2002-11-11, 14:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Tack för länken chockad

Citat:
Ursprungligen postat av gurragurra
Det var ju en detaljerad beskrivning av planet. Jag hade fel om yttermåttet. Som du kan se på sidan 15 så är planet 3.76 brett, inte 3.70 som jag skrev.

Om hålet är 2-3 meter brett så håller jag med om att det skulle vara trångt för ett Boeing. Men hålet är minst fyra meter. Du har fortfarande inte bevisat att hålet är 2-3 meter.

Jag gick in tidigare på Boeings hemsida och fick fram att höjdmässigt, måttet från taket till undersidan på en Boeing 757 är 4.0 meter:

http://www.boeing.com/assocproducts/aircompat/acaps/753sec2.pdf

2.3.1. Ground Clearances

A: 6.27-6.50 meter (från marken till takhöjd när hjulen är nedfällda)

B: 2.26-2.49 meter (från marken till undersidan av flygkroppen)

Subtraherar man det så kommer man fram till 4 METER!!!

Dessotom får man komma ihåg att om "planet" inte kom i exakt rät vinkel med marken, så får man lägga till lite grann, eftersom hela flygplanskroppen ska ha träffat Pentagon...

Med andra ord, för att en Boeing 757 skulle ha lyckats passera igenom det där hålet, så krävs att hålet är minst FYRA-FEM meter stort till både bredd och höjd...

Pentagon har 4 våningsplan med fönster och sedan tillkommer dessutom en höjd på motsvarande ca 2 våningsplan, från det 4:e våningsplanet upp till taknocken, vilket vi kan se här:

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

Detta innebär att varje våningsplan är i snitt 3,6 meter högt, eftersom totalhöjden är 21,6 meter, och hålet på Pentagonfasaden som vi höll på att dividera om motsvarar ungefär ett våningsplan.

Med andra ord så är inte hålet mer än cirka 3,5 meter stort, varav vi lugnt kan dra slutsatsen att det INTE var någon Boeing 757 som drog igenom Pentagon...!!!
2002-11-11, 15:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Synd om dig

Du är fullständigt bindgalen Chockad...!
2002-11-11, 15:20
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av beTa
Citat:
Ursprungligen postat av olofj
Stackars Chockad du är ju helt befriad från minsta vett och sans.

Vem är du själv som anser dej ha rätten att yttra ett sådant omdömme
om chockad?

Är det inte sant menar du?
2002-11-11, 15:47
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Med andra ord så är inte hålet mer än cirka 3,5 meter stort, varav vi lugnt kan dra slutsatsen att det INTE var någon Boeing 757 som drog igenom Pentagon...!!!

Jag borde absolut inte blanda mig i den här diskussionen, den har nämligen förgyllt hela min förmiddag. Kan inte ens minnas att jag och min lillebror var så här envisa när vi var små, och när vi satte igång gav det utslag på richterskalan...

Chockad: Har du överhuvudtaget läst Keith's inlägg?

Släpp det här med hålen någon gång, Keith bif. även lite praktiska övningar, (kanske svårt för en person som dig att veta vad en tegelsten är) men prova det han har skrivit så kommer du säkerligen CHOCKAS av resultatet...

Bygger du väggen hård/tjock nog behöver hålet inte bli större än 1cm, även om du så kör in i väggen med ett Hercules plan i 1000km/h...
(behöver för den delen inte bli något hål alls, men tänkt inte på det nu gubben, det kanske blir förmycket för dig då...)

Lite logiskt tänkande kanske inte skulle skada, och sluta läs/tro på allt skit du ser på nätet/tv/tidningar, ALLT ÄR INTE SANT...

logik logiken subst.
(läran om) konsekvent tänkande
2002-11-11, 16:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maverick
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av maverick
Chockad....
Ett sista inlägg (fan tror det inte själv men...

Förklara hur i hlv man hinner genomföra all logistik runt att sätta en missil i vägge på pentagon utan :

1 någon läcker
2 Hur hinner man? Jag har inte tidschemana men från det att "kapnibngen" misslyckades till att pentagon träffades... 1 timme?? 2 timmar???

1) Det skulle inte förvåna mig det minsta om många av dom där 125 Pentagonanställda som gick åt i missilattacken fick arbetsuppgifter just den dagen i lokaliteterna som drabbades, pga att dom kände till planerna för den 11 September och var emot det hela...

2) Jag skulle tippa att det låg på runt 1 timme. Men som sagt, jag får kontakta Bush först och kolla upp det närmare...

Det riktigt intressanta och otäcka i sammanhanget är att Bushadministrationen hade planerat ut i förväg att just den 11 September och just under attackerna, kl.09.00 på morgonen, så skulle 3000 man inom NRO, en hemlig spaningsavdelning inom säkerhetstjänsten som har hand om att rekognoscera luftrummet, ha en övning där ett simulerat plan med avgång från Dulles i Washington, samma som flight 77..., skulle krascha in i en federal byggnad...

Läs alla artiklarna, otroligt intressanta:

http://www.rumormillnews.net/cgi-bin/config.pl?read=25266
http://www.airdisaster.com/news/0802/22/news.shtml

http://www.rumormillnews.net/cgi-bin/config.pl?read=25255
http://www.911pi.com/honneger.htm

Saken är den att alla 3000 sedan skickades hem när terrorattackerna väl påbörjade, samtidigt som övningen skulle ha satts igång...

*LER* Ja jösses.....
Chockad lilla...
HAr du en anning om hur det funkar på en militär stab???

Ja du ditt argument 1 är vansinne...
Men fortfarande har du inte bemött mina argument...
1 Hur kommer det sig att de ca 50-100 personer som är inblandade i att:

1 Hämta missil i förråd
2 Forsla missil till den plats där den skall laddas (för övrigt eftersom amerikanerna är fixerade vid säkerhet så är detta en plats skilld från de vanliga uppställningsplaterna för flygplan som inte är tillåtna att hantera skarp ammuniation på)
3 Ladda missil
4 Ge dem taxitillstånd (från den speciella uppställningplasten för skarpladdae flygplan)
5 Ge dem direktions anvissningar
6 ger dem startillstånd
7 leder dem mot målet (det är i civilt flygrum så troligtvis måste de ha kontakt med den civila flygledningen också samt flyga på transponder detta är ju ett av de mest trafikerade områdena i världen ...)
8 Ger dem ledning tillbaka efter fällning (eftrsom det är en miltär flight följs den på radar och den kommer troligen visa 2 separerande ekon eftersom en AGM 86 inte är stealthig :P samt att ingen reargerar då de fäller vapen i ett område som INTE är "skjutområde")
9 Ser dem lannda utan missiler
10 Tankar och återfyller ett plan utan vapen som de innan har klargjort med skarpa vapen...

VArför har ingen av dessa läckt???? :?: :?: :?:
Tänk själv :idea:
Det finns 3 flygplan som kan bära AGM 86 B 52 B1b och B2
Dessa har 4 (B1b Lancer) 2 (B2 Spirit) och 6 (B 52 Startofortress) mans besättning.
Borde inte dessa ha berättat något Eller som jag sa innan det skrivbiträde som får ordern att plocka fram en SKARP missil eller den underättelse officer som ger dem flygordern eller en av de meniga som har hjälpt till att ladda planet eller en av de civila flygledarna som ser ett STORT militärt flygplan vara på HELT fel ställe (de var nog i så fall inte bara en utan snarare tio) hur komer det sig att dessa inte har trätt fram emd dessa sensationella uppgifter...
Du kan inte använda argumentet att de tillhör miltären så de kan tystats.. En B52 eller de andra planen syns på radar (med hjälp av tranpondem) och det innebär att även civil flygledning är inblandad...

Snälla.. vill du bevisa en point kom inte dragande med webbsidor om andra saker som strl på hål itan förklara dett.. Kom inte heller med argumentet att CIA har skjutit dom Det faller på sin egen orimlighet....

2 Du säger en timme från att kapningen misslyckades till att missilen slog in i Pentagon
Hur i hlv hinner man
1 ge order
2 plocka ut en missil som är fortfarande på teststadiet och inte på förband utan finns kanske på 2-3 ställen i USA (de flesta av de möjliga platserna ligger faktiskt i Nevada och på General Dynamics fabriker)
3 ladda planet
4 Planera flygvägar
5 ge briefing...
6 Gå ut till planet som står en bra bit bort (plattan för skarp ammunition gör det av naturliga orskaer duu veta merikanernas äkerhetstänk)
7 starta
8 Flyga an eventuellt från västra Usa..
9 Släppa missilen

OCH ALLT DETTA PÅ EN TIMME!!!!!!!!!!!!!
Det faller på sin orimlighet...
Även om Bush hade en direktlina till flygbasen så hinner de inte
Sedan det funkar det inte så att bush rinnger upp en överste på en flygbas och säger "bomba pentagon"
Det fins en "chain of command" det innebär att en order måste komma från rätt håll och President Bush ÄR inte rätt håll... och jag vet... Att mala saker genom en amrikansk militär chain of command tar tid.. De är nämligen världens minst flexibla militär.. de handlar "by the book"

Hela skiten med en missil atack faller på detta.. Det fanns ingen chans at hinna impriovicera detta på den korta tiden..
för hela tanken med missil attacken vilar ju på att detta var en nödlösning.....

Förklara detta hur man hann???
UTAN ATT BYTA ÄMNE ELLER DUNKA EN MASSA WEBBSIDOR I HUVUDET PÅ MIG :twisted: ut förklara själv emd egna ord.. Hur detta gick till

Inann sa du att du inte var expert på missiler....
Så.. Lyssna läs och begrunda det jag skrivit.. För... Även om jag inte kan kalla mig expert... Så kräver vissa individer att jag skall ha ett kunande om det du läser ovan...
Flera av nämnda moment har jag själv varit med om......

3 Förklara för oss hur en 0,5 meter stor missil som är STENHÅRD av uran skapar ett 2,5 meter stort ingångshål. eller ja vänta.. du har erkänt det var 3,5 meter stort ju..Glömde det....

Detta är bara 3 av alla argument som jag har rabblat upp och de andra har du inte kunnat/vågat/veklat bemöta utan du har mumlat ditt mantar om hålet och annat...

Bemöt dessa... Med egna ord och resonemang UTAN att hänvisa till en massa webbsidor som handlar om annat och innehåller vinklad information som vill framdriva en sak och utan att påstå att du måste ringa Bush elelr att CIA har dödat alla inblandade...
Vilket du knappast kommer vilja eller kunna...

Jag fick precis en snilleblixt, angående tidschemat och planens avreseorter!

Om vi först tittar på tidschemat angående de 4 flighterna, så slår det mig
att de 2 "WTC-planen"; 11:an och 175:an båda avgick från Boston,
07.59 respektive 08.14.

Medan de andra 2 planen, som skulle träffa Pentagon och förmodligen Capitolium (tror inte att Bush och hans administration ville bli av med sitt Vita Hus...) båda avgick från klart närmare belägna flygplatser; 77:an som skulle till Pentagon avgick 08.10 från Washington och 93:an som skulle till Capitolium avgick 08.01 från New Jersey.

Så planen man hade gjort upp var ju givetvis att 77:an och 93:an skulle träffa sina mål först...

Man hade givetvis planerat att först börja med ett överraskningsanfall och attackera den militära basen först, nämligen Pentagon, innan WTC-tornen skulle attackeras...!

Varför?

Här kommer en OTROLIGT intressant redogörelse:

"The logical way to implement the assault would have been to hit the military target first, then strike the civilian targets while the military command attempted to regroup and secure Washington. You would think a terrorist mastermind like Osama bin Laden would have thought of that.

Wasn't this supposed to be a very well-planned and coordinated attack? Why would the hijackers wait until the first attack had already been completed (WTC-tornen) before turning the aircraft around to make a nearly 300 mile journey back to their target?

And how would they know that, with both of the WTC towers in flames, the nation's air defense system wouldn't be on the highest state of alert, with jets scrambled in holding patterns over Washington and New York's most sensitive targets?

How could the hijackers possibly have known that they would be able to fly unmolested for some 300 miles heading directly into the heart of Washington, D.C.?

Wouldn't it have made far more sense for the Pentagon attack to have been launched first, utilizing the element of surprise, considering that the Pentagon is obviously a more well-defended installation than is the WTC?"

Apropå tidschemat man hade på sig för missilskjutningen så är det helt klart troligast att det hela INTE var fråga om någon kort improvisation, utan man hade självklart missilförsedda plan klara, utifall det skulle inträffa något streck i räkningen...

Jag menar, planläggningen kring 11 September måste ha föregått månader tillbaka i tiden, så visst hade man sett till att inte lämna något åt slumpen...

Sedan diskussionerna kring exakt vilken missiltyp och dess dimensioner som kom till användning när man bombade Pentagon, det får andra mer pålästa försöka lista ut, jag är inte tillräckligt insatt i just detta.
2002-11-11, 16:56
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Citat:
Det var ju en detaljerad beskrivning av planet. Jag hade fel om yttermåttet. Som du kan se på sidan 15 så är planet 3.76 brett, inte 3.70 som jag skrev.

Om hålet är 2-3 meter brett så håller jag med om att det skulle vara trångt för ett Boeing. Men hålet är minst fyra meter. Du har fortfarande inte bevisat att hålet är 2-3 meter.

Jag gick in tidigare på Boeings hemsida och fick fram att höjdmässigt, måttet från taket till undersidan på en Boeing 757 är 4.0 meter:

2.3.1. Ground Clearances

Dessotom får man komma ihåg att om "planet" inte kom i exakt rät vinkel med marken, så får man lägga till lite grann, eftersom hela flygplanskroppen ska ha träffat Pentagon...

Med andra ord, för att en Boeing 757 skulle ha lyckats passera igenom det där hålet, så krävs att hålet är minst FYRA-FEM meter stort till både bredd och höjd...

Pentagon har 4 våningsplan med fönster och sedan tillkommer dessutom en höjd på motsvarande ca 2 våningsplan, från det 4:e våningsplanet upp till taknocken, vilket vi kan se här:

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

Detta innebär att varje våningsplan är i snitt 3,6 meter högt, eftersom totalhöjden är 21,6 meter, och hålet på Pentagonfasaden som vi höll på att dividera om motsvarar ungefär ett våningsplan.

Chockad--antingen är du imbecill, eller så driver du med oss.

Ponera att en personbil kommer i hög fart mot en långtradares långsida. Vad händer då? Jo, bilens underrede fortsätter in under långtradaren, och kanske ut på andra sidan, man taket skalas bort. På något magiskt vis lyckas alltså en bil som är högre än långtradarens markfrigång ta sig under den. Är inte fysiken underlig?

Precis på samma sätt kan ett flyplans olika delar tränga olika långt in i en byggnad, vilket många också påpekat. Ett flygplan är egentligen inget annat än ett tunt aluminiumskal med ett inre ramverk som är betydligt styvare.

Din taktik att konsekvent vägra svara på frågor eller bemöta kritik, alternativt avfärda den med argument som "det vet ju alla...", "det är ju allmänt känt...", "det är absurdt..." är ett praktexempel på dålig argumentation.
2002-11-11, 17:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Tänkte bara delge 3 stycken ytterst intressanta länkar kring terrorismen som pågår i världen:

Varför Bush egentligen är så mån att börja kriga i Irak:

http://www.wordwiz72.com/iraq.html

Hur Pentagon provocerar fram terrorn i världen:

http://www.counterpunch.org/floyd1101.html

Allt om 11 September , Pentagon-bluffen och hur al-Qaida kollaborerar med Bushadministrationen vid varje större terrordåd:

http://www.propagandamatrix.com/archiveprior_knowledge
2002-11-11, 17:44
äldre konto (old)
Ej medlem
poängen är, käre retardarderade vän, du är inte tillräckligt insatt alls.
Du översätter helt enkelt argument från dina konspirationssidor och kryddar dom med lite egna värderingar, sanningen är att du förmodligen är en 15årig liten snorig skitunge som inte har vett nog att inse när dina argument för länge sedan är slutkörda.

Du är enbart korkad, naiv och fruktansvärt dum.
2002-11-11, 17:56
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av slackern
Du är fullständigt bindgalen Chockad...!

Kan jag väl nästan hålla med om.. Men jag har börjat undra varför han totaliggar mig.. Vägrar ju kommentera min 5-6 frågetecken som jag har rest...

Så´.... Chockad.. Varflr iggar du mig?? För att du inser att jag khar kunskap och rätt???
2002-11-11, 18:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Här är ju ett solklart bevis för att det var mininukes som sprängde WTC.
Självklart är de ju drabbade av radioaktivstrålning och nedfall, för det är ju allmänt känt och vedertaget att damm och particklar i luften oavsett mängd och material inte kan påverka luftvägarna..............

http://www.expressen.se/article.asp?id=128937

Regards
2002-11-11, 18:25
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av abel_kanabel
Citat:

Jag borde absolut inte blanda mig i den här diskussionen, den har nämligen förgyllt hela min förmiddag. Kan inte ens minnas att jag och min lillebror var så här envisa när vi var små, och när vi satte igång gav det utslag på richterskalan...

Chockad: Har du överhuvudtaget läst Keith's inlägg?

Släpp det här med hålen någon gång, Keith bif. även lite praktiska övningar, (kanske svårt för en person som dig att veta vad en tegelsten är) men prova det han har skrivit så kommer du säkerligen CHOCKAS av resultatet...

Bygger du väggen hård/tjock nog behöver hålet inte bli större än 1cm, även om du så kör in i väggen med ett Hercules plan i 1000km/h...
(behöver för den delen inte bli något hål alls, men tänkt inte på det nu gubben, det kanske blir förmycket för dig då...)

Lite logiskt tänkande kanske inte skulle skada, och sluta läs/tro på allt skit du ser på nätet/tv/tidningar, ALLT ÄR INTE SANT...

logik logiken subst.
(läran om) konsekvent tänkande

Fråga din fysiklärare i skolan du går eller gick i om han tycker att det låter logiskt att en Boeing 757 som kraschar mot Pentagon med 30000 liter flygfotogen, skulle efterlämna ett 3,5 meter stort hål, för att sedan efter att ha kraschat in i den starkt armerade betongväggen och smakat på hettan från den enorma explosionen, skulle ha kunnat samla till sig nya krafter och forcera igenom ytterligare 5 kompakta betongväggar och slutat sin färd här:

http://www.asile.org/citoyens/numero14/missile/missile_en.htm

Var beredd på ett sådant här svar av din fysiklärare:

När man från Pentagonhåll för några månader sedan påstod att precis allt av "planet" pulvriserades och smälte bort i kraschen, att det var av den anledningen som det inte fanns några vrakdelar att hitta, höll du med dom då också?
2002-11-11, 18:50
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Citat:
Citat:

2.3.1. Ground Clearances

Chockad--antingen är du imbecill, eller så driver du med oss.

Ponera att en personbil kommer i hög fart mot en långtradares långsida. Vad händer då? Jo, bilens underrede fortsätter in under långtradaren, och kanske ut på andra sidan, man taket skalas bort. På något magiskt vis lyckas alltså en bil som är högre än långtradarens markfrigång ta sig under den. Är inte fysiken underlig?

Precis på samma sätt kan ett flyplans olika delar tränga olika långt in i en byggnad, vilket många också påpekat. Ett flygplan är egentligen inget annat än ett tunt aluminiumskal med ett inre ramverk som är betydligt styvare.

Din taktik att konsekvent vägra svara på frågor eller bemöta kritik, alternativt avfärda den med argument som "det vet ju alla...", "det är ju allmänt känt...", "det är absurdt..." är ett praktexempel på dålig argumentation.

Låt oss ponera att "planet" skalades av som du säger. Anser du att några
delar av planet, efter att ha färdats igenom explosionen och eldhavet inne
i Pentagon, var så pass intakta att dom hade möjlighet att penetrera yttrligare 5 av Pentagons betongväggar och en massa andra väggar däremellan och hamna här:

http://www.asile.org/citoyens/numero14/missile/missile_en.htm

Är det möjligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in