2002-10-22, 13:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
snälla chockad. Det är du som måste bevisa att du har rätt med dina siffror. Du hävdar att vi skall använda sunt förnuft. Tycker även du borde använda det.

Du har uppenbarligen ingen aning om hur det ameriknska inrikesflyget var strukturerat innan 11 sept. Därför skall du inte se till svenska förhållanden som uppenbarligen är din referenspunkt. Så för att argumentet skall bli trovärdigt måste du bevisa att antalet var markant mindre än normalt på motsvarande flygning.

Detta borde inte heller vara alltför svårt att göra med dina konstiga källor heller. Men inte ens dessa klarar detta då det är omöjligt att bevisa. Alla amerikanare vet ju att detta var ett faktum i den amerikanska flygindustrin.

Så bättre kan du. Belasta inte mig med din bristande bevisbörda. Upp till bevis...

26 passagerare på den fulltankade jumbojeten Boeing 757 (flight 93) som skulle från den ena sidan kontinenten till den andra.

Normalt :?:

Tänker inte ödsla min tid på tokerier...

Ja varför skulle det inte kunna vara normalt?
Boeing används för att kunna klara av de toppar som finns i resandet och dels för att kunna flyga de avstånd som de har i USA. Jag har själv flugit ett antal gånger i USA och det är sälla ett plan är fullt, desto vanligare att det är halvfullt. Ett halvfull boeing innbär ca 120 passagerare beroende på modell. Lägg till det att den 11 sept. var en tisdag. Torsdagar är den stora resedagen med flyg i USA av vilket man kan anta att det är ganska lite folk som flyger en tisdag.

Räknar man då på 26 passagerare ger det alltså ca 11% beläggning av ett fullsatt plan vilket ger en 22%-ig beläggning av normal beläggnig (om normalt är halvfullt). Räknar man på 50 passagerare blir siffrorna 21% resp 42%.

Det tycker jag låter vettigt på en lågresedag och inte alls konspiratoriskt!

Mvh Q

Om det nu var brukligt att det var så få som reste med flyg på tisdagar, varför skickade man då iväg TVÅ Boeingplan från Boston till Los Angeles, med en kvarts mellanrum...?

Och jag tror fortfarande inte att det hörde till genomsnittet att passagerarantalet brukade ligga på 50 pers med Boeingplan kust till kust...

Vill du överbevisa detta påstående, så tag chansen.

Förresten, om det nu tillhörde det normala med ett så lågt passagerarantal, hur kommer det sig då att myndigheter och media i USA
påstår att det var 231 passagerare (exklus. besättning) som omkom i dom fyra Boeingplanen, när det i själva verket var 199...?

Varför vill man göra sken av att det var fler än det var...?

Läs här angående passagerarlistorna, och räknar efter själva antalet passagerare i dessa fyra Boeingplan. Länkar dit ges också:

http://www.rense.com/general15/perplexingpuzzle.htm

Någon som har ett bra svar?
2002-10-22, 13:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Nerskjuten på ett otal bevispunkter?

Ge mig ETT exempel bara!

Du nöjer dig med ett exempel? Du får ett par.

Du sade
Citat:
Ring A och B, dom två innersta ringarna, skadades inte ens av branden...

Du fick bildbevis: http://www.defenselink.mil/news/Mar2002/020307-D-6570C-003.jpg.JPG

Du sade:
Citat:
Officiellt påstods att Pentagon hade brunnit våldsamt i flera dagar, när sanningen är att den var så gott som släckt inom en halvtimme...

Du fick bildbevis:
Citat:
Byggnaden rasade efter 35 minuter? Och branden var så gott som släckt efter 30 minuter? Hur förklarar du då den massiva rökpelaren på de här bilderna?

http://www.geoffmetcalf.com/pentagon/images/8.jpg

http://www.army.mil/usar/images/news/archived/2001/disaster/gallery/burgess/Roll3070.jpg

Javisst, branden syns inte utifrån, men det brinner fortfarande. INNE i byggnaden. Eller det kanske bara är efterdyningar? Rök som fastnat under tak?

Du bad om bilder på vrakdelar, du fick det: http://www.dtic.mil/armylink/photos/Sep2001/roll4112.jpg

Efter de svaren från mig gick du tillbaka till ruta 1 och kastade ut samma gamla skit igen. Tro fan man tröttnar.
2002-10-22, 14:05
äldre konto (old)
Ej medlem
snälla chockad. Eftersom det är du som vill bevisa din tes och inte tvärtom så har du bevisbördan på att visa att dina argument stämmer. Vi synar din bluff och du kan uppenbarligen inte visa dina kort.

Angående att det var 2 plan. Tja, nu är det ju inte så att de inte följer en tidtabell. Inte fan kan flygbolagen laborera med detta. Då får de dåligt rykte i och med inställda avgångar. Sen så får de ju ett plan på fel ställe vilket kraschar deras körschema.

Så inse att tomma plan är en del av flygbolagens vardag i usa. Kan du inte bevisa att så är fallet är ditt argument ett stort luftslott.

Så återigen, kan du inte bevisa att det var förre passagerare än normalt så är inte ditt argument värt ett ruttet lingon!!!!!
2002-10-22, 14:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Du bad om bilder på vrakdelar, du fick det: http://www.dtic.mil/armylink/photos/Sep2001/roll4112.jpg

Njaaa.. är det där vrakdelar så vetefan om du sett bilder på flygplanskrascher.. !?
Jag ser inga flygplansdelar alls, bara lite kontorsskräp på marken.. Ungefär som efter vår förra firmafest.
2002-10-22, 14:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
Snälla Chockad. Inse att antalet passagerare inte var onormalt lågt.

Tills du akn bevisa att det var onormalt högt med beläggningsstatistik så kommer ingen att tro på detta argument.

Vi är ju ett flertal här som flugit inrikes i USA och vi hävdar att detta inte är onormalt.

Ett tips är väl att maila flygbolagen och fråga om detta. Om antalet skiljer sig från det normala. Publicera sen gärna dina svar...

Jag vidhåller bestämt att det är onormalt lågt med ett genomsnitt på 40-50 passagerare på fulltankade Jumbojetar, som flyger kust-till-kust.

Det skulle helt enkelt inte bära sig för flygbolagen att köra med ett sånt idiot-upplägg...

Ibland räcker det med lite sunt bondförnuft...

Tills motsatsen är bevisad, så tar jag mig friheten att påstå att det var högst onormalt att endast 15-20% av kapaciteten på Boeingplanen som gick kust till kust brukades...
2002-10-22, 14:53
äldre konto (old)
Ej medlem
fint, tror jag alltid ska resonera så.

"Så länge ingen kan bevisa nåt annat så är det såhär"

"Elvis lever! Kan nån bevisa motsatsen?"

och sen när folk kommer med bevis på motsatsen är det bara att blåneka och kalla det en konspiration.
Vakna upp, Chockad!
2002-10-22, 14:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Jag ser inga flygplansdelar alls, bara lite kontorsskräp på marken..

Även den stora blanka metallbiten mitt i bilden? Precis is skugglinjen.
2002-10-22, 14:58
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Är det någon här som kan förklara för mig hur det kommer sig att WTC 7
kollapsade 8,5 timmar efter tvillingtornens kollaps, kl.17.25 lokal tid den 11 September?

Här är en VIDEO av själva kollapsen, som för övrigt kollapsade på exakt samma vis som tvillingtornen:

http://www.whatreallyhappened.com/wtc7big.rm

Hmm... 8O 8O 8O

För det första så kollapsade WTC 7 efter det att två av världens högsta byggnader rasat ner precis bredvid. Det alstrar krafter. Sedan brann rasmassorna vilket satte igång bränder i WTC 7.

För det andra så var WTC 7 ingen liten byggnad det heller. Stora byggnader som blir försvagade innifrån tenderar att rasa på samma sätt. Inte alls något konstigt med det.

Mvh Q

För det första, om du såg videon så ser du själv att WTC 7 inte såg så speciellt nerbrunnen ut... :roll:

För det andra, ge mig exempel på byggnader som har kollapsat på samma sätt som WTC-byggnaderna, som liknar precis demoleringsjobb...

Här kan du läsa mer om mörkläggningen kring WTC 7-kollapsen:

http://www.nerdcities.com/guardian/WTC/Seven/fake-explosion.htm
http://www.angelfire.com/ny5/tradecencrimes/CrummyBuildings.html
2002-10-22, 15:02
äldre konto (old)
Ej medlem
.

Snälla, sluta att svara detta kompletta psykfall! Han tror inte på detta själv. För tillfället har han bara jävligt tråkigt och vill ha diskussion. Han känner sig väldigt ensam efter det att mamma sparkade ut honom vid en ålder av 43.

Vidare är detta sant. Ganska tragiskt faktiskt, men å andra sidan förbaskat kul.
2002-10-22, 15:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded_clown
.. men det har en slötänkt person som Chockad svårt att förstå.

Föresten trodde jag du hade tröttnat på att pracka på alla dina bensindrickande idolers patetiska smörja.

Svårt att förstå vad?

Att WTC 7 plötsligt kollapsar, utan att ha varit speciellt eldhärjat (om ens alls, det finns inga som helst belägg för det), precis som om det var fråga om ett ett demoleringsjobb, javisst är det svårt att förstå... :roll:

Se videon så fattar du själv:

http://www.whatreallyhappened.com/wtc7big.rm

Pinsamt var ordet...
2002-10-22, 15:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
För det första, om du såg videon så ser du själv att WTC 7 inte såg så speciellt nerbrunnen ut... :roll:

För det andra, ge mig exempel på byggnader som har kollapsat på samma sätt som WTC-byggnaderna, som liknar precis demoleringsjobb...

Nej, men som du själv ser så kommer det kraftiga rökmoln från botten av byggnaden. När tornen rasade orsakade de antagligen en mindre jordbävning som skakade om grunden till WTC7. Skadorna leder till att det börjar brinna i botten av byggnaden. När grunden sedan är tillräckligt försvagad kollapsar den under byggnadens tyngd och rasar. Precis enligt samma princip som vid demoleringssprängningar. Ingenting konstigt med det. En byggnad som försvagas undrifrån på det sättet rasar också på det sättet. Enkel hållfasthetslära.

Däremot rasade inte WTC1 och 2 på samma sätt (som du tidigare skrev). Deras ras bestod i att ett skikt i mitten av byggnaderna kollapsade och överdelen av byggnaderna rasade in i sig själva med ett totalt ras som följd eftersom det blir en kedjereaktion av försvagningar neråt i byggnaderna.

Låter detta konstigt? Jag tycker att det är logiskt. Jag märker också att du inte kommenterar min förklaring till varför det gick två flighter från Boston till LAX med en kvarts mellanrum. Kan det vara för att det inte var något konspiratoriskt med dem?

Mvh Q
2002-10-22, 15:15
äldre konto (old)
Ej medlem
pbjt skrev:

>>Ett tips är väl att maila flygbolagen och fråga om detta.<<

Dom är inte så angelägna att svara på frågor som relaterar till 11 September, utan vidarebefordrar det mesta till FBI...

Läs här bara hur en författare blev behandlad när han ringde till dom berörda flygbolagen i USA och ställde frågor angående flygen den 11 September. Lite känsligt verkar det som... :

Icke: "I've seen from my own research how it's done, or one way that it's done, because, of course, once the horrific events had happened, we're given an "official story", and that "official story" was waiting to be delivered before the events happened. And, at that point, the FBI or the Pentagon or the White House, giving you the "official story", says it is not a problem to the "on-going investigation". What becomes a problem to them is later on, when you start questioning the "official story"; then they say: "We can't answer that question because of the 'on-going investigation'."

Martin: [Laughter]

Icke: And so, what's happening in my research for this book, Rick, instead of just taking newspaper reports, I've gone back to NORAD, the military operation that should defend the air-space of America. It didn't that day. It does every other day; it didn't that day.

I've gone back to American Airlines, United Airlines, to the security of the airports, and gone back to all these sources of what happened that day.

Every single one has said to me: "We cannot talk to you because we have been told to pass-on questions to the FBI."

When I asked a simple question of United Airlines and American Airlines: "Can you confirm for me that the people named as hijackers passed through your normal check-in procedures?"

It's a simple question: Yes or no! You're an airline!

The answer is: "Can't answer that; ask the FBI."
So, this is what happens. And then, you go to the FBI, which I did. I contacted them and sent them nearly 50 questions about the "official story". I sent them to-as I was told by some FBI-guy-a man named Rex Tomb in the FBI.

I got a reply from some government department saying: "Got some disappointing news...."

"Well," I thought, "it's not really disappointing, because it's patently obvious that this is what you're going to say."

"We cannot answer any of your questions because of the on-going investigation. However, in years to come"-look at this-"you will be able to get the files through the Freedom Of Information Act."

Martin: [Laughter]

Icke: Which, of course, is not true, because if they say that the information relates to "national security", then it can be withheld.

So, that's what they've done. They've given the "official story" that they want the public to believe, and then stop anyone, except the FBI, from answering questions about the "official story".

And, the FBI says: "We can't do it, either, because of the on-going investigation."

And this is how they give you the "official story", and then put the blocks up when you try to question the blatant anomalies and contradictions in the "official story".

Jisses... :?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in