Citat:
Ursprungligen postat av maverick
Chockad.. för fan.. Höj bblicken lite...
1 hur lätt är det att krascha in ett flygplan i en av världens högsta byggnader??
2 Hur lätt är det att krascha ett flygplan i en 8 kantig byggnad med mycket känd position som är STOR
3 hur svårt är det att på "kort" tid omplanera kapa ett plan ta risken att låta det flyga en relativt lång sträcka (man har ju rekat flygplatser i norra USA för att slå mot washognton området och New york och har sina team i denna regionen) samt framförallt
HUR SVÅRT ÄR DET ATT HITA EN RELATIVT LITEN BYGGNAD I EN STORSTAD och sedan styra ett flygplan in i skiten...
det är svårt... Titta på resultaten av vad tränade piloter uppnådde uner balkan krigen 1999.. Ca 75% av uppdragen fick avbrytas.. Varför?? Jo piloterna kunde inte identifiera målen...
Sedan.. Skall du på en kort tid.. (hur långt innann var det känt att presindenten skule vara i Florida?? EN MÅNAD planera om en operation som varit planlagd under lång tid.... För att slå mot ett mål på ANDRA SIDAN KONTINENTEN... Det är fan inte så jäkla lätt.. Tro mig,.. Jag vet.....
Sedan.. Vilka skickas denna informationen till?? OCh hur skal terroristerna få tag på den???
Hur vet du att han filar på et tal om terror dåden???
Källa för informationen tack...
För det andra.. Presidenmt Bush skriver ionte sina egna ta.. Så jag tror knappast han filasde på det snarare läste igonom ett planerat tal om skola med mera...
Inte hålla på och dryfta i 1.20 min innan man skickar upp jaktplan...
Nähä??? Chockad.... Har du någon anning om hur en militär organisation ser ut verkar och fungerar?? Fötrutom det juslila propaganda som skickas upp om hur bra amerikanska militären fungerar (liksom den svenska) skilanden mellan digh pch mig är att jag HAR det.. Och jag är inte förvånad.... 1,20 min från att en helt otrolig händelse inträffar trill reaktion på den...
NEj jag är inte förvånad....
Du lever i en ljusblå värld.... Där du har en massa dimmiga föreställningar hur det skall vara....
Ta en katastrof på svensk plan...
Branden i Gbg... Det dog nästan 100 personer och det är i förhållande till befolning och annat rätt mpnga.. Inte i paritet emd WTC men nära eller ännu hellre Estonia katastrofen...
Hur länge dröjde det där inann en hkp och annat kopm på plats.-....
Titta på ledningen och annat i smabnad med Gbg branden.. Syna den på samma sätt som pentagfon kraschen har gjorts.. Du kommer kunna få det till att den var ett katastrof på många plan.. Även oragnisatoriskt..
Saker av denna magnitud får alla planer att rasa och folk göra despertata sajke.
Du tror att alla mäniskor i alla lägen fattar sunda beslut som är rätt... Och att de ingte kan drabbbas av:
1 hjärrnsläppt
2 Påverkas av den stres de utsätts för
3 höra fel eller uppfatta saker fel pga stress eller oerfarenhet och okunsklkap..
Dyu missar en viktig parameter och hänvisar istället till ditt bondförnuft som inte är lysande....
De länkar du lägger upp.. Var stod det källa till att inga plan skcikades upp??
Det finns en hänvisning till att NORAD inte låter frlyggplan lyfta nmen det emotsägs av en annan källa så den är inte konfirmerad?...
Annars hittar jag bara en massa humbug om att det är fakta att och att med mera..
Men ingenstans en hänvisning till att inga plan lyfta...
Du har för övrigt inte ens kikat påå länkarna jag gav dig.. Där man ser att i basen av byggnaden är hålet bredager än 5 meter?????
Och att det lätt kommer in där???
Avseende bush kommentarer om att han såg olyckan...
Återigen.. Du har en intervju situation.. Saker kan missuppfattas....
Samt.. Kan du bevisa en ORIGINAL tidningartikel/tv sändniing eller radio interju där han säger detta???
Annars är det hörsägen.. Och gäller inte i domstol...
Chockad..
Återigen.. Bygg dina uppgifter på källor som granskas med källkriotik.. För det sknar du.. OCh kunskaper om ämnet....
1 du har bevisat att du inte har en anning om hur en militär org fungerarr frmaförallt inte en amerikansk
2 du har sagt du saknar kunskpaer om misiller
3 du skanar kunskper om officiella doktriner och hur man handlar..
Det du byger dina argunment på är tveksamma webbsidor med taksig material (ej utsatta för källkritik och normala bedömningar av underrätelse) sant det du kallar vanligt bondförnmuft.... Samt ermn till religisöt gränsande tro att världen styrs av underjordiska ordnar....
Och återigen har du bara besvarat drygt hälften av mina frågetecken,......
Apropå källkritik..Länken du hänvisar till,,,, Emperers clothe... de söker donatore...
Om jag ger dem 2 miljoner dollar och ber dem publiocera att Ryssarna hyrde tjetjenska rebeller för att okuppera sin egen ambassad och ger dem utskrifter med mera....
Tror du inte de skulle publicera det för pengarna då???? Det är ju knappaste heller en oberoende källa då....
Hur jag vet att Bush filade på ett tal om terrordåden?
Jag gav redan en källa för informationen, där reportern utanför hotellet fick svaret av Bush att han visste om flygkraschen och att han hade något att säga om det senare (talet till nationen 09.30):
http://emperors-clothes.com/indict/indict-3.htm
Här hittar du hela rapporten till ABC-Nyheterna ord för ord:
http://emperors-clothes.com/9-11backups/abc911.htm#mybust
Man dryftade inte i 1.20 minuter, utan i 1 TIMME och 20 MINUTER, innan man behagade att lyfta sitt första jaktplan...
Lite skillnad det...
Det fanns inga plan som lyfte innan det där planet som sköt in den där missilen i Pentagon ca 09.40...
Hade det funnits uppgifter om att plan skickades upp tidigare så hade jag ju givetvis nämnt det, men nu finns det överhuvudtaget inte sådana uppgifter... 8)
http://emperor.vwh.net/indict/urgent.htm
"The U.S. is supposed to scramble military aircraft the moment a hijacking is confirmed. Yet Myers continues to chat on Capitol Hill, Defense Secretary Rumsfeld works undisturbed in his Pentagon office and the president reads to schoolchildren. Myers’ first statement to the Senate Armed Services Committee on Sept. 13, that no fighter planes had been launched until after the Pentagon was hit, was therefore scarcely surprising. Senators were a little incredulous. And the day before, Dan Rather asked on CBS News:
"These hijacked aircraft were in the air for quite a while…Why doesn’t the Pentagon have the kind of protection that they can get a fighter-interceptor aircraft up, and if someone is going to plow an aircraft into the Pentagon, that we have at least some…line of defense?"
Sedan så ändrade man sin story den 14 September:
http://emperors-clothes.com/indict/faq2.htm
Dan Rather broadcast this cover story on the CBS 6:00 news, September 14th. This was the first time that anybody said planes were scrambled from Langley AFB on 9-11. We did a little research and found 31 references to Langley in the English-speaking mass media, that is newspapers & TV, worldwide, between September 11th and the CBS News at 6 PM on the 14th.
Not one of these news reports about Langley Air Force Base mentioned Dan Rather's excellent new fact!
"The new cover story, that "the planes were sent up but they arrived too late" also arrived pretty late: it was first put forth on September 14th on the CBS 6 PM news. Until that time, top officials said that no planes were scrambled to protect Washington, DC until after the Pentagon was hit. Vice President Cheney was giving out the old story as late as September 16th on the NBC TV program, MEET THE PRESS..."
Här är dom offentliga tal där han sa sig ha sett den första kraschen.
Det första är från Orlandos stadshus den 4 December, och det andra från Ontarios stadshus 5 Januari:
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/12/20011204-17.html
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2002/01/20020105-3.html
Läs, innan du kommer med dina ogrundade påståenden...