2002-11-13, 19:03
Bannlyst
Beklagar, mångdubbelt (!), trassel med forumet!
2002-11-13, 19:05
Bannlyst
2002-11-13, 19:15
Bannlyst
2002-11-13, 19:16
Bannlyst
2002-11-13, 19:54
Bannlyst
2002-11-13, 19:56
Bannlyst
2002-11-13, 20:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Senaste inlägg: Ons 13 Nov 2002, 19:56 Varg-Olle stod det :?:
2002-11-13, 20:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slackern
Senaste inlägg: Ons 13 Nov 2002, 19:56 Varg-Olle stod det :?:

err...Sida 37 av 33 :?: när jag postade kom jag åt sida 37..

Gå till sida Föregående 1, 2, 3 ... 31, 32, 33 är vad som står nedan. =)
2002-11-13, 20:27
Bannlyst
Fel, se följande!
2002-11-13, 20:29
Bannlyst
Chockad skriver ovan:

"Bush VISSTE redan efter den FÖRSTA WTC-attacken kl.08.45 vad det hela var frågan om, eftersom FAA redan kl.08.20 hade fått reda på att det första planet var kapat och sedan hade genast meddelat secret service detta, vilket givetvis även då Bush informerades om!

Inget snack om saken"

Det är endast i Chockads egendomliga föreställningsvärld som president Bush måste ha informerats om denna, som det ursprungligen föreföll som vanliga flygkapning, varför skulle han det? Annorlunda blev det naturligtvis när ett plan körde in i WTC.

Eftersom det ovan nämndes det vill jag redovisa de två direktsändningar som kom igång strax efter den första attacken mot WTC. De finns fortfarande på Internet.

Jag skrev alltså den 2 oktober ett inlägg till Chockad http://forum.flashback.se/viewtopic.php?p=69375&highlight=#69375:
"Inget TV-bolag låg givetvis ute med sändning av kraschen, men strax efter gick det största amerikanska TV-bolaget ut i direktssändning. Man är bara någon kilometer från WTC och spekulerar över om det är olycka eller attentat samtidigt som man visar bilder och närbilder av det brinnande tornet, när plan nr 2 brakar in i det andra tornet.

http://barbra-public.alexa.com:8080/ramgen/net/ia204/10/TV_WDC-A_200109111300.rm (och för säkerhets skull även länken
http://tvnews1.televisionarchive.org/prog/detail?channel=WDC-A )

Det är uppenbarligen början av denna direktsändning Bush har sett och hört talas om, men han vet inte heller om det är en olycka eller attentat förrän han under sagostunden får information om att ett plan till träffat tornen.

Chockad som bl.a. bygger sina konspirationsteorier på att Bush uppträtt som om han hade förhandsinfomation om attentatet, har efter vad som senare framgår av debatten inte ens känt till att det gick pågick en TV-utsändning om det när han besökte lekskolan. Men Chockad har med ledning av ovanstående länk fått fram att denna troligen startade 08.59, vilket gör att Bush ändå denna väg inte blivit informerad.

Men som jag sedan påpekat för Chockad visade ovanstående klipp inte hela TV-sändningen, vilken alltså började ännu tidigare.

Jag har nu fått fram denna länk som är
http://barbra-public.alexa.com:8080/ramgen/net/ia204/10/TV_WDC-A_200109111230.rm

Där bryter alltså programledaren TV-sändningen med anledning av en "explosion" inträffat i WTC och en kamera går omedelbart över dit. På den Realplayer jag har är det c:a 6 snäpp från slutet på skalan. Observera dock att ABC News (det är dom som sänder inte CNN) strax efter återigen kommer upp i rutan, därefter programledaren, varefter kameran återgår till WTC. Jag uppskattar tiden för annonseringen av "explosionen" och den samtidiga kameran på WTC till c:a 08.50, men den som vill kan nog få en säkrare uppgift.

Detta alltså om Chockads konspirationsteorier med allehanda länkar, där han skall bevisa att Bush måste ha haft förhandsinformation om attentatet, men som sagt inte känner till att han uppenbarligen fått denna samma morgon genom ABC!
----------
Upptäckte när jag kollade på nytt ytterligare en TV-utsändning strax efter det första attentatet nämligen http://barbra-public.alexa.com:8080/ramgen/net/ia204/9/TV_CNN_200109111230.rm
från CNN. De bryter direkt programmet, kameran går över till WTC. Minst 6 snäpp från slutet av markeringen, varför det är möjligt att denna sändning började något tidigare än ABC:s.

I övrigt avstår jag vidare från att diskutera med Chockad, det är absolut meningslöst och jag vet fortfarande inte om han med sitt tragglande om samma saker och med samma argument månad efter månad är sjuk eller driver med oss.

Dock vill jag meddela, för att i någon mån föregripa Chockads nästa sensationella påstående, att president Bush och Bin Laden är samma person!
2002-11-13, 20:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Nu har jag hittat en uppgift på pentagons höjd, den finns angiven på denna sida som är Pentagons egen, alltså bör de väl veta hur hög deras eget hus är antar man.

http://www.defenselink.mil/pubs/pentagon/facts.html

Höjden är 77'3,5" vilket blir 23,56 m om man avrundar uppåt till närmast hela centimeter. Detta är alltså avsevärt mindre än den höjd på över 26 m som Chockad hävdar. Och om nu byggnaden är lägre, så blir givetvis hålet större i proportion, eller hur!?

Lägger även in en länk på hela byggnaden, där man på den sida som är till höger om den där planet träffade, har en parkering rakt utanför motsvarande fönster.

http://www.defenselink.mil/photos/Apr1998/DF-ST-87-06962.jpg

På den parkeringen står en vit bil ca 15-18 m ut från byggnaden bredvid en lastande semitrailer. Den bilen är 4 mm lång (på min skärm) och det är samma mått som mellan två fönsters yttermått. Då är frågan, hur sannolikt är det att denna bil är bara 3,5 meter lång i verkligheten!? Den är antagligen runt 4 m lång om det är en småbil, och ännu större om den är av mellanklass. Tänk nu även på att de är långt från väggen och alltså blir mindre i proportion om man flyttar den mot väggen. Man kan förresten se många bilar ute på vägen som är tydliga normalstora amerikanska bilar som kan jämföras mot fönstren, och normalstora bilar är ca 4,5-5 m långa. Man kan även jämföra med bredden på de 2,5-2,6 m breda långtradare som står inbackade för lastning.

Allt tyder på att bredden mellan två fönsters ytterkarmar är betydligt större än 3,5 m.

Och till Chockad vill jag bara säga att det är en väldig massa direkta frågor du inte svarat på, och uppenbart undviker därför att du inte kan svara utan att erkänna att du har fel i missilskrönan. Jag tror heller inte vi får se några svar på dessa frågor.

Regards
2002-11-13, 22:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är lugnt Olle. Fast mååånga blev det ju

Jag tycker detta forum är förbannat segt varenda dag tyvärr.

Förresten, jag såg en en filmsnutt på Bin Laden idag, och nog fan liknar han figuren under ditt namn rätt mycket!? Undrar om Lincoln är ett alias till, förutom Bush!? Dessutom kan man nästan ana att han kan gömma en missil i skägget.....

Regards

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in