2011-05-08, 21:43
Bannlyst
Hmm vänta nu, vinner Ryssland imorgon samtidigt som vi får stryk av Kanada, får vi möta Finland då?
Citera
2011-05-08, 21:52
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Hmm vänta nu, vinner Ryssland imorgon samtidigt som vi får stryk av Kanada, får vi möta Finland då?
Finland kan komma två, trea, fyra i sin grupp.
Sverige kan få möta Ryssland, Finland eller Tyskland i kvarten
Vid finsk vinst imorrn mot ryssland kommer Sverige garanterat lägga sig mot Kanada för att slippa Ryssland i kvarten. Sverige kan ju välja motståndare då dom spelar kvällsmatch
Senast redigerad av funeral 2011-05-08 kl. 21:55.
Citera
2011-05-08, 22:11
Bannlyst
Jag tar fan hellre Ryssland än Finland. Finland brukar alltid spela bra mot Sverige. Finland har imponerat mer än Sverige och dessutom så har Finland bättre backar än Sverige.

+Att Finland är mycket bättre i PP än Sverige. Sverige hade 7 PP idag och gjorde 0 mål vilket säger rätt mycket om Sveriges PP.

Näee, det skulle bli en garanterad torsk mot finnarna.
Citera
2011-05-08, 22:15
Medlem
Citat:
Jag tar fan hellre Ryssland än Finland. Finland brukar alltid spela bra mot Sverige. Finland har imponerat mer än Sverige och dessutom så har Finland bättre backar än Sverige.

+Att Finland är mycket bättre i PP än Sverige. Sverige hade 7 PP idag och gjorde 0 mål vilket säger rätt mycket om Sveriges PP.

Näee, det skulle bli en garanterad torsk mot finnarna.

njae Finland är lillebror. Sverige brukar alltid dänga dem!
Citera
2011-05-08, 22:17
Medlem
knasklass avatar
Citat:
Hahaha 7 PP och 0 mål. Sveriges PP är verkligen, verkligen uselt.

Tror vi ryker vilka vi än möter i kvarten faktiskt för i 5 mot 5 så ser det skräp ut också.

Tänk att Norge faktiskt har spelat bättre än Sverige i ett VM. Sanslöst pinsamt.

Förstår inte hur Mårts resonerar i pp. Idag spelade gudskelov inte Calle G i pp1, men då sätter han Kronwall där istället? Vilken skillnad..
Något annat som stör mig är att Pääjärvi ska vara nån slags spelmotor. Den mannen har ju förfan inget spelsinne. Åka fort och skjuta kan han, men styra ett pp? Nja. Låt någon vettig människa styra, t ex Krüger. Thörnberg och Tim Erixon på backplats. Patrik Berglund ska skjuta och Niklas Persson framför mål.
Citera
2011-05-08, 22:20
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friggan
njae Finland är lillebror. Sverige brukar alltid dänga dem!

Alltid är en överdrift, men jag tror att Sverige skulle slå finland i en eventuell kvart i år.
Citera
2011-05-08, 22:31
Bannlyst
Jag tror och hoppas på Ryssland el Finland i kvarten för sverige. Blir helt klart en bättre o jämnare match än Tyskarna.

Vi alla vet att sverige e fegisar o kommer lägga sig i morn mot Klövern
Citera
2011-05-08, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Alltid är en överdrift, men jag tror att Sverige skulle slå finland i en eventuell kvart i år.

Då tror du fel

Finland gör mål i sina PP vilket inte Sverige gör. Det brukar avgöras i PP i jämna matcher och där är ju Sverige redan körda.

Till och med Danmark har bättre PP än oss.
Citera
2011-05-08, 22:45
Bannlyst
Citat:
USA spelar med sitt C-lag i princip.
Det gör väl USA 9 gånger av 10 (i VM-sammanhang).

Citat:
Jag tar fan hellre Ryssland än Finland.
Har Ryssland en bra dag på jobbet så är vi körda, oavsett hur Mårts matchar laget.
Däremot kan vi slå Finland alla dagar i veckan, då deras högsta nivå är lägre än Sveriges.
Senast redigerad av Winning 2011-05-08 kl. 22:54.
Citera
2011-05-09, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Det gör väl USA 9 gånger av 10 (i VM-sammanhang).

Har Ryssland en bra dag på jobbet så är vi körda, oavsett hur Mårts matchar laget.
Däremot kan vi slå Finland alla dagar i veckan, då deras högsta nivå är lägre än Sveriges.

Grejen är att finnarna hellre förlorar både armar och ben än att förlora mot Sverige.

Vilket gör dom till en ännu svårare motståndare för oss än ryssarna.

Det spelar ingen roll om Sverige har högre högsta nivå än Finland när dom är så pass motiverade när dom möter oss.

Näe usch fy fan Finland vill jag absolut inte möta.
Citera
2011-05-09, 00:56
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Grejen är att finnarna hellre förlorar både armar och ben än att förlora mot Sverige.

Vilket gör dom till en ännu svårare motståndare för oss än ryssarna.

Det spelar ingen roll om Sverige har högre högsta nivå än Finland när dom är så pass motiverade när dom möter oss.

Näe usch fy fan Finland vill jag absolut inte möta.

Finland eller Tyskland är absolut bättre att möta än Ryssland. Tyskland vore ju givetvis drömmen.
Citera
2011-05-09, 01:05
Medlem
Spöa skiten ur Kanada, och sen Ryssland! Orka förlora med flit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här