2002-11-16, 17:34
äldre konto (old)
Ej medlem
rocky

Visst ger det normalt tyngd åt det man skriver om man redovisar vilka källor man fått uppgifterna ifrån, men sen hänger ju mycket på källornas trovärdighet.

Svara mig vilken av dessa två stycken du känner innehåller mest tyngd och känsla att det som skrivs är sant, och vilken som därmed du anser är mest trovärdig.

1.

Prinsessan Victorias vansinnesfärd genom Sälen i 200 Km/h efter fyllefest. Källa: Svensk Damtidning nr 6 -02

2.

Prinsessan Victoria ställs inför ting med anledning av att prinsessan pågreps i utkanten av Sälen efter att ha framfört sitt fordon i otillåten hastighet, samt i berusat tillstånd. Källa: Polisrapport samt inlaga till länsstyrelsen.

Vilken skulle du spontant tro mest på!? Och varför?!

Om du sen studerar de länkar som det kryllar av i Chockads inlägg så kanske du kan, eller rättare sagt bör, se viss likhet med Svensk Damtidnings iver att skapa uppseendeväckande rubriker.

Dessutom så bör du märka att Chockad nonchalerar allt vad offentliga kontrollerade vedertagna och bevisade fakta heter. Medans precis allt, hur fantasifullt och ute i det blå det än kan vara, betraktas som den fullaste sanning på hans egna minst sagt tvivelaktiga sidor han länkar till.

Det sägs ju ofta att det skulle finnas starka syften för Bush & Co för att dra i trådarna för en konspiration mm. Men vänd lite på tanken. Kan det inte vara så att det finns oerhört starka skäl för att förljuga och smutskasta Bush & Co!!?? Och på vilka sätt kan man göra det!? Jo genom att på det fria internet sprida gallimatias och indokrinera lättfångade människor som gärna tror på det mystiska mm.

Jag är fullkomligt övertygad om att det förekommer rävspel inom all politik. Men jag är lika säker på att det finns mer att vinna för Bushs motståndare att på falska grunder smutskasta honom, än han har på att genomföra en så totalt idiotisk och omöjlig konspiration som man från vissa håll vill försöka dupera folk att tro.

Till sist vill jag bara säga att mina teorier egentligen inte är teorier alls. Det är taget från diverse offentliga rapporter och offentligt sända program om händelsen. Det som kan ses i de programmen och det som kan läsas i rapporter mm, kan mycket lätt ses att det äger fullständig förankring i verkligheten, att det är sant mm.

Dessutom så kan man ju med egna ögon se att det som sägs är sant, ang flygplanet mm. Det är bara att titta på byggnadens skador för att direkt kunna avfärda missiltramset som nonsens av folk som inte begriper ett skit om vare sig flygplan sprängämnen eller missiler och dess verkan på byggnader.

Man måste väl begripa att det i polisrapporter finns oerhört mycket mer vittnesförhör som säger samma sak, att de sett ett plan braka in i Pentagon. Det går ju faktisk en 6-filig motorväg direkt utanför byggnaden, så att ingen skulle ha sett planet är fullständigt orimligt. Dessutom så är det ju mitt i en stor bebyggelse med massor med företag och folk i rörelse dygnet runt. Att i det läget ens tänka på att genomföra ett avancerat bluffmakeri är inget mindre än absurt. Lika absurt är det att påstå att man sänt ut ett militärplan för att knäcka och slita upp ett gäng lyktstolpar tvärs öven en på alla tider om dygnet väl trafikerad motorväg och trafikplats, utan att någon skulle ha sett händelsen och avslöjat det.

Det behövs inte mer än en gnutta sunt förnuft för att inse allt detta.
Och jag hoppas du har denna gnutta förnuft rocky!?

Regards
2002-11-16, 17:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Maverick och Kieth W!

Varför är ni så emot att chockad hela tiden hänvisar till de källor, varifrån han fått sina uppgifter? Är det inte så man bör göra när man vill lägga fram bevis eller saker man tror på? Ger inte det ens teorier mer stadga?

Är det bättre att göra som ni två gör, lägga fram de teorier som ni alldeles själva kommit fram till? ops:

Jag själv är dålig på att hänvisa till vilka källor jag fått mina uppgifter ifrån, det erkänner jag. Men jag tycker att en person som hela tiden hänvisar till källor varifrån han fått sitt material ger en mycket mer trovärdighet, än personer som bara griper sina antaganden ur luften. 8O

Vad tycker ni själva?

Enkelt... I alla bedömningar som görs så måste man värdera källan.. Då den hänvisar till fakta som om man dubbelokllar (ibland finns det rena felaktigheter i de länkar han skickar bland annat avseende AGM 86 Tomahawk) är tvivelaktiga då krävs det andra källor för att bekräfta det. Det är grunden till bedömningar.

Sedan de teorier jag har presenterat är i de fle´sta fall inte byggda på gissningar och teorier (framförallt emot teorin om missil anfall samt hur USA skulle reargera samt trögheten i Amerikanska Militära organistaioner och dess senfärdighet) är inte byggda på gissningar utan fakta och kunskap.

Ett exempel... Ett militärt plan utlöser ett nödlarm på plats X MEN USA drar igång en räddningsoperation på plats Y i en annan väldsdel... Blåser av det när man ca 3 timmar senare upptäcker misstaget.. Då befann sig räddningstyrkorna ca 300 m från plats Y.... Ett misstag..På grund av att en person läste en lägesngivning fel.. Åt Helvete fel... Troligen på grund av stress... ett typ exempel på att även den högteknologiska amerikanska militära organistaionen kan göra fel... OCh vara trögtänkt...
Därav att jag inte är förvpnad över att det tog 1,20 min att få upp jaktplan i luften...

Eller.. Avseende NRA (som chockad påstår övervakar luftrummet i USA vilket är faktafel då det är NORAD:S uppgift) att de utrumde...
Det är en sjäölvklarhet om man misstänker fler attacker mot federala byggnader.. Minimera risken... Se till att så få som möjligt är i dem...

Vild gissning... Samma sak hände i FBI:s högkvarter och Langley....

Jag misstror inte Chockad som persone.. men han ssätt att argumentera och lägga fram bevis gör att jag får svårt att köpa det han säger...
Sedan.. Att han i vissa asaker kan ha rrätt och att det finns frågetceken kring olika personers reaktioner och annat... Det är möjligt... OCh en sak jag kan erkänna utan omsvep (liksom att jag första gången när jag såg bilderna på Pentagon undrade varför hålet var litet men då jag inte orkade leta efter annat material så släppte jag det) men det gör inte att jag köper allt han säger.. Och jag kommer aldrig tro att en missil slog in i Pentagon.

Varför?? Jo för att det kunnande jag skaffat under 10 års tid i visa ämnen och metoder att värdera information som jag lärt mig under samma tidrymd säger att det är omöjligt...

Rocky?? *LER* räcker det som svar?? Mer frågor motiveringar ta det som privmess..
Av olika anledningar... *låter om om han var rädd för svarta helikoptrar* :-)
2002-11-16, 18:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Kieth W!

Självklart är det beoende på vilken trovärdighet källan man hämtar uppgifterna ifrån, har.

Men i detta fallet 11/9 som vi pratar om så tror jag inte man kan hitta en direkt säker källa för vad som hänt. Det mesta är spekulationer.

Vill vi läsa om "smutskastning eller förljugenhet" om Bush och få fram sådant stoff såsom du skrev, så är det väl inte lätt att få fram sådan information av svensk media, eller? De går ju alltsom oftast i maktens ledband, det vet vi väl.

Då blir det till att hitta stoffet på internet eller likn. och visst är mycket bara skit på nätet, men det finns många seriösa människor som verkligen vill ta reda på hur sanningen ligger till, som lägger ut sina många gånger mycket mer trovärdiga teorier, än medias.

Vallenbergarna har stort inflytande över svensk media, samtidigt som de är med i "Bilderbergergruppen", som bestämmer riktlinjerna för hur världsordningen ska vara. ops:
2002-11-16, 18:22
äldre konto (old)
Ej medlem
rocky.

Allt som kan verka trovärdigt är inte automatisk sant.

Det är bara att gå till vardagen för att finna liknelser som visar att det kan vara vanskligt att bara gå trovärdighet utan att kontrollera fakta lite djupare.

Ta vanlig reklam.

Där finns mycket som verkar mycket trovärdigt, men som senare i tester kan visa sig vara rena skräpet eller t o m lögn.

Ta en illusionist. De kan få folk att tro på det mesta de ser, men ändå är allt bara bluff.

Vad jag menar är att har man ett mål och en stor drivkraft, så kan man vända och vrida på det mesta så at det för en som är oerfaren okunning eller dåligt insatt i saken, kan låta ytterst trovärdigt. Eller vända och vrida på det som faktiskt är sant, så att man börjar tvivla...

Det är just därför det är viktigt att det som läggs fram som fakta har stöd från flera olika håll, och då från de som har hög erfarenhet och dokumenterat kunnande och trovärdighet.

Regards
2002-11-16, 18:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag kan hålla med dig till vissa delar, men.......

Fortfarande vet man inte alltid vem som levererar sanningen och vem som ljuger.
Bara för att någon har erfarenhet och dokumenterat kunnande och trovärdighet, behöver det inte betyda att den eller de alltid talar sanning.

Då hade världen inte sett ut som den gör.

Pengar och makt kan förvrida huvudet på de flesta människor, tyvärr. :cry:
2002-11-16, 18:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: President Bush och Bin Laden är samma person!

Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Citat:
Ursprungligen postat av Olof Spygagging
Jag instämmer med Varg-Olle!

President Bush och Bin Laden är samma person!!!!

Jag har ju ibland tyckt att det varit smärre luckor i Chockads bevisföring, men nu börjar det klarna. Scenariot är alltså följande:

1. President Bush kapar fyra flygplan med passagerare och besättning, men låter fjärrstyrningen ta över kaparnas och styr alltså två av dem mot WTC där de kraschar. För säkerhet skull spränger han dock även byggnaderna i luften samt pulvriserar dem med sitt superlasenvapen Thel, som han i hemlighet installerat i byggnaderna, Däremot klickar fjärrstyrningen av planet mot Pentagon, så han avskjuter istället en missil mot det och för att göra det riktigt trovärdigt kallar han ut ett flygplan som flyger ner några lyktstolpar framför, samt placerar c:a 50 ton flygplansvrakdelar (och förbrända kroppar) där. Ytterligare ett flygplan har kommit på avvägar, han skjuter då ner detta samt det flygplan som var avsett för Pentagon. Beträffande resterna efter det sistnämnda flygplanet ser han till att det omärkligt försvinner.

2. Bush, som övervakat en stor del av operationen från en lekskola I Florida framträder därefter i TV, basunerar ut att USA är under attack och skyller på en påstådd terroristledare, Bin Laden.

3. Någon dag senare visas ett videoband med denne "Bin Laden". MEN det är alltså president Bush som med skicklig maskering och perfekt dubbning låter "Bin Laden" ta på sig attentaten och kommer med ytterligare hotelser mot USA o.s.v.

4. Bush bemöter upprörd "Bin Ladens" fruktanvärda hotelser, talar om ondskans nästen, trappar upp konflikten och börjar bomba Afganistan.

5. Nytt videoband visas med den blodtörstige "Bin Laden" och med ytterligare fruktansvärda hotelser.

6. Bush framträder på nytt, talar om de fruktansvärda hot USA och världen återigen utsatta för och att USA måste börja bomba Irak.

O.s.v., o.s.v.! Jag är rädd för att det aldrig kommer att slut! För rollen som både USA:s president och terroristledaren Bin Laden ger ju president Bush oerhörda möjligheter!

Frågan är vad vi skall göra mot detta fruktansvärda hot. Vad säger Chockad?!?

Ja, vad ska vi göra med honom?
Usama bin Bush:

http://bushspeaks.com/home.asp?did=41&dir=b

Men faktum är att han i lönndom har ett väldigt intimt samarbete med bin Laden:

http://funnyheaven.tripod.com/abcdef.html

Jag lägger ut mitt ironiska inlägg på nytt och Chockads svar på det, för att visa hur sinnessvagt Chockad resonerar.

Han har alltså ingen anmärkning mot den sammanfattning jag gjort av de många tvärsäkra påståendena han gång efter gång gjort här på Flashback.

Dock verkar han faktiskt inte tro att president Bush och Bin Laden är samma person - även om de tydligen är i djup maskopi med varandra!.

Jag undrar dock: Vem utom Chockad kan få för sig att det kan ligga någon sanning i hans otroligt konspiratoriska och osannolika rappakalja?!? Där han, trots att det måste ha varit tusentals personer inblandade för att åstadkomma vad han påstår, inte har ett enda bevis och - mycket märkligt nog - inte en enda länk där någon pratat bredvid mun att hänvisa till!

Ja, skulle det vara någon som har samma åsikter som Chockad så förmodar jag att han kunde göra honom sällskap på den plats med dystra och sjukhusliknande väggar där man kunde tro att att han stadigvarande vistas.
2002-11-16, 18:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Kieth W!

Självklart är det beoende på vilken trovärdighet källan man hämtar uppgifterna ifrån, har.

Men i detta fallet 11/9 som vi pratar om så tror jag inte man kan hitta en direkt säker källa för vad som hänt. Det mesta är spekulationer.

Vill vi läsa om "smutskastning eller förljugenhet" om Bush och få fram sådant stoff såsom du skrev, så är det väl inte lätt att få fram sådan information av svensk media, eller? De går ju alltsom oftast i maktens ledband, det vet vi väl.

Då blir det till att hitta stoffet på internet eller likn. och visst är mycket bara skit på nätet, men det finns många seriösa människor som verkligen vill ta reda på hur sanningen ligger till, som lägger ut sina många gånger mycket mer trovärdiga teorier, än medias.

Vallenbergarna har stort inflytande över svensk media, samtidigt som de är med i "Bilderbergergruppen", som bestämmer riktlinjerna för hur världsordningen ska vara.

Sant.. Och det du säger är intressant.. visst.: Det finnsmaktstruklturer somstyr näringsliv och även till viss del den politiska agenmdan genom lobbying..
Men att från det gå till att säga att bush iscensatte 11 sept Det är långt-...
Det jag har genom hela debatten gjort är att peka på vissa orimligheter i sättet att disskutetera samt rena faktafel..
MEn jag har också gett minst 1 tips om hur man kan bevisa sin teori....
2002-11-16, 18:49
äldre konto (old)
Ej medlem
rocky

Det är helt riktigt, det händer då och då att knepigheter avslöjas hos t ex en myndighet, antingen i förfarandet i något mål eller händelse. Eller på organisatoriskt eller administrativt plan.

Detta brukar dock avslöjas när flera instanser och myndigheter är inblandade på samma ärende t ex.

Det kan gå ett tag att hålla tätt om något internt om få är inblandade och ingen rotar i ärendet eller dess närhet.

I fallet 11/9 så har sannolikt varenda myndighet i USA haft nåt med saken att göra, och att då någon myndighet, eller myndighetsperson skulle kunna undanhålla eller gravt förvanska fakta eller informaton är osannolikt. Allt har stötts och blötts av en massa olika myndigheter och instanser mm.

Regards
2002-11-16, 18:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Rocky

Jag kan hålla med dig till vissa delar, men.......

Fortfarande vet man inte alltid vem som levererar sanningen och vem som ljuger.
Bara för att någon har erfarenhet och dokumenterat kunnande och trovärdighet, behöver det inte betyda att den eller de alltid talar sanning.

Då hade världen inte sett ut som den gör.

Pengar och makt kan förvrida huvudet på de flesta människor, tyvärr.

Men Just det är ju det vi säger till Chockad.. KÄLLKRITIK...
Han använder det bara på det som är den offi ciella sanninge och sedan påstår att ALLT där är falskt...

Medans allt i sina länkar är sant....
Exempel denna person som tydligen är en profesor med mera..
I min "vardag" eller det som var det mer förr finns det vissa mått på vad som skall till för att en källa skall var bekräftad och det fins faktafel i det som läggs fram som gör att man kan bli tveksam till hela innehållet i paketet....

Visst kan makt och pengar förvrida folks huvuden...

Men borde inte en av alla dessa som är en underbetald Private (menig) som hjälpte till att lasta missilen elelr såg planet flyga an ppå skämen i en radarcentral läckt??? OM det var en missil..
Eller... Denna person som bedömt ljudet som ett missilliknande ljud...
Han har just varit 100 meter ifrån att dö...

Man påverkas av sådant och det gör att vittnesmål inte kan ses som 100% av flera anledningar...

Kan bara gå till mig själv hur jag har reargerat i liknande situattioner och då har hjärta mer än hjärna styrt (eller om man skall vara fysilogisk ryggmärgen har styrt)
2002-11-17, 20:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Missilteorin är mycket plausibel, för att inte säga den enda vettiga förklaringen till Pentagon-attacken, eftersom flygplansteorin inte håller det minsta vid kritisk granskning:

http://www.thepowerhour.com/postings-three/plane-crash-pentagon-hole-photo.htm

http://www.nerdcities.com/guardian/SeptemberEleventh/Schmid/PentagonPlaneCrash.html

http://www.ericfrancis.com/articles/wereitso.html

http://www.ericfrancis.com/articles/wereitso_2.html

http://66.129.143.7/june2aa.htm

http://www.the-movement.com/Pentagon.htm

http://www.worldnewsstand.net/2002/article/5-20.htm

http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=26777

Familjemedlemmar till 11 September-offren stämmer Bush för delaktighet i terrordåden:

http://www.rumormillnews.net/cgi-bin/config.pl?read=22083

Som ni vet så är det klarlagt att Bush var förinformerad om terrorattackerna och gjorde inte ett smack för att stoppa dom...

Han till och med fortsatte med sagostunden med småttingarna i 20 minuter till, efter att även ha blivit informerad om den andra WTC-kraschen och att "America is under attack"...

Tusentals intressanta frågeställningar kring 11 September-kuppen::

http://unansweredquestions.org

500 tabubelagda frågor till:

http://www.scoop.co.nz/mason/stories/HL0206/S00087.htm

Glöm inte att föra in följande länk bland era favoriter:

TUSENTALS intressanta, avslöjande artiklar kring 11 September-kuppen!!!

http://www.keystonereport.com/911.htm

Snacka om att vi blivit förda bakom ljuset...
2002-11-17, 21:12
äldre konto (old)
Ej medlem
du rabblar ju bara upp samma sak om och om igen.
Lille vän, jag kan berätta lite enkel psykologi för dig: Ju fler gånger man upprepar samma sak desto mindre lyssnar genomsnitts människan.

Du är ju på gränsen till rabiat, har du inget annat för dig, än att sitta på nätet och tjata om dina förbannade konspirationsteorier?

Visst vore det enkelt om USA är den stora onda boven i världen, men verkligheten (du kanske har hört talas om den), är inte så enkel, världen är inte vit eller svart.
2002-11-17, 22:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethGecko
du rabblar ju bara upp samma sak om och om igen.
Lille vän, jag kan berätta lite enkel psykologi för dig: Ju fler gånger man upprepar samma sak desto mindre lyssnar genomsnitts människan.

Du är ju på gränsen till rabiat, har du inget annat för dig, än att sitta på nätet och tjata om dina förbannade konspirationsteorier?

Visst vore det enkelt om USA är den stora onda boven i världen, men verkligheten (du kanske har hört talas om den), är inte så enkel, världen är inte vit eller svart.

Angående ditt psykologiska påstående så verkar du ha fel uppåt väggarna!

Man har i massmedia nu i över ett år maniskt upprepat om och om igen att det skulle vara Usama bin Ladin och al-Qaida som ligger bakom 11 September-attackerna (trots att inga som helst bevis föreligger), och
den taktiken verkar fungera bra, eftersom majoriteten av människorna här i landet verkar tro på denna absurda skröna...

Och det är inte fråga om MINA konspirationsteorier, utan det är fråga om teorier som stämmer överens med VERKLIGHETEN!!!

Jag trodde att du vid det här laget, efter alla fakta som du har fått, hade sett igenom bluffen kring 11 September...

Men du kanske vill leva kvar i illusionen, eller...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in