2002-11-17, 23:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Att du bara klarar att få ner så mycket skit i dina inlägg, när får vi se hur du förklarar mina konkreta frågor till dig, eller andras frågor till dig????????

Aaahhhhhh........... Du kan inte svara på dem???

Tja, inte så illa då, för då har du ju i alla fall lyckats bevisa det med dina skriverier, att du inte klarar att bemöta raka konkreta frågor!! Men det är också det enda du lyckats bevisa.............

Regards
2002-11-18, 00:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kieth W
rocky

Det är helt riktigt, det händer då och då att knepigheter avslöjas hos t ex en myndighet, antingen i förfarandet i något mål eller händelse. Eller på organisatoriskt eller administrativt plan.

Detta brukar dock avslöjas när flera instanser och myndigheter är inblandade på samma ärende t ex.

Det kan gå ett tag att hålla tätt om något internt om få är inblandade och ingen rotar i ärendet eller dess närhet.

I fallet 11/9 så har sannolikt varenda myndighet i USA haft nåt med saken att göra, och att då någon myndighet, eller myndighetsperson skulle kunna undanhålla eller gravt förvanska fakta eller informaton är osannolikt. Allt har stötts och blötts av en massa olika myndigheter och instanser mm.

Regards

Ända sedan dag 1, så har Bushadministrationen envist och hårdnackat förbjudit alla former av utredningar och kommisssioner kring dåden den 11 September...

Och det må man väl förstå Bushpojken, eftersom han själv bevisligen är insyltad i det
hela...
2002-11-18, 00:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: President Bush och Bin Laden är samma person!

Citat:
Ursprungligen postat av Olof Spygagging
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Citat:
Ursprungligen postat av Olof Spygagging
Jag instämmer med Varg-Olle!

President Bush och Bin Laden är samma person!!!!

Jag har ju ibland tyckt att det varit smärre luckor i Chockads bevisföring, men nu börjar det klarna. Scenariot är alltså följande:

1. President Bush kapar fyra flygplan med passagerare och besättning, men låter fjärrstyrningen ta över kaparnas och styr alltså två av dem mot WTC där de kraschar. För säkerhet skull spränger han dock även byggnaderna i luften samt pulvriserar dem med sitt superlasenvapen Thel, som han i hemlighet installerat i byggnaderna, Däremot klickar fjärrstyrningen av planet mot Pentagon, så han avskjuter istället en missil mot det och för att göra det riktigt trovärdigt kallar han ut ett flygplan som flyger ner några lyktstolpar framför, samt placerar c:a 50 ton flygplansvrakdelar (och förbrända kroppar) där. Ytterligare ett flygplan har kommit på avvägar, han skjuter då ner detta samt det flygplan som var avsett för Pentagon. Beträffande resterna efter det sistnämnda flygplanet ser han till att det omärkligt försvinner.

2. Bush, som övervakat en stor del av operationen från en lekskola I Florida framträder därefter i TV, basunerar ut att USA är under attack och skyller på en påstådd terroristledare, Bin Laden.

3. Någon dag senare visas ett videoband med denne "Bin Laden". MEN det är alltså president Bush som med skicklig maskering och perfekt dubbning låter "Bin Laden" ta på sig attentaten och kommer med ytterligare hotelser mot USA o.s.v.

4. Bush bemöter upprörd "Bin Ladens" fruktanvärda hotelser, talar om ondskans nästen, trappar upp konflikten och börjar bomba Afganistan.

5. Nytt videoband visas med den blodtörstige "Bin Laden" och med ytterligare fruktansvärda hotelser.

6. Bush framträder på nytt, talar om de fruktansvärda hot USA och världen återigen utsatta för och att USA måste börja bomba Irak.

O.s.v., o.s.v.! Jag är rädd för att det aldrig kommer att slut! För rollen som både USA:s president och terroristledaren Bin Laden ger ju president Bush oerhörda möjligheter!

Frågan är vad vi skall göra mot detta fruktansvärda hot. Vad säger Chockad?!?

Ja, vad ska vi göra med honom?
Usama bin Bush:

http://bushspeaks.com/home.asp?did=41&dir=b

Men faktum är att han i lönndom har ett väldigt intimt samarbete med bin Laden:

http://funnyheaven.tripod.com/abcdef.html

Jag lägger ut mitt ironiska inlägg på nytt och Chockads svar på det, för att visa hur sinnessvagt Chockad resonerar.

Han har alltså ingen anmärkning mot den sammanfattning jag gjort av de många tvärsäkra påståendena han gång efter gång gjort här på Flashback.

Dock verkar han faktiskt inte tro att president Bush och Bin Laden är samma person - även om de tydligen är i djup maskopi med varandra!.

Jag undrar dock: Vem utom Chockad kan få för sig att det kan ligga någon sanning i hans otroligt konspiratoriska och osannolika rappakalja?!? Där han, trots att det måste ha varit tusentals personer inblandade för att åstadkomma vad han påstår, inte har ett enda bevis och - mycket märkligt nog - inte en enda länk där någon pratat bredvid mun att hänvisa till!

Ja, skulle det vara någon som har samma åsikter som Chockad så förmodar jag att han kunde göra honom sällskap på den plats med dystra och sjukhusliknande väggar där man kunde tro att att han stadigvarande vistas.

Jag har ju solklara fakta på att Bushadministrationen medvetet lät bli att försöka stoppa de "kapade" planen...

Förutom då 77:an och 93:an, där piloterna fick kontroll över fjärrstyrningen, så man fick skjuta dom i sank strax utanför Pittsburgh, så att vittnena till det hela inte skulle överleva... 8) 8) 8)

I Bushs USA efter den 11 September så pratar man helst inte bredvid mun, om man vill behålla sitt jobb och sitt liv... 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Apropå mina väggar, så kommer du med en villfarelse till; dom är varken dystra eller sjukhusliknande, tvärtom, jag kör med ljusa och glada färger på mina väggar...

Och jag är sannerligen inte ensam om att känna till vad det egentligen var som hände den 11 September 2001:

http://www.keystonereport.com/911.htm

Där har du avslöjande läsning för några månader framöver...
2002-11-18, 01:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Kieth, min käre lärjunge:

Skadorna på Pentagon kan definitivt inte ha kommit ifrån en Boeing 757, vilket du genast fattar när du ser Pentagon inifrån efter missilattacken:

http://www.koolpages.com/killtown/flight77/fuselage.html

Jag tror ärligt talat att du innerst inne, efter alla argument och allt bevismaterial du fått, vet med dig om att det omöjligtvis kan ha varit något flygplan som kraschade in i Pentagon. Och jag förstår dig att det kan ta emot väldigt mycket att plötsligt efter en lång holmgång ändra ståndpunkt i debatten och medge att man haft ogrundade, förutfattade meningar...

Men jag klandrar dig inte för det Keith, jag förstår dig mycket väl!

Dessutom så skulle jag vilja passa på att berömma dig för din stavning på sistone, den är oklanderlig numera!

Regards.
2002-11-18, 02:29
Medlem
Pieter Rishnaks avatar
Säga vad man vill om Chockad, men nog kan han konsten att roa folk.

Tänk så trist världen vore om vi alla var "normala"...
2002-11-18, 10:22
äldre konto (old)
Ej medlem
Ingen ide att fortsätta

Det är ingen ide att fortsätta. Chockad är överbevisad, vilket jag tror han inser.

Jag har gång på gång frågat efter bevis. Men istället försöker han flytta fokus till andra frågor. Jag har hela tiden försökt få honom att bevisa hålets storlek. Han har konsekvent undvikit att komma med bevis. I sitt senaste svar börjar han istället prata om vad Bush befann sig under händelserna.

Han bygger sina teorier på lögner och halvsanningar som han hittat på Internet. Fakta är något som han konsekvent vägrar att ta in i sin hjärna. Då är det ganska meningslöst att fortsätta. Det blir lite som när man överbevisar en 6 åring som man har tagit med fingrarna i syltburken. Trots att man har bevis så vägrar 6 åringen att erkänna. Tror tyvärr att Chockad har fastnat på den nivån.
2002-11-18, 12:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Som väntat inte ett vettigt ord från Chockad, mannen med fler smileys än text.

Å andra sidan så representerar ju dessa smileys mer fakta än själva texten......

Och ta och håll dig i skinnet. Jag har inte ens tänkt en millisekund på att en missil skulle varit framme. Mer behövs inte för att kunna helt avskriva en missilskröna på klara fakta.

Hur blir det, kan du klämma ur dig några svar på mina frågor, utan att spy ner inläggen dina med länkar till sidor med trovärdighet i Svensk Damtidnings klass!!!

Bevisligen inte då du endast verkar komma med intetsägande dravel, det ena mer juvenilt än det andra.

Jag får nog hålla med gurragurra i det han skriver, att bry sig mer om vad du har för fobier och tvånstankar om världen är bara a waste of time, big time....

Passa gärna på att gå med i en klubb som tror att jorden är platt och att månlandningarna är bluff, med dina meriter och sjukjournaler bör du få fin rabatt på medlemsavgiften.

Nu får du försöka leka vidare på egen hand.
2002-11-18, 13:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Ingen ide att fortsätta

Citat:
Ursprungligen postat av gurragurra
Det är ingen ide att fortsätta. Chockad är överbevisad, vilket jag tror han inser.

Jag har gång på gång frågat efter bevis. Men istället försöker han flytta fokus till andra frågor. Jag har hela tiden försökt få honom att bevisa hålets storlek. Han har konsekvent undvikit att komma med bevis. I sitt senaste svar börjar han istället prata om vad Bush befann sig under händelserna.

Han bygger sina teorier på lögner och halvsanningar som han hittat på Internet. Fakta är något som han konsekvent vägrar att ta in i sin hjärna. Då är det ganska meningslöst att fortsätta. Det blir lite som när man överbevisar en 6 åring som man har tagit med fingrarna i syltburken. Trots att man har bevis så vägrar 6 åringen att erkänna. Tror tyvärr att Chockad har fastnat på den nivån.

Överbevisad om vad?

Det är ju snarare du som har blivit överbevisad och ertappad med fingrarna i syltburken...

Debatten mellan oss gällde ifall bredden på (missil)hålet var tillräckligt stort för att följande sak skulle ha kunnat passera igenom:

http://airliners.net/open.file/256351/L

Bredden vid det bredaste partiet är ca 5,3 meter, där vingarna möter flygplanskroppen. Flygplanskroppen är 3,7 meter bred och sedan får man lägga till runt 0,75 meter på bägge sidor om kroppen, där vi har det förstärkta materialet för att hålla vingarna på plats.

Som vi kan se av följande bild så motsvarar hålet på bredden ganska exakt ett våningsplan på höjden:

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

Genom matematiska beräkningar har vi kommit fram till att varje våningsplan är ca 3,6 meter.

Så det fattas ca 1,7 meter till 5,3 meter...

Med andra ord, inte ens teoretiskt kan du få Boeingplanet igenom det där hålet, hur mycket du än pressar och försöker...

Ta sedan en titt på följande bild:

http://www.thepowerhour.com/postings-three/plane-crash-pentagon-hole-photo.htm

Som du ser så har vi inte ens snackat om vingarnas öde, vilka utgör närmare 40 meter...

Varför syns inte ett vitten av dom på marken, eftersom dom skulle ha klippts av vid träffen? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Motorerna som sitter bara 3-4 meter på vardera sidor om flygplanskroppen, varför syns inga hål i Pentagonfasaden efter dom?

Det höga stjärtpartiet, varför har inte det lämnat efter sig några spår på fasaden eller fönsterrutorna?

Man kan åtminstone begära att några fönsterrutor runtom det där hålet skulle ha spruckit av Boeingplanets framfart...

Till sist så tar vi fram storsläggan. Titta på den översta bilden:

Som du ser så står pelarna, i "planets" förmodade färdriktning, fortfarande kvar på plats, vilket med ens totalt pulvriserar alla dina förhoppningar om ett Boeingplan...

Snacka om att vara överbevisad...

Sedan det att president Bush bevisligen kände till attackerna i förväg och lät jaktplanen stå och vegetera på marken i ca 85 MINUTER, medan de kapade planen skulle göra sitt "jobb", gör ju inte saken bättre direkt... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
2002-11-18, 13:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kieth W
Som väntat inte ett vettigt ord från Chockad, mannen med fler smileys än text.

Å andra sidan så representerar ju dessa smileys mer fakta än själva texten......

Och ta och håll dig i skinnet. Jag har inte ens tänkt en millisekund på att en missil skulle varit framme. Mer behövs inte för att kunna helt avskriva en missilskröna på klara fakta.

Hur blir det, kan du klämma ur dig några svar på mina frågor, utan att spy ner inläggen dina med länkar till sidor med trovärdighet i Svensk Damtidnings klass!!!

Bevisligen inte då du endast verkar komma med intetsägande dravel, det ena mer juvenilt än det andra.

Jag får nog hålla med gurragurra i det han skriver, att bry sig mer om vad du har för fobier och tvånstankar om världen är bara a waste of time, big time....

Passa gärna på att gå med i en klubb som tror att jorden är platt och att månlandningarna är bluff, med dina meriter och sjukjournaler bör du få fin rabatt på medlemsavgiften.

Nu får du försöka leka vidare på egen hand.

Mina sjukjournaler...?

Vad dillar du om egentligen?

Senast jag låg på sjukhus var för ca 15 år sedan pga ett benbrott efter en fotbollsmatch...

Typiskt, när motargumenten tryter så fabricerar och diktar man ihop allsköns lögner och personangrepp för att försöka få sina meningsmotståndare att framstå som idioter...

Att jorden skulle vara platt?

Det är inte möjligtvis ditt eget kranium du syftar på?

(Inget påstående, bara en fråga, efter alla ogrundade personangrepp du fabricerar ihop...)
2002-11-18, 14:05
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:

Som du ser så står pelarna, i "planets" förmodade färdriktning, fortfarande kvar på plats, vilket med ens totalt pulvriserar alla dina förhoppningar om ett Boeingplan...

Anta att du har rätt i detta Chockad. Säg att planet absolut inte kan ändra riktning i sin färd genom pentagons väggar. (Vilket det borde kunna göra)
Då skulle alltså planet inte kunnat ha åkt igenom där för att de pelare som står i planets färdriktning är intakta.
Men detta måste väl gälla din missil då också Chockad?

Direkt fråga:
Hur kan missilen ha åkt igenom utan att riva pelarna?

Mvh Q
2002-11-18, 14:27
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:

Anta att du har rätt i detta Chockad. Säg att planet absolut inte kan ändra riktning i sin färd genom pentagons väggar. (Vilket det borde kunna göra)
Då skulle alltså planet inte kunnat ha åkt igenom där för att de pelare som står i planets färdriktning är intakta.

Direkt fråga:

Mvh Q

Här ser man färdriktningen på missilen och dess utgångshål vid C-ringen:

http://perso.clubinternet.fr/mouv4x8/11Sept01/A0052_Trou_Entree_Sortie_table1a.html

En uppförstoring:

http://www.geoffmetcalf.com/pentagon/images/16.jpg

Vi har bara att välja mellan en Boeing 757 eller en missil...

Ett ganska lätt val...
2002-11-18, 14:39
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:

Direkt fråga:

Mvh Q

Här ser man färdriktningen på missilen och dess utgångshål vid C-ringen:

http://perso.clubinternet.fr/mouv4x8/11Sept01/A0052_Trou_Entree_Sortie_table1a.html

En uppförstoring:

http://www.geoffmetcalf.com/pentagon/images/16.jpg

Vi har bara att välja mellan en Boeing 757 eller en missil...

Ett ganska lätt val...

Jag kan inte se på bilderna om pelaren skulle ha klarat sig eller inte.
Du svarar inte på min fråga.
Flygplanets och missilens färdvägar är väl densamma? Om du använder som argument (bland annat) att flygplanet inte kunde ha tagit vägen ifråga för att ett par pelare då skulle ha raserats, så måste du också förklara hur dessa pelare kunde vara intakta efter det att en missil tagit samma väg.

Åter igen, direkt fråga:

Mvh Q

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in