man höjer sin VM seger ju större vet man hur underlägsna man egentligen känner sig. Den där kvällen i Hartwall Arena 2003 är inget som låter sig överträffas.
Är faktiskt nästan helt oberörd trots att Finland vann. Det gjorde man rättvist trots allt. Det är något med att rivaliteten dog med VM 2003 i Finland då Sverige vände 1-5 till seger 6-5 i lejonens kula Hartwall Arena mot ett finskt lag som var i stort identiskt med OS laget 2002 och det bästa man hade i proffsväg. Allt blev som förlåtet. Efter den überförnedringen som det faktiskt var är det lätt att känna medlidande med finnarna och deras hockey och till och med tillåta sig med att heja på Finland emellanåt.
Att finnarna nu i sitt segerrus inte agerar särskillt ödmjukt eller tom. hånfullt får man ha förståelse för då det tydligen ligger många år av uppdämda besvikelser som har grävt sig djupt i en del av folksjälen. Det är ett intressant fenomen. För finnarnas egen del kanske det hade varit bättre att man inte så tydligt hade uppvisat vilket lillebrorskomplex man lider av och agerat med lite med ödmjukhet och balans, för ju större man höjer sin VM seger ju större vet man hur underlägsna man egentligen känner sig. Den där kvällen i Hartwall Arena 2003 är inget som låter sig överträffas.
Lev i nuet, du vet det där när Sverige blev slaktat