2011-05-09, 23:32
Medlem
Förstår inte VARFÖR man vill lägga sig. Spelar vi inte för guld? Ryssland och Finland har visat sig vara betydligt sämre än tjeckerna (som vi troligtvis möter i semin).
Citera
2011-05-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Norge kunde väl knappast få enklare motstånd i kvarten?
Nu har de verkligen skrällchans.
USA eller Tyskland hade varit mycket enklare
Citera
2011-05-09, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Jo, skrev det in min rankinglista. Fast då hade väl typ Norge behövt vinna samtliga gruppspelsmatcher? Vilket känns föga realistiskt.
Citera
2011-05-09, 23:39
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnarn
Tjeckerna blir nog väldigt tunga att slå. Jag tror vi får se Tjeckien och Finland i final faktiskt. Hoppas på Sverige och Finland i drömfinal däremot.

Det känns som att Tjeckien passar Sverige ganska bra, man vet hur de spelar på ett helt annat sätt än exempelvis Ryssland.

Finland slår aldrig Kanada. Det är ju deras mardrömsmotståndare efter Sverige.
Citera
2011-05-09, 23:39
Medlem
Dagnomes avatar
Det hade varit bättre om vi fått möta Ryssland..Tyskarna är starkare än dom, ingen tvekan om den saken, inte i den här turneringen iaf. Tjeckien kommer vi inte rå på. De kommer spela final, ingen tvekan om den saken enligt mig.

Edit: haha, "ingen tvekan om den saken"
Citera
2011-05-09, 23:44
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Håller med. Finland kanske inte har det stabilaste laget, men de har potentialen att vända matcherna och tappar inte nerverna som de annars brukar göra i tidigare världsmästerskap. Jag tror att Kanada kommer ta Ryssland och att en potentiell match mellan Finland och Kanada blir väldigt jämn. Slutar med straffar där finnarna avgör. Tjeckien blir däremot för svåra i finalen. Har svårt att se att varken Sverige, Kanada, Ryssland eller Finland tar dem.
Citera
2011-05-09, 23:48
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagnome
Det hade varit bättre om vi fått möta Ryssland..Tyskarna är starkare än dom, ingen tvekan om den saken, inte i den här turneringen iaf. Tjeckien kommer vi inte rå på. De kommer spela final, ingen tvekan om den saken enligt mig.

Edit: haha, "ingen tvekan om den saken"

Du skrev precis det jag tänkte skriva. Vilka jävla idioter den svenska ledningen är. Det finns en anledning till att Ryssland slutade fyra i mellanrundan, och inte är det för att de spelat en bländande hockey.
Tyskarna blir ett helvette att möta och sen väntar Tjeckien och då blir det respass.

Drömscenariot var faktiskt att spöa Ryssarna, vilket antagligen blivit en hård match det också, och sedan tagit sig an Norge eller Finland.

Är målet semifinal eller är målet guld?
Citera
2011-05-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Tyskarna blir ett helvette att möta och sen väntar Tjeckien och då blir det respass.
Börjar oroa mig för Tyskland faktiskt....de kan spela fruktansvärt bra men de är kanske inte alltid så jämna, de måste så att säga vara rätt dag för dom. Om de ska kunna vinna över Sve så måste de också ha en bra målvakt, har de det?
Senast redigerad av DOKTORBLOFELD 2011-05-09 kl. 23:53.
Citera
2011-05-09, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Är målet semifinal eller är målet guld?
Målet är att få en så enkel resa som möjligt, vilket ökar guldchansen. Nu möter vi enklast tänkbara motstånd (undantaget Norge) samtidigt som vi blir av med Kanada eller Ryssland.
Citera
2011-05-09, 23:57
Medlem
Citat:
Börjar oroa mig för Tyskland faktiskt....de kan spela fruktansvärt bra men de är kanske inte alltid så jämna, de måste så att säga vara rätt dag för dom. Om de ska kunna vinna över Sve så måste de också ha en bra målvakt, har de det?

Endras. Han släppte visserligen in 5 mål idag, men han blev inte förra årets MVP för inget.
Citera
2011-05-10, 00:10
Medlem
GaletAnonyms avatar
Var det bara jag som tyckte att Sverige såg rätt sugna på att få in ett 3-2 mål? Men visst, man hade väl kunnat göra mer om man ville men hur mycket hade vi egentligen tjänat på att vinna? Chanserna för brons i en klassisk match mot Finland känns för övrigt ganska goda nu och det är väl alltid trevligt ur åskådarsynpunkt?

Tjeckien eller Kanada var vi tvungna att slå för ett guld i vilket fall och jag tror inte våra chanser skulle vara särskilt mycket bättre om man hade Ryssland i kvart och Tjeckien/Kanada i final än Tjeckien i semi och Kanada/Ryssland i final. Vi behöver bra med tur för att ta ett guld med detta lag ändå och nu har vi rätt goda chanser på brons, det är väl helt okay?

EDIT: Finns det någon anledning till att man som etta automatiskt möter det "sämsta" laget istället för att få välja eller är det bara tradition? Tråkigt när länder ibland tjänar på att lägga sig platt och invänta förlust.
Senast redigerad av GaletAnonym 2011-05-10 kl. 00:13.
Citera
2011-05-10, 00:29
Bannlyst
Läs kommentarerna under artikeln (se länk nedan). Roligt å se vad kanadensarna tycker om oss och vår taktik.
http://www.tsn.ca/canadian_hockey/story/?id=365197
Senast redigerad av Winning 2011-05-10 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in