Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför använder du inte citatfunktionen. Det är väl ingen mening med att skriva av det jag skrev utan att citera?
Allt har sin historia och den är inte oväsentlig. Det säger något om kulturen och det är vad som skapar känslor. Kanada spelar fult och hårt. Kanada har drivit hockey till att vara mer kraft än finess. Det är något som jag inte gillar. Andra nationer har successivt kommit i kapp Kanada vad det gäller att spela hårt, men inte när det gäller att spela fult och vara osportsliga.
Kanada är det enda land som utan problem åker på motståndarens målvakt endast i akt och mening att vinna fördelar. Kanada som samtidigt säger att målvakten är helig. Ken Hitchcock kommenterar förlusten med att tala om OS-finalen och vill inte erkänna förlusten som en förlust.
Visst finns det fula spelare i andra länders lag också. Skillnaden är att det är enstaka spelare medan det i Kanadas fall är kutymen och kulturen.
Jag förstår om du är bitter för din spelförlust, men ett spel är en risk. Det är ganska stor skillnad mellan att vinna VM-guld och att åka ut i kvartsfinal.
Kanada är inte bättre än de andra toppnationerna även om kanandensarna tror att de är oövervinnerliga. Det är de inte. Det spelar sedan ingen roll om de har sina bästa med. I Nagano-OS 1998 fick de regerätt däng av tjeckerna. Kanada är ett av flera lag som ligger bland de fem bästa.
Jag mår bra när deras översittarattityd får sig en känga i skrevet.
Varför jag ibland inte kan citera har jag svarat på 435 gånger så det orkar jag inte svara på igen.
De flesta av kanadas spelare var inte ens födda 1972 när det jätte hemska som inträffade då hände. Så att lasta dagens kanadensare känns lite märkligt.
Förstår att du itne såg Ryssland- Kanada igår, då domarna mer gynnade ryssarna ( med sina misstag) och att ryssarna spelade fulare än vad kanadensarna gjorde. Det var således fler än enstaka spelare som spelade fult. Men jag klagar inte på sånt, jag tycker det är lite roligt att se hårda tacklingar och fighters som Bob Probert (RIP), det livar upp spelet. Att spela "enkelt" är itne så lätt som det låter. Det är en konst att få något svårt att se lätt ut. Men tycker man att det är jätte kul att se svenska spelare passa nere i hörnen så är det upp till en. Själv gillar jag kanadas spel framför mål och slagskott från blå m.m.
Det var enorm skillnad på Ryssland- Kanadas match jämfört med de andras matcher. Den matchen skulle man vilja ha på DVD.
Hade inte velat ha Sverige -Tyskland på dvd direkt.
Sedan tillskriver du kanadensarna massor med åsikter som jag måste fråga om källor på? Jag tycker de är ganska ödmjuka i sina intervjuer eller vill du att de ska stå blyga o skrapa med foten o säga "näää inte ska väl vi kunna spela final heller...?"
Att jag är bitter för kanadas förlust förstår jag inte riktigt heller, kanske att argumenten börjar ta slut?