2002-11-13, 22:49
Bannlyst
Det måste väl ändå vid det här laget stå klart för Chockad att Bin Laden och president Bush är samma person?

Det börjar i varje fall bli alltmera självklart för vissa Bush-oppositionella kretsar i USA (ja, de finns, men än så länge under jorden med sina webbsidor)!!

Ena gången framträder alltså president Bush och uttalar diverse hot mot Irak m.m. Nästa gång uppträder han med en mycket skicklig maskering och omärklig dubbning av språket som terroristledaren Bin Laden och uttalar saker som trappar upp det ytterligare. Varefter president Bush på nytt framträder...Och så fortgår det alltså hela tiden.

Men jag och många andra har genomskådat detta. Och jag antar att du också har gjort det Chockad!
2002-11-14, 00:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Några frågor till alla er som verkar så insatta i detta ämne?

Hur många människor fanns det i den delen av pentagon, där planet/missilen gick in?
Hur många människor satt i planet, om det nu var ett plan?

Jag kan ha fel, men jag tror mig aldrig ha hört nå´efterspel till just kraschen i pentagon, av vare sig presidenten eller media.
Det borde ju rimligtvis vara väldigt många omkomna människor här också, eller?

Varför är det bara krascharna i WTC som nämns för världen?

Lite underligt tycker jag! :?

Det var 125 Pentagon-anställda som gick åt i missilattacken.

Det var 50 passagerare och 6 i besättningen på planet.

Planet lyfte kl.08.10 från Dulles i Washington och som säkerligen var tänkt att som första plan krascha i Pentagon, speciellt också med tanke på att det lyfte från samma stad där det tilltänkta målet låg, innan dom andra skulle till Capitolium (min gissning) och de bägge WTC-tornen. Gör man en storskalig attack i den här omfattningen, så tar man ju givetvis Pentagon först av allt, men tydligen funkade inte fjärrstyrningen på 757:an som den skulle...

Det intressanta i sammanhanget är också att dom första rapporterna som kom ut från Pentagon-attacken var att det skulle ha varit en bomb som hade utlösts i den där militära lastbilen som syns längst till höger här:

http://80.67.174.60/citoyens/numero13/pentagone/images/facade-intacte-hte-def1.jpg

Det var AP som var först ut med den nyheten, men sen så tog det runt en timme innan rapporteringen från Pentagon ändrades till att det skulle ha varit frågan om ett flygplan. Jag menar, hade det verkligen rört sig om ett Boeingplan, så skulle man inte ha förväxlat attacken med något annat...

Det hela beror ju självklart på att, innan desinformationen sattes in, att det inte var några vittnen som såg något plan krascha in i Pentagon.

Men som sagt, sen när deinformationen sattes igång så "steg det fram" plötsligt personer som påstod sig ha sett passagerarplanet.

Här kan ni läsa om alla vittnen som upplevde det hela som att det var frågan om något missilliknande som slog in i Pentagon:

http://www.asile.org/citoyens/numero14/missile/temoins_en.htm

Att inte kraschen i Pentagon nämns så mycket nuförtiden i världen beror på att människor börjar vakna upp till sanningen, att det hela var en cover-up!

Mycket intressant också det här med det skumma mobilsamtalet från Barbara Olson, som var ombord på 77:an. Läs här så förstår ni att det inte har gått till riktigt på det sätt som vi har matats med:

http://www.sweden.com/forums/showthread.php3?threadid=4468

http://homepage.ntlworld.com/steveseymour/lies911/lies.htm
2002-11-14, 00:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kieth W
Nu skiter jag fullständigt i Icke m fl..

Det vi debatterar på denna tråd är i huvudsak om det var en missil eller inte som träffade Pentagon.

Ja egentligen är vi väl ca 99,9 % som har fullkomligt klart för oss att det utom alla rimliga tvivel är klart bevisat att det var just det plan som det rapporterats vara och ingen missil.

0,1 % anser att det bara kan vara en missil, och försöker styrka dettamed en obeskrivlig mängd fabler och rappakalja.

Man måste ju för herrans namn i detta fall fatt att det i området vi talar om finns hur mycket folk som helst i rörelse hela dygnet. Det går en 6 filig motorväg direkt utanför Pentagon med full insyn mot byggnaden. Där jobbar tusentals personer i och runt Pentagon. Det är FULLKOMLIGT OMÖJLIGT att genomföra en bluffmakeri-händelse i detta område, och det är fullkomligt omöjligt att alla hundratals ja kanske tusentals personer som under och efter händelserna är inblandade i räddnings och röjningsarbete skulle hålla truten eller ljuga så att en bluff skulle klara sig utan avslöjande.

Använs ert sunda förnuft för hela friden!!!

Regards

>>...att det utom alla rimliga tvivel är klart bevisat att det var just det plan som...<<

Du är bra rolig du, Kieth...

>>...det är fullkomligt omöjligt att alla hundratals ja kanske tusentals personer som under och efter händelserna är inblandade i räddnings och röjningsarbete skulle hålla truten...<<

Inte på långa vägar omöjligt!

Jag tror inte att Pentagon-personal eller FBI-män hade något vidare emot att hålla truten om bluffen, och på så sätt automatiskt se sina anslag öka med astronomiska siffror tack vare Bushs nya "krig mot terrorismen"...

Och dessutom, som jag nämnt tidigare, man är rädd om sina jobb och sina liv, så man vill inte stöta sig med överheten i onödan...

Och för det tredje så vill dom väl inte ta risken att bli ansedda som några opatriotiska figurer eller som några konspirationsteoretiker bland allmänheten... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Men det är ett väldigt uppvaknande på gång världen över just nu kring vad det var som egentligen hände den 11 September...

Till sist, så ska du få ett till guldkorn av mig att läsa, mycket intressant och tankeväckande, onekligen:

Missing: Air Traffic Control Conversations

"Now, let's look at the contemporaneous media coverage of Operation 911. Did you notice that during the event and for weeks after, we heard no excerpts from the conversations between the air traffic control centers and the pilots of the four aircraft?
Those conversations are recorded by the air traffic control centers. Surely those conversations were newsworthy. They should have been available to the media immediately. Why didn't we hear them? I believe the answer to this question is simple:

If we could hear the conversations that took place, we would hear the airline pilots telling air traffic control that the controls of their airplanes would not respond. The pilots, of course, would have no way of knowing that their craft had been fitted with Global Hawk technology programmed to take over their planes.

But no, we MUST believe the crashes were the work of Muslim terrorists. Therefore we were not permitted to hear the news as it happened. We will have to wait for the FBI/military intelligence people to cook up doctored and fictional conversations. They will then serve them to the public through the complicitous mass media and strategically placed "investigative reporters," and we will be asked to swallow them. Many of us will."
2002-11-14, 01:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Snälla Chockad, säg att du driver med oss!!!?? För så urbota korkad hjärntvättad och naiv som du visar prov på att vara kan väl inget som går upprätt och kan hantera kniv och gaffel ändå vara!!???

Och som vanligt så törs och kan du inte besvara alla de konkreta frågor jag och andra ställt till dig.

Du är fan en mantra personifierad.
2002-11-14, 01:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Hittade 2 MYCKET intressanta inlägg kring fjärrstyrningen av Boeing 757 och 767 som är de 2 Boeingtyperna som har teknologin att kunna bli utsatta för fjärrstyrning...

Dessutom handlar dom om att några mobilsamtal knappast kunde ringas i dom höjderna och farterna det var frågan om...

Mycket läsvärt, riktiga ögonöppnare:

http://www.sweden.com/forums/showthread.php3
threadid=4536&pagenumber=1

http://www.sianews.com/modules.php?name=News&file=comments&sid=48 &tid=41&mode=&order=&thold=

Hmm, det här var intressant, vilken höjd flög planen på när under telefonsamtalen? vilken är maxhastigheten för att man skall kunna ringa från ett flygplan?

För övrigt väntar jag också på att du skall svar på Macvericks frågor samt Keiths fråga om din ålder och utbildning.

Jag är också medelålders som Kieth, men har inte riktigt lika omfattande teknisk utbildning bakom mig som han. Men det lider jag inte av, jag har i alla fall mitt sunda bondförnuft kvar; man kan bara inte påstå att en Boeing 757 efterlämnar ett 3,5 meter stort hål på bredden...

Sedan så skickar jag en gång till den ena länken av de 2 ovanstående, som inte kom fram som den skulle. Här har du den igen, handlar om Boeing 757 och 767, hur de blev fjärrstyrda:

http://www.sweden.com/forums/showthread.php3threadid=4536&pagenumber=1
2002-11-14, 02:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maverick
Chockad

Om du scrollar tillbaka.. Så fins det ca 10 frågor jag har ställt dig som svävar obesvarade...

Du drar en slutsats av att de skulle sätta bush i sääkerhet på lsöa fakta.

1 Vet du hur den amerikanska mediadoktrinen är???
2 Vet du hur de skulle reargera i en situation om de blir anfallna
3 Återigen... Du har en källa till varje påsående?? eller har flera olika ndivider hört samma sak

Sedan återigen... Detta sker i New York..
Presidenten befinner sig på en plats där det är svårt att finna honom.. Kanske att han är säkrare där han är...

Men för att ge dig ehjälp i ditt amatörfordskande...

Ta reda på vad vicepresidenten gjorde efter den andra attacken??+
Det är det intressanta io sammanhanget....

OPch fraqmförallt efter 2:a attacken.. Den första kan ha kommit undan i ett frentiskt informationsflöde som en "olyckshändelse.."

Återiogen... Hans sätta att reargera är rätt..
ÖB (i detta fallet bush då han är USA:s ÖB) skiter i minutakttiska saker..
Han har ansvar för strategiska beslut... Inget annat...
Om han skulle ge sig in emd sin bristande kunskap och börja ge order äör det fel..
Då är det bättre att

1 Konstatera att han är relativt säker (han lokalisering är på en skola som är rätt svår att hitta och attackera hade varit annorlundaom han suttit i Vita hus3et eller capitolium
2 Säkra succesionordningen om det värsta skulle ske (med andra ord se till att vicepresidenten kan ta vid om bush dör med andra ord evakuera honom)
3 Se trill att behåll lugnet för att inte skapa panik
4 Se till att ha ett tal klart för media
5 BEHÅLL LUGNET och informmera media...
6 Låt dina underlydande jobba häcken av sig emd information säkerjet och reaktioner...

Sedan ta dig till en säkrare plats (exempelvis en annonym flygbas i mellanvästern)..

För övrigt.. Bush har inte gett order om jalktplanen.. De besluten fatades på lägre nivå...
Vad har du för källa till tiden för att jaktplanen lyfte??

Sedan är det väl inte så konstigt att det tar TID att skicka upp jaktplanen.. Tänk efter.. Hur kul är det att skicka en order till en jaktbas med uppgift att skjuta ner upp till 400 pers i olika flygplan och deta är AMERIKANSKA MEDBORGARE.
Ett sådant beslut dryftas en del inan det skickas......

Sedan- Har du ens tittat på
http://www.ifrance.fr/silentbutdeadly/pentagonxox3.jpg
Hur fan kan du få till det att det hålet på bottenplanetr är för litet????????
På alla bilder du visat har bottenplanet varit invävt i rök occh framförallt skum från brandbilar... Man kan inte ens se det....

Men kika man på denna så.. Ser man att det är större på bottenplanet.. Och som du själv söger.-. De förstärkningar som finns är i nederdelen av planet.. Så det hålet du pekar på är på andra våningen (ungefärr) där en B 757 faktiskt är ca 3,5 meter bred............ Så visst skitten går att få in där....

INTE ALLS svårt att finna honom, hans skolbesök i Emma Booker-skolan i Sarasota var till och med utannonserat för allmänheten:

http://emperors-clothes.com/9-11backups/fns930.htm

Dessutom, här kan du läsa vad secret service har för ansvar vad det gäller presidenten. Läser du det följande så förstår du mycket väl varför man inte var ett dugg oroade för presidenten...

http://emperors-clothes.com/indict/indict-3.htm

"The Secret Service has long been aware that one of the trickiest security dangers is posed by a suicide attack from a hijacked commercial airplane from a nearby airport. On a day when planes were being hijacked from different airports and crashing into buildings, a top security precaution would be to keep the President away from a publicly announced appointment at a building near an airport.

The Booker School is fewer than 5 miles from the Sarasota-Bradenton International Airport. (10)

HERE'S WHAT WE KNOW SO FAR

1) Before President Bush left his hotel, the Secret Service knew a hijacked plane had ploughed into the World Trade Center, a building that symbolized US power.

2) The President is the most obvious individual target for a terrorist attack.

3) The President was scheduled to visit the Booker School that morning. The visit was of no importance - that is, he could easily cancel it. His schedule was publicly known, down to the minute he would give a televised talk on education - 9:30. (11)

4) Assuming the official story was entirely true, there was every reason to believe that a terrorist had flown a plane into the WTC. Therefore a terrorist might fly a plane into the Booker School to kill Bush - arguably a bigger victory than ramming the WTC. This danger was increased by the proximity of Sarasota-Bradenton International Airport.

Moreover, the WTC attack might signal the start of a broader terrorist attack, In that case it was certainly possible that heavily armed terrorists would attack the Booker School on the ground.

HERE IS THE BURNING QUESTION:

Given the Secret Service's obligation to protect the President;

Given the Secret Service's open line to the FAA and therefore its knowledge that a plane had been hijacked and subsequently ploughed into the World Trade Center;

Given the potentially deadly threat to President Bush if he proceeded to a public place, on schedule, as announced the day before and known to everyone in the region;

There is only one explanation for the Secret Service allowing President Bush to take the deadly risk of going to the Booker School on the morning of September 11th.

George Walker Bush knew the plans for 9-11. And because he knew those plans, he knew that nobody was going to attack the Booker School."

SOM SAGT, secret service visste om kapningen innan första kraschen, så dom visste DEFINITIVT om att det inte var en olyckshändelse!!!

Dessutom så är inte det det första man kommer att tänka på, när det nu var fråga om utmärkt sikt och väldigt klart och fint väder, att det är en olycka när ett stort passagerarplan i såna förhållanden kör in i New Yorks största skrapa...

Apropå behålla lugnet, Bush till och med skrattade och skämtade med barnen, detta efter att just ha blivit informerad om att ännu ett plan hade kört rätt in i WTC med förmodligen tusentals dödsoffer som följd och fått höra att "America is under attack"...

Knappast något naturligt beteende att sitta kvar och lattja med 7-åringar i ytterligare 20 minuter till, medan landet just som bäst håller på och drabbas av tidernas terrorattacker... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Se till att ha ett tal klart för media, säger du...

Om det nu skulle legat till på det viset att Bush INTE kände till att terrordåden skulle komma den 11 September, hur kommer det sig då att Bush redan när han är på väg till skolan från hotellet (ca kl.08.50) håller på och filar på sitt tal han tänker hålla 09.30...?

Och detta bara några minuter efter att det första planet kraschat in i WTC... 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

ALLTSÅ VISSTE BUSH OM ATT DET VAR FRÅGA OM TERRORATTACKER!!!

Och att han och hans manskap ändå drog till den där skolan, istället för att sätta sig i säkerhet, stärker ju ännu mer den uppfattningen!!!

Med andra ord var man inte det minsta oroad för presidentens säkerhet, och varför skulle man varit det? Man visste ju själva om precis vilka mål som planen tänkte attackera...

Apropå jaktplan, man ska inte behöva dryfta i över 1 TIMME och 20 MINUTER innan man skickar upp jaktplan, efter att man fått veta att flera plan har kapats...

Dessutom, man MÅSTE INTE skjuta ner de kapade planen, men man måste åtminstone omedelbart upp för att GENSKJUTA plan som har kommit ur kurs, och för sådant behövs det inte hållas på att dryftas hit och dit om, utan det är sådant som bara ska ske automatiskt och omedelbart, inget snack om saken!!!

Att detta ska vara standardförfarande kan du läsa om här:

http://emperors-clothes.com/indict/indict-2.htm

Här är ett exempel när man till och med skickade upp ett par F-15 plan och ett par F-16 plan omedelbart efter att Payne Stewarts privatplan kommit ur kurs:

http://abcnews.go.com/sections/us/DailyNews/plane102599.html

Men den 11 September struntade man totalt i att skicka upp ett endaste flygplan, och varför skulle man förresten bry sig om att göra det, när man själva låg bakom händelserna den 11 September...

Källa till tiden när jaktplanen lyfte, frågar du om.

Det lyfte inte ett enda jaktplan fram till tiden kring missilträffen i Pentagon, som skedde ca kl.09.40. Här kan du läsa fyra superba artiklar kring faktumet att man inte rörde en fena på närmare en och en halv timme... 8O 8O 8O 8O 8O

http://www.nypress.com/14/50/taki/bunker.cfm
http://emperors-clothes.com/indict/indict-2.htm
http://emperor.vwh.net/indict/urgent.htm
http://www.rense.com/general18/atcd.htm

Snacka om att luftförsvaret tog tjänstledigt den 11 September...

Apropå planets bredd så har jag redan nämnt ett flertal gånger att Boeing 757 är cirka 5,3 meter brett just vid det partiet där vingarna kommer samman med flygkroppen, man får alltså lägga till ung. 0,75 meter på bägge sidor om flygplanskroppen, just där vingarna möter flygkroppen.

Titta själv:

http://airliners.net/open.file/256351/L

Du får helt enkelt börja ge upp tanken på att den där grejen kom igenom det där 3,5 meter breda hålet på Pentagon...

Jag vet att det kan kännas svårt att göra det, men det är bara att inse fakta... 8) 8) 8)
2002-11-14, 03:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius
Chockad skrev:
Citat:
Genom att dra in missilen i Pentagon så fick terrordåden 11 September mycket bättre effekt, det var ju som en direkt krigsförklaring mot USA,
så att man därigenom fick klarsignal att påbörja sitt 10-åriga krig i Arabländerna. Sen att man drog in den i sitt eget försvarshögkvarter hade ju den fördelen samtidigt att inga skulle kunna drömma om att det var Bushadministrationen själva som låg bakom, utom några idiotförklarade "konspirationsteoretiker" här och var... 8) 8) 8)

Apropå Cains teori, har inte hört om den tidigare. Sifferlekar i all ära, men det attraherar mig inte så mycket.

Om jag varit i USA?

Nej, men jag skulle väldigt gärna vilja åka dit och träffa Bush och ta reda på vad det är som driver honom och vad det är han är ute efter egentligen...

Gillar du inte sifferlekar, då måste jag ha missförstått dig för du hade ju en del teorier om siffran 11. Fast du kanske bara gillar vissa siffror?

Jag har läst samtliga inlägg men jag har inte riktigt förstått poängen med att ha en sådan gigantisk operation med att plantera ut "bevis" i form av lyktstolpar, en ofantlig massa människor som ska hålla tyst. Jag förstår inte heller det som du skrev i nåt av de senare inläggen att ett bevis var att Bush redan hade ordnat TV tid så att han kunde prata om detta, tror du att han hade varit tvungen att vänta tills det var dags för nyheter eller?

Hade det inte varit betydligt enklare att dra in några missiler här och där och skylla på någon annan? verkar så omständigt med flygplan med fejkade passagerarlistor, samtidigt som ändå några skulle offras. Därtill få till det på den 11 september som jag förstått du bevisat är Bush favorit siffra.

Okej , låt oss anta att allt du skriver är sant. jag bara undrar, finns det inga enklare sätt att göra samma sak. det känns så osannolikt spektakulärt, vill man inte hålla en relativt låg profil om man gör tidernas cover-up?[/quote]

Det är inte jag som gillar siffran 11, utan det gör dom där hemliga ordnarna som bland annat Bushmannen är med i, "Skull & Bones".

Som sagt, varför man vart tvungna att plantera ut en massa "bevis" kring Pentagon, var ju pga att man misslyckades med det man hade planlagt, att få dit 77:an medelst fjärrstyrning, där piloten fick kontroll över planet, så man tog till en nödlösning och avfyrade in en missil istället i Pentagon.

Man ville göra det så spektakulärt som möjligt, genom att använda sig av flygplan så att hela världen kunde se det i sina TV-apparater och förfasas över "terrorismen" och så att Bushjuntan därefter skulle få alla sorts befogenheter och anslag för sina expansiva krigsplaner han hade innan 11 September, som han sedan började sätta i verket efter 11 September,
eftersom han fick grönt ljus av den amerikanska befolkningen...

Här kan du läsa en extremt intressant artikel vad det egentligen är som driver Bush och hans kompisar:

http://www.geocities.com/northstarzone/WAR.html

Apropå TV-tiden kl.09.30 som hade lagts in i programtablån så sent som dagen innan 11 September, alltså 10 September, gjordes för att det officiellt var "menat" att han skulle tala om skola och utbildning l
på TV kl.09.30 den 11 September från den där lågstadieskolan, men den egentliga orsaken varför den där tiden bestämdes åt Bush dagen innan var för att den skulle användas av honom som ett tal till nationen kring
terrorattackerna...

Bara det BEVISAR ju att Bushadministrationen t.o.m. visste om EXAKT när terrorattackerna skulle ske den 11 September...

Och det är ju klart att man visste, när man själva låg bakom det hela...

Och att man valde just tiden 09.30 var för att tills dess så var det menat att alla 4 planen skulle ha träffat sina mål, men man misslyckades lite med Pentagon där man fick skjuta in en missil istället för det där planet,
och i 93:an som förmodligen var menat att fjärrstyras in i Capitolium fick piloten också kontroll över fjärrstyrningen. den sköts senare ner i närheten av Pittsburgh i Pennsylvania:

http://www.flight93crash.com

Att skjuta in en missil även i Capitolium var nog ett lite för vågat företag, med större risk för att bluffen skulle ha uppdagats och dessutom att träffa
Capitolium på ett sånt sätt med en missil att det inte skulle ha lagts märke till var nog lite för våghalsigt...

Intressant förresten att man väntade med att lyfta sitt första jaktplan tills Bush var färdig med sitt tal kring 09.35...

Det skulle man ju redan ha gjort 1 timme tidigare, då man fick reda på att det hade kapats plan i Boston...

Men näe, det var ju menat att planen skulle få träffa sina mål ostört... 8)
2002-11-14, 05:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varg-Olle (?)
Chockad skriver ovan:

"Bush VISSTE redan efter den FÖRSTA WTC-attacken kl.08.45 vad det hela var frågan om, eftersom FAA redan kl.08.20 hade fått reda på att det första planet var kapat och sedan hade genast meddelat secret service detta, vilket givetvis även då Bush informerades om!

Inget snack om saken"

Det är endast i Chockads egendomliga föreställningsvärld som president Bush måste ha informerats om denna, som det ursprungligen föreföll som vanliga flygkapning, varför skulle han det? Annorlunda blev det naturligtvis när ett plan körde in i WTC.

Eftersom det ovan nämndes det vill jag redovisa de två direktsändningar som kom igång strax efter den första attacken mot WTC. De finns fortfarande på Internet.

Jag skrev alltså den 2 oktober ett inlägg till Chockad http://forum.flashback.se/viewtopic.php?p=69375&highlight=#69375:
"Inget TV-bolag låg givetvis ute med sändning av kraschen, men strax efter gick det största amerikanska TV-bolaget ut i direktssändning. Man är bara någon kilometer från WTC och spekulerar över om det är olycka eller attentat samtidigt som man visar bilder och närbilder av det brinnande tornet, när plan nr 2 brakar in i det andra tornet.

http://barbra-public.alexa.com:8080/ramgen/net/ia204/10/TV_WDC-A_200109111300.rm (och för säkerhets skull även länken
http://tvnews1.televisionarchive.org/prog/detail?channel=WDC-A )

Det är uppenbarligen början av denna direktsändning Bush har sett och hört talas om, men han vet inte heller om det är en olycka eller attentat förrän han under sagostunden får information om att ett plan till träffat tornen.

Chockad som bl.a. bygger sina konspirationsteorier på att Bush uppträtt som om han hade förhandsinfomation om attentatet, har efter vad som senare framgår av debatten inte ens känt till att det gick pågick en TV-utsändning om det när han besökte lekskolan. Men Chockad har med ledning av ovanstående länk fått fram att denna troligen startade 08.59, vilket gör att Bush ändå denna väg inte blivit informerad.

Men som jag sedan påpekat för Chockad visade ovanstående klipp inte hela TV-sändningen, vilken alltså började ännu tidigare.

Jag har nu fått fram denna länk som är
http://barbra-public.alexa.com:8080/ramgen/net/ia204/10/TV_WDC-A_200109111230.rm

Där bryter alltså programledaren TV-sändningen med anledning av en "explosion" inträffat i WTC och en kamera går omedelbart över dit. På den Realplayer jag har är det c:a 6 snäpp från slutet på skalan. Observera dock att ABC News (det är dom som sänder inte CNN) strax efter återigen kommer upp i rutan, därefter programledaren, varefter kameran återgår till WTC. Jag uppskattar tiden för annonseringen av "explosionen" och den samtidiga kameran på WTC till c:a 08.50, men den som vill kan nog få en säkrare uppgift.

Detta alltså om Chockads konspirationsteorier med allehanda länkar, där han skall bevisa att Bush måste ha haft förhandsinformation om attentatet, men som sagt inte känner till att han uppenbarligen fått denna samma morgon genom ABC!
----------
Upptäckte när jag kollade på nytt ytterligare en TV-utsändning strax efter det första attentatet nämligen http://barbra-public.alexa.com:8080/ramgen/net/ia204/9/TV_CNN_200109111230.rm
från CNN. De bryter direkt programmet, kameran går över till WTC. Minst 6 snäpp från slutet av markeringen, varför det är möjligt att denna sändning började något tidigare än ABC:s.

I övrigt avstår jag vidare från att diskutera med Chockad, det är absolut meningslöst och jag vet fortfarande inte om han med sitt tragglande om samma saker och med samma argument månad efter månad är sjuk eller driver med oss.

Dock vill jag meddela, för att i någon mån föregripa Chockads nästa sensationella påstående, att president Bush och Bin Laden är samma person!

Det är INTE så ofta som flygkapningar sker i USA, så du kan nog KALLT räkna med att secret service nämnde det till honom när dom själva fick reda på det någon gång efter 08.20...

Och bevisligen så sa ju Bush till en reporter precis när han kom ut från hotellet ca 08.50 att han kände till den första kraschen och att han till och med redan verkade ha FÖRBERETT att ta upp det hela lite senare (talet till nationen kl.09.30)...

Vilket i sin tur betyder att han måste ha diskuterat igenom detta först med sina rådgivare osv...

Vilket i sin tur betyder att när herrarna fick reda på den första kraschen kl.08.45, måste de redan då ha känt till att det var frågan om terrordåd, för varför skulle de annars bestämma att Bush skulle ge ett TV-tal till nationen kring detta, om det nu bara hade varit frågan om en olyckshändelse...

Vilket i sin tur betyder att Bushadministrationen måste ha känt till terrordåden i förväg, för hur skulle de annars på bara de 4-5 minuter som hade hunnit förflyta efter första kraschen, ha hunnit få information och full vetskap om att det verkligen var frågan om terrordåd och dessutom ha hunnit med att både diskutera sinsemellan och besluta att Bush skulle tala om detta på TV till nationen kl.09.30... 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

http://emperors-clothes.com/indict/indict-3.htm

The reporter said to the president, 'Do you know what's going on in New York?' He said he did, and he said he will have something about it later. His first event is about half an hour at an elementary school in Sarasota, Florida."
'ABC News' Special Report

Dom här TV-sändningarna du snackar om kom alltså igång någon gång kring 08.50, som du också själv tror, men då var alltså Bush redan PÅ VÄG ut från hotellet!!!

Han skulle ju påbörja lektionen med 7-åringarna kl.09.00, så det bevisar ju att han knappast satt på hotellet och slötittade på CNN eller ABC runt 08.50-08.55...

Dessutom så har Bush vid ett par officiella tillfällen sagt att han SÅG det första planet krascha mot WTC just när det HÄNDE, och på dom där TV-sändningarna du länkar till så hade kraschen redan hunnit ske...

So much for that...

Detta betyder med andra ord att han måste ha sett själva kraschen på säkerhetstjänstens egna intern-TV... 8O 8O 8O 8O 8O

Och det faller ju sig helt naturligt, om nu Bushadministrationen hade förkunskaper om attackerna... 8) 8) 8)

Här är en massa intressanta, tänkvärda kommentarer kring det hela:

http://www.rense.com/general17/lie.htm
http://serendipity.magnet.ch/wot/bushflub.htm

Här är dom offentliga tal där han sa sig ha sett den första kraschen.
Det första är från Orlandos stadshus den 4 December, och det andra från Ontarios stadshus 5 Januari:

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/12/20011204-17.html
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2002/01/20020105-3.html

Så enligt George W Bushs egna redogörelser så SÅG han det första planet
krascha in i WTC, och eftersom inga vanliga TV-bolag filmade första kraschen just när det hände, utan kom in i sändning först några minuter efter att planet hade krasckhat, så återstår bara att anta att Bush såg det hela på Intern-TV... 8O 8) 8O 8)
2002-11-14, 07:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
En sak som bör poängteras är att Chockad använder en del minst sagt tveksamma länkar som "bevis" för sina teser. Till exempel har han länkat till David Ickes webplats, vilket borde få vilken tänkande individ som helst att reagera.

David Icke är en engelsman som gjort sig känd genom att påstå att alla engelska kungligheter, familjerna Rotschild, Rockefeller och amerikanska presidenter inte bara är medlemmar av Illuminati, ett hemligt "råd" som styr all narkotikahandel (och praktiskt taget all annan handel) i världen, utan även att dessa personer egentligen inte är människor, utan förklädda reptiler från yttre rymden. Dessa skepnadsskiftande reptiler (alla engelska kungligheter, alla USA:s presidenter) samlas enligt Icke regelbundet för att tillbe Satan och offra spädbarn till honom. Jag antar att detta sker vid samma tillfällen som de träffas för att bestämma över världens narkotikahandel.

När chockad hänvisar till David Ickes hemsida Så tror jag att de tänkande indivederna bara ger chockad mer trovärdighet.

Visserligen har han en hel del vettigt att säga om hur människor manipuleras, men jag tycker ändå det är synd att man ger mannen något mediautrymme, när det finns andra som säger samma sak, utan att vara komplett galna.

Fast kanske David Icke bara är ett bevis på att tv är skadligt. Jag menar, hans berättelse är ju mer än lovligt lik serien "V"...
Såsom du beskriver David Icke, så tror jag inte att du läst så mycket av vad han egentligen tycker.

Visst kan han vara lite flummig ibland, men i det stora hela tror då jag att han ligger mycket närmare sanningen än den "sanning" media kastar på oss.

En mycket NÄRA släkting till mig bodde på samma hotell som David Icke. De satt uppe och pratade en hel natt och det släktingen sedan berättade för mig ger David ett mycket mycket trovärdigt intryck.

Om det är någon människa som utsätts för hot uppifrån så är det David Icke. Varför anses han vara ett hot för makten om han bara pratar gojja :?:

Självklart gav han ett trovärdigt intryck; det gör scientologerna om du tillåter dem att prata med dig för länge också. Själva principen bakom att vara ledare för en sekt/få många anhängare är ju att du kan ta människor. Om du inte känner till Ickes reptilteorier så tror jag det är du som inte kan särskilt mycket om honom.

Tilläggas bör att Icke på senare tid tonat ned sina mest vansinniga uttalanden--kanske försöker han bli en "vanlig" new-age guru nu...
2002-11-14, 07:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Chockad.. för fan.. Höj bblicken lite...

1 hur lätt är det att krascha in ett flygplan i en av världens högsta byggnader??
2 Hur lätt är det att krascha ett flygplan i en 8 kantig byggnad med mycket känd position som är STOR
3 hur svårt är det att på "kort" tid omplanera kapa ett plan ta risken att låta det flyga en relativt lång sträcka (man har ju rekat flygplatser i norra USA för att slå mot washognton området och New york och har sina team i denna regionen) samt framförallt
HUR SVÅRT ÄR DET ATT HITA EN RELATIVT LITEN BYGGNAD I EN STORSTAD och sedan styra ett flygplan in i skiten...
det är svårt... Titta på resultaten av vad tränade piloter uppnådde uner balkan krigen 1999.. Ca 75% av uppdragen fick avbrytas.. Varför?? Jo piloterna kunde inte identifiera målen...

Sedan.. Skall du på en kort tid.. (hur långt innann var det känt att presindenten skule vara i Florida?? EN MÅNAD planera om en operation som varit planlagd under lång tid.... För att slå mot ett mål på ANDRA SIDAN KONTINENTEN... Det är fan inte så jäkla lätt.. Tro mig,.. Jag vet.....

Sedan.. Vilka skickas denna informationen till?? OCh hur skal terroristerna få tag på den???

Hur vet du att han filar på et tal om terror dåden???
Källa för informationen tack...
För det andra.. Presidenmt Bush skriver ionte sina egna ta.. Så jag tror knappast han filasde på det snarare läste igonom ett planerat tal om skola med mera...

Inte hålla på och dryfta i 1.20 min innan man skickar upp jaktplan...
Nähä??? Chockad.... Har du någon anning om hur en militär organisation ser ut verkar och fungerar?? Fötrutom det juslila propaganda som skickas upp om hur bra amerikanska militären fungerar (liksom den svenska) skilanden mellan digh pch mig är att jag HAR det.. Och jag är inte förvånad.... 1,20 min från att en helt otrolig händelse inträffar trill reaktion på den...
NEj jag är inte förvånad....
Du lever i en ljusblå värld.... Där du har en massa dimmiga föreställningar hur det skall vara....

Ta en katastrof på svensk plan...
Branden i Gbg... Det dog nästan 100 personer och det är i förhållande till befolning och annat rätt mpnga.. Inte i paritet emd WTC men nära eller ännu hellre Estonia katastrofen...
Hur länge dröjde det där inann en hkp och annat kopm på plats.-....
Titta på ledningen och annat i smabnad med Gbg branden.. Syna den på samma sätt som pentagfon kraschen har gjorts.. Du kommer kunna få det till att den var ett katastrof på många plan.. Även oragnisatoriskt..

Saker av denna magnitud får alla planer att rasa och folk göra despertata sajke.

Du tror att alla mäniskor i alla lägen fattar sunda beslut som är rätt... Och att de ingte kan drabbbas av:
1 hjärrnsläppt
2 Påverkas av den stres de utsätts för
3 höra fel eller uppfatta saker fel pga stress eller oerfarenhet och okunsklkap..

Dyu missar en viktig parameter och hänvisar istället till ditt bondförnuft som inte är lysande....

De länkar du lägger upp.. Var stod det källa till att inga plan skcikades upp??
Det finns en hänvisning till att NORAD inte låter frlyggplan lyfta nmen det emotsägs av en annan källa så den är inte konfirmerad?...

Annars hittar jag bara en massa humbug om att det är fakta att och att med mera..
Men ingenstans en hänvisning till att inga plan lyfta...

Du har för övrigt inte ens kikat påå länkarna jag gav dig.. Där man ser att i basen av byggnaden är hålet bredager än 5 meter?????
Och att det lätt kommer in där???

Avseende bush kommentarer om att han såg olyckan...
Återigen.. Du har en intervju situation.. Saker kan missuppfattas....
Samt.. Kan du bevisa en ORIGINAL tidningartikel/tv sändniing eller radio interju där han säger detta???
Annars är det hörsägen.. Och gäller inte i domstol...
Chockad..
Återigen.. Bygg dina uppgifter på källor som granskas med källkriotik.. För det sknar du.. OCh kunskaper om ämnet....
1 du har bevisat att du inte har en anning om hur en militär org fungerarr frmaförallt inte en amerikansk
2 du har sagt du saknar kunskpaer om misiller
3 du skanar kunskper om officiella doktriner och hur man handlar..

Det du byger dina argunment på är tveksamma webbsidor med taksig material (ej utsatta för källkritik och normala bedömningar av underrätelse) sant det du kallar vanligt bondförnmuft.... Samt ermn till religisöt gränsande tro att världen styrs av underjordiska ordnar....

Och återigen har du bara besvarat drygt hälften av mina frågetecken,......

Apropå källkritik..Länken du hänvisar till,,,, Emperers clothe... de söker donatore...
Om jag ger dem 2 miljoner dollar och ber dem publiocera att Ryssarna hyrde tjetjenska rebeller för att okuppera sin egen ambassad och ger dem utskrifter med mera....
Tror du inte de skulle publicera det för pengarna då???? Det är ju knappaste heller en oberoende källa då....
2002-11-14, 09:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Tack chockad för dina svar!
Jag ser att du suttit uppe hela natten och skrivit, för att besvara alla motinlägg, jag är imponerad av att du orkar och att du hela tiden försöker få fram mer bevis..

Caine_Gothenburg!
Ville David icke vara ledare för en sekt och få en massa anhängare, skulle han väl ändå ha valt något mer lättsmält och intressant att skriva om( för den stora massan, som inte vill ifrågasätta något här i världen). Han kunde ju t.e.x skriva romaner i stället, det hade han säkert tjänat mycket mer pengar på.

Se bara på chockad, verkar det lätt för honom att få anhängare :?:
2002-11-14, 09:31
äldre konto (old)
Ej medlem
President Bush och Bin Laden är samma person!

Jag instämmer med Varg-Olle!

President Bush och Bin Laden är samma person!!!!

Jag har ju ibland tyckt att det varit smärre luckor i Chockads bevisföring, men nu börjar det klarna. Scenariot är alltså följande:

1. President Bush kapar fyra flygplan med passagerare och besättning, men låter fjärrstyrningen ta över kaparnas och styr alltså två av dem mot WTC där de kraschar. För säkerhet skull spränger han dock även byggnaderna i luften samt pulvriserar dem med sitt superlasenvapen Thel, som han i hemlighet installerat i byggnaderna, Däremot klickar fjärrstyrningen av planet mot Pentagon, så han avskjuter istället en missil mot det och för att göra det riktigt trovärdigt kallar han ut ett flygplan som flyger ner några lyktstolpar framför, samt placerar c:a 50 ton flygplansvrakdelar (och förbrända kroppar) där. Ytterligare ett flygplan har kommit på avvägar, han skjuter då ner detta samt det flygplan som var avsett för Pentagon. Beträffande resterna efter det sistnämnda flygplanet ser han till att det omärkligt försvinner.

2. Bush, som övervakat en stor del av operationen från en lekskola I Florida framträder därefter i TV, basunerar ut att USA är under attack och skyller på en påstådd terroristledare, Bin Laden.

3. Någon dag senare visas ett videoband med denne "Bin Laden". MEN det är alltså president Bush som med skicklig maskering och perfekt dubbning låter "Bin Laden" ta på sig attentaten och kommer med ytterligare hotelser mot USA o.s.v.

4. Bush bemöter upprörd "Bin Ladens" fruktanvärda hotelser, talar om ondskans nästen, trappar upp konflikten och börjar bomba Afganistan.

5. Nytt videoband visas med den blodtörstige "Bin Laden" och med ytterligare fruktansvärda hotelser.

6. Bush framträder på nytt, talar om de fruktansvärda hot USA och världen återigen utsatta för och att USA måste börja bomba Irak.

O.s.v., o.s.v.! Jag är rädd för att det aldrig kommer att slut! För rollen som både USA:s president och terroristledaren Bin Laden ger ju president Bush oerhörda möjligheter!

Frågan är vad vi skall göra mot detta fruktansvärda hot. Vad säger Chockad?!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in