2003-12-04, 22:11
Medlem
Le Saboteurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongobongo3
10 A4-sidor var första inlägget i tråden. Det är i all obehaglighet lite imponerande.
Det som är mest obehagligt är att Chockad inte ändrat uppfattning ännu..
2003-12-04, 22:26
Medlem
Mrjonas78s avatar
Tror en viss person behöver sig en grundkurs i källgranskning & källkritik.
2003-12-04, 22:35
Medlem
Chockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Saboteur
Det som är mest obehagligt är att Chockad inte ändrat uppfattning ännu..

Varför ändra uppfattning, när jag aldrig har blivit motbevisad kring 11 september-komplotten???

Det som är riktigt obehagligt är alla de som inte vågar se sanningen i vitögat och erkänna att 11 September-komplotten var ett verk av makteliten och inte hade någonting att göra med spöket och grottmänniskan USAma bil Ladin...
2003-12-04, 22:51
Medlem
Chockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjonas78
Tror en viss person behöver sig en grundkurs i källgranskning & källkritik.

Så du tillhör fortfarande en av de få som tror på skrönan att det flög in ett plan in i Pentagon???

http://home.earthlink.net/~killtown/flight77.html

Trots att du inte har en enda källa som på minsta vis kunnat verifiera att det flög in en Jumbojet in i Pentagon, så tror du på den skrönan...

Säg inte att du också tillhör den handfull personer som fortfarande tror på att de var på Månen... :
2003-12-04, 23:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Så du tillhör fortfarande en av de få som tror på skrönan att det flög in ett plan in i Pentagon???

http://home.earthlink.net/~killtown/flight77.html

Trots att du inte har en enda källa som på minsta vis kunnat verifiera att det flög in en Jumbojet in i Pentagon, så tror du på den skrönan...

Säg inte att du också tillhör den handfull personer som fortfarande tror på att de var på Månen... :

Chockad.
Vad tcker du om mig?
Jag tror inte på någonting. Inte på tomten, på fejkade månlandningar eller på bomber på Estonia.

Är jag sjuk i huvudet eller konstig? Kanske jag är dum som inte ser sanningen?
Berätta hur du uppfattar oss trögtänkta medmänniskor, alltså vi 99,5 procent av befolkning som inte tror på allt blaj. Är det verkligen så att alla dom har fel och du har rätt? Kan det verkligen vara så?
2003-12-05, 00:11
Medlem
Chockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Chockad.
Vad tcker du om mig?
Jag tror inte på någonting. Inte på tomten, på fejkade månlandningar eller på bomber på Estonia.

Är jag sjuk i huvudet eller konstig? Kanske jag är dum som inte ser sanningen?
Berätta hur du uppfattar oss trögtänkta medmänniskor, alltså vi 99,5 procent av befolkning som inte tror på allt blaj. Är det verkligen så att alla dom har fel och du har rätt? Kan det verkligen vara så?

Som inte tror på allt blaj?

Men tydligen tror du ju på blajet, du erkände ju precis att du tror att de har varit på Månen...

99,5 % av den tyska befolkningen på 1930-talet trodde ju också på blajet om att Hitler var en bra människa, så det där Vox Populi-tramset köper jag inte...
2003-12-05, 00:23
Medlem
Mrjonas78s avatar
Allt som publiceras i pappersform eller på internet behöver inte vara sant. Detta gäller SAMTLIGA (även dina länkar ) medium. Sunt förnuft säger att man granskar flertalet medier som rapporterar om en händelse och efter det så drar man sin egen slutsats. Själv så brukar jag gå efter Occam's Razor. Du går efter något helt annat.
2003-12-05, 00:44
Medlem
Chockads avatar
Citat:
Allt som publiceras i pappersform eller på internet behöver inte vara sant. Detta gäller SAMTLIGA (även dina länkar ) medium. Sunt förnuft säger att man granskar flertalet medier som rapporterar om en händelse och efter det så drar man sin egen slutsats. Själv så brukar jag gå efter Occam's Razor. Du går efter något helt annat.

>>Allt som publiceras i pappersform eller på internet behöver inte vara sant.

Precis, så därför tror jag inte på den officiella versionen kring 11 september, Kennedymordet, "Månfärderna", Estonia, Palmemordet, Lindhmordet, m.m...

Då går tydligen inte spaningsledningen kring Anna Lindh-mordet efter Occam´Razor...

ALLA vittnen sa efter knivdådet, inklusive huvudvittnena Hanna Sundberg och Annas väninna Eva Franchell, att mördaren jagade Anna uppför rulltrappan från entreplanet till plan 1, innan hann högg ner henne vid Filippa K...

Det fanns ingen tidning, TV-kanal eller radiokanal som rapporterade någonting
annat under de första två dygnen, men sedan i samband med att polisen skulle lansera sidospåret kring NK-mannen, som inte är mördaren, så avfärdade de alla dessa vittnesmål som hade sett Anna bli jagad uppför rulltrappan, och spred skrönan kring att Lindh hade gått omkring på plan 1 i några minuter innan mördaren attackerade henne...

Snacka om att inte kunna acceptera den enkla, väletablerade sanningen...
2003-12-05, 17:40
Medlem
Mrjonas78s avatar
...Men du accepterar den andra sidan av nyheter direkt utan någon som helst form av reflektion? Det låter som om du har missförstått ordet källkritik.
2003-12-05, 19:20
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Som inte tror på allt blaj?

Men tydligen tror du ju på blajet, du erkände ju precis att du tror att de har varit på Månen...

99,5 % av den tyska befolkningen på 1930-talet trodde ju också på blajet om att Hitler var en bra människa, så det där Vox Populi-tramset köper jag inte...

Din jämförelse haltar betydligt. Hitler hade aldrig särskilt stort stöd av sitt eget folk. Jag har sett siffror på mellan 30 och 40%.

Du är en dåre som inte kan se sanningen.
Verkar det ärligt talat inte konstigt att du är så ensam?
Att resten av oss inte ser sanningen?

Jag vill inte vara elak, men jag tror du behöver psykisk hjälp!
Inser du själv att du är sjuk?
Har du varit kontakt med mentalvården tidigare?
2003-12-05, 19:40
Bannlyst
När ska ni fatta att det inte går att diskutera med Chockad? Ni spär bara på hans fanatiska störning. Häll käften så försvinner han förhoppningsvis härifrån istället.
2003-12-05, 22:41
Medlem
Chockads avatar
Citat:
...Men du accepterar den andra sidan av nyheter direkt utan någon som helst form av reflektion? Det låter som om du har missförstått ordet källkritik.

Stämmer inte alls!

Jag reflekterade ett bra tag och forskade kring t.ex. kring vad det var som hade orsakat det där lilla hålet i Pentagons fasad, som officiellt sades ha varit en Jumbojet som orsakat...

Men jag såg ju igenom hela denna skröna och fått mycket belägg på att det i själva verket var en missil som avfyrades in i Pentagon...

Och som ni säkert fattar, så kan det inte ha varit herr spöket Usama bin Ladin bakom denna missilskjutning:

http://www.asile.org/citoyens/numero14/missile/trou_en.htm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in