Upp och hoppa trådjävel! Parasiter dör aldrig ut!
Jag har haft några möten med detta HR som det talas om.
Det värsta var när jag sökte jobb i en annan stad.
Kom dit efter 2 timmars bilresa och påbörjade mötet.
Alla dessa vanliga skitfrågor som "berätta om hur du är" och sånt blöjsnack så kom hon till frågan "Vad tror du folk tycker om dig?".
Vart rätt ställd av frågan och sa bara att det kan jag inte svara på för jag kan omöjligt veta vad folk tycker om mig. Hon försöker slingra och säger "Ja men vad tror du?", säger återigen att jag inte kan svara på en sån fråga utan hon får väl isåfall fråga folk som träffat mig. Ställer henne frågan "Du har nyss träffat mig, vad tycker du om mig? Du kan lättare svara på frågan än jag".
Hon säger att hon inte kan svara på frågan (vad fan?) och frågar igen. Jag vägrar svara och förklarar för henne att folket som träffat mig kan mycket möjligt tycka att jag är snäll och omtänksam, eller så kan dom tycka att jag är världens dumhuvud och förtjänar en reserverad plats i helvetet men hur ska jag veta det om det är nu så att dom bara spelar att dom tycker bra om mig? Hur ska jag på något sätt veta?
Hon skippade frågan och fortsatte med skitfrågor om stress och sånt.
I slutet tar hon upp samma fråga, igen!
Förklarar återigen att jag tänker inte svara på en sån löjlig fråga och vill hon så får hon skriva vad hon tycker själv på sitt papper utan att säga till mig vad hon tycker och tänker.
Fick iallafall en andra intervju med chefen! Dagen efter...
Så åka hem 2 timmar, sedan upp igen dagen efter, 2 timmar dit för att höra på någon värdelös presentation och kort intervju/allmänt tjat och få höra av han att jag platsar nog inte för kontorsjobb.
Klart som fan jag inte gör, sämsta som finns! Men man ville ju bara ha jobb!
Fick ett grymt jobb någon månad senare!
Kan berätta om en pågående kamp för min kollega.
För över 6 månader sedan skrev han på kontrakt som HR vevade i hans ansikte om att jobba utomlands.
Han skrev på det och då vart HR nöjda. Med i kontraktet skulle hans familj ha visum till landet och så vidare.
6 månader senare (idag) så har HR inte lyft ett finger, han får gå och jaga HR varje dag för att någonting ska hända. Han ska hämta papper överallt ifrån denna stad för intyganden, sånt som är HR's jobb att göra! Därför dom är anställda för detta!
Hans familj har inte visum till landet, än.
Han är inte anställd av xxx Sverige, men inte anställd av samma företag i landet han är i nu.
Han är i en gråzon i mitten och inte fått lön på 4 månader pga HR.
Hans familj har ingenstans att bo i Sverige för hans lägenhet hyrde han ut i andra hand när han skulle flytta hit, enligt kontraktet.
Dom kan inte bo i detta landet, eftersom dom ej har visum att bo här.
Han måste själv åka till Sverige i veckor i sträck ibland för att reda ut pappersarbeten som är HR's jobb att göra, utan att ha en bostad att bo i Sverige.
Som tur är så är så sitter han inte med hotell och allt sådant för lägenhet löste han i utlandet innan helvetet bröt ut annars hade han suttit med räkningar på över 40k SEK varje månad för bostad, hyrbil osv utan att ens få in lön.
Rätt agerande av HR? I helvete heller.
Jävla pack som kan kastas på en eld. Dom fick han att skriva på kontraktet, då är dom nöjda.